مديريت مشارکتی چیست؟ | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

مديريت مشارکتی چیست؟

  • شنبه 28 فروردین 1400 15:55
  • شناسه 62315
مديريت مشارکتی چیست؟

مديريت مشارکتی راهکاری است برای جلب مشارکت کارکنان در حل مسائل سازمان و بهبود مستمر عملکرد سازمان.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، مدیریت مشارکتی می تواند ارتباط دائم، متقابل و نزديک بين مديريت و کارکنان را تضمین کند. مشارکت کارکنان در کارهايي که به خودشان مرتبط است، مشارکتي داوطلبانه و آگاهانه خواهد بود که اين موضوع فرد را تشويق مي کند که به تحقق هدف هاي تیم کمک کرده و در مسؤليت ها و پيامدهاي آنها سهيم باشد.

 

مديريت مشارکتي دو هدف عمده را دنبال مي کند:


1. ارج نهادن به ارزش هاي انساني و کمک گرفتن افرادي که به نوعي با #سازمان در ارتباط اند.

2.رسيدن به هدف هاي از پيش تعيين شده به کمک همين افراد.

 

    اين اهداف  بر چند اصل مهم استوار است:
    1. فرد جزئي از يک ماشين بزرگ به حساب نمي آيد بلکه انساني برخوردار از قدرت تفکر، هوش، استعداد و تجربه هاي عالی است که هر گاه زمينه ها و شرايط مساعد فراهم شود، مي تواند همه چيز را به نفع خود و سازمان خود تغيير دهد.

    2. مديران سازمان هاي مشارکتی بر اين اعتقادند که دانش در سطح سازمانشان به وفور پراکنده است و مي توانند به راحتي انديشه ها و ديدگاه هاي ديگران را بي واسطه دريافت کنند. واینگونه مديران به دانشی گسترده دسترسي دارند.

    3. کارکنان اين سازمان ها بر اين باورند که مي توانند همگام با نيازهاي سازمان رشد کنند.

 

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «آموزش کسب و کار »

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها