معرفی
در سالهای اخیر پس از ارائه مفهوم اقتصاد مقاومتی و تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی توسط مقام معظم رهبری، وظیفه رسانه ملی ایجاب میکرد که با هنرمندی خاصی، برای حمایت از شعار محوری رهبر فرزانه انقلاب که ضامن بقا و حفظ استقلال و خودکفـایی کشور است بکوشد. یکی از مهمترین این روشها فراهم آوردن فضایی در سپـهر رسانه برای حمایت از تولیدات داخلی است. در همین راستا سازمان صداوسیما اقدام به ایجاد شبکهای ویژه با ماموریت اختصاصی برای حمایت از تولیدات داخلی، کار و سرمایه ایرانی و توسعه اشتغال تحت عنوان شبکه تلویزیونی ایران کالا نمود تا بتواند عامل موثری در دستیابی چشم انداز ترسیم شده از سوی معظم له باشد.
ماموریت
تبلیغات برای کالای ایرانی به منظور رونق بازار، ظرفیت سازی و تحول آفرینی در فضای کسب و کار، حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، کمک به توسعه اشتغال، ارتقاء کیفیت کالا و خدمات و تحقق عدالت اطلاعاتی با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط.
اهداف
تبدیل شدن به برترین حامی تبلیغاتی صنایع کوچک و متوسط و مورد اعتمادترین مرجع اطلاعات قتصادی کشور.
شیوه ارائه برنامه ها
شبکه تلویزیونی ایران کالا به منظور جذب حداکثری مخاطبان و دستیابی به اهداف و ماموریتهای تعیین شده، در حوزه برنامه سازی گونههای متنوعی را به شرح ذیل در دستور کار قرار داده است:
- مستند
- نمایشی
- ترکیبی (مسابقه، سرگرمی و سایر قالبهای مرتبط)
- پویانمایی (انیمیشن)
- اطلاع رسانی (اخبار و رویدادهای مرتبط با تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، بورس، کالا، نمایشگاههای داخلی و خارجی و... )
- آگهی تلویزیونی ( تیزر، گزارش آگهی، حک آرم، آرم آگهی و تبلیغات درون برنامهای)
خدمات ویژه
شبکه ایران کالا در راستای اهداف و ماموریت های خود خدمات ویژهای را در زمینه ارائه تسهیلات حمایتی برای تبلیغات تلویزیونی بنگاههای کوچک و متوسط در نظر گرفته است. (اطلاعات تکمیلی)
شایان ذکر است باتوجه به پخش ماهوارهای شبکه و به منظور معرفی کالاهای فاخر و با کیفیت ایرانی در بین سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه، تیزرهای تبلیغاتی به زبانهای عربی و انگلیسی نیز پخش میشود.
راه اندازی
درحال حاضر برنامههای این شبکه به صورت 24 ساعته در حال پخش بوده و علاوهبر دریافت برروی کانال 21 گیرندههای دیجیتال، از طریق ماهوارههای بدر (فرکانس 11881، عمودی، SR 27500) و اینتل ست 902 (فرکانس 11555، افقی، SR 30000) نیز قابل دریافت است.