صفر تا صد جواهر سازی | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

صفر تا صد جواهر سازی

  • سه شنبه 05 اسفند 1399 19:20
  • شناسه 60756
صفر تا صد جواهر سازی

کسب‌وکار جواهرسازی یک حوزه‌ی بسیار جذاب است اما مانند کسب‌وکارهای دیگر، نیازمند آن است که زمان، هزینه و تلاش زیادی روی آن صرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا در این مطلب اشاره خواهیم کرد که چطور می‌توانید راه خود را در این بازار پیدا کنید و مسیرتان را پیش بگیرید. با مرکز آموزش های جواهرسازی همراه باشید .
با اینکه به نظر می‌رسد کسب‌وکار جواهرسازی یک حوزه‌ی محسورکننده و بسیار جذاب باشد اما مانند کسب‌وکارهای دیگر، نیازمند آن است که زمان، هزینه و تلاش زیادی روی آن صرف شود. در هنگام شروع، باید به دقت حوزه‌ی رقابت را بررسی کرد، مطالعات لازم را در مورد بازار هدف انجام داد و تمام جزئیات و ریزه‌کاری‌های محصولات را شناخت.

در این مطلب به جزئیات پیچیده‌ی شروع این کسب‌وکار اشاره خواهیم کرد و مسائلی مانند سرمایه‌ی مورد نیاز و موارد دیگر را بررسی می‌کنیم. امیدواریم خواندن این مقاله بتواند به شما کمک کند مسیر خاص خود را در این صنعت لوکس پیدا کنید.

مشخص کردن بازار هدف

خیلی خوب است که روی بازار تحقیقات مختلفی انجام گیرد تا مشخص شود که چه ترندهایی بیشتر طرفدار دارد، اشتباه ما این بود که این کار را نکردیم و کاملاً از روی غریزه عمل کردیم».

یک متخصص بازرگانی می‌تواند در این فرآیند به شما کمک کند. به عنوان مثال، Paola Delgado – مؤسس شرکت Mujus در نیویورک – از یک فرد حرفه‌ای کمک گرفت تا به او یاد چطور برای جواهرات بازاریابی و چه چیدمانی را برای جواهرات ویترین انتخاب کند. سپس، Delgado تصمیم گرفت که می‌خواهد به طور خاص روی چه موادی کار کند و بازار رقابتی مورد نظر را در سطح جهانی بررسی کرد. او می‌گوید: «بعد، من بازار هدفم را تعریف کردم؛ اینکه مشتری‌های من چه کسانی هستند، وضعیت اقتصادی آنها چگونه است و اینکه چطور می‌توانم تجربه‌ی خوبی برای مشتری فراهم کنم و با توجه به این معیارها کار خودم را با تلاش بیشتری ادامه دادم و رضایت بازار را جذب کردم».

مشخص کردن هزینه‌های شروع کسب‌وکار

بعد از اینکه فهمیدید روی چه نوع جواهراتی می‌خواهید کار کنید و همچنین، بازار هدف را مشخص کردید، چند عامل دیگر را هم باید مد نظر قرار دهید. شروع کسب‌وکار چه هزینه‌هایی دارد؟ هزینه‌ی مواد اولیه چقدر می‌شود؟ اگر قرار نیست خودتان جواهرات را بسازید، هزینه‌ی ساخت آنها چقدر تمام خواهد شد؟ آیا باید یک مغازه‌ی فیزیکی باز کنید یا در بازارهای هفتگی و نمایشگاه‌ها محصولات خود را بفروشید؟ در نهایت، آیا آمادگی این را دارید که با هزینه‌های مربوط به مجوز و سایر هزینه‌های پنهان مواجه شوید؟

جواهرات و زیورآلات را می‌توان از گستره‌ی بسیار متفاوتی از مواد ساخت؛ از گران‌قیمت‌ترین سنگ‌ها گرفته تا مواد ارزان‌تر و در دسترس‌تر.

بنابراین، هزینه‌ی مواد اولیه بر اساس نوع جواهراتی که می‌خواهید کار کنید بسیار متفاوت خواهد بود.
ممکن است بعضی از افراد سرمایه‌ی زیادی داشته باشند و از همان ابتدا یک کسب‌وکار بزرگ را ایجاد کنند اما برخی دیگر هم هستند که دوست دارند آن را ذره ذره و از صفر بسازند.
برای نمونه، بنیان‌گذار Ecowrist با 2 هزار دلار سرمایه‌ کار خود را آغاز کرد و با استفاده از آن توانست اولین 100 ساعت مچی سفارشی خود را تولید کند.

هزینه‌های تولید
برخی از افراد، علاوه بر طراحی جواهرات، کار ساخت را نیز خودشان انجام می‌دهند اما بسیاری از طراحان، کار ساخت را به دیگران واگذار می‌کنند. باید توجه داشت که هزینه‌های برون‌سپاری تولید تأثیر زیادی در حاشیه‌ی سود شما دارد.
به عنوان مثال، هزینه‌ی تولید جواهرات در داخل ایالات متحده بسیار زیاد است و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های جواهرسازی، تولید را در کشورهای دیگر انجام می‌دهند.
برای نمونه، شرکت Ecowrist دو کارگاه مجزا در امریکای جنوبی تأسیس کرده است. مؤسس این شرکت می‌گوید که هزینه‌های تولید در امریکای جنوبی 400 الی 500 درصد کمتر از هزینه‌های تولید در ایالات متحده است.
البته باید توجه داشت که تأسیس این کارگاه یک سری هزینه‌های اضافه دیگر مانند سفرهای پی‌درپی و دردسرهای فرآیند نظارت بر کیفیت را به همراه دارد.
از طرف دیگر، طبیعی است که نیروهای کار ارزان‌تر نیاز به آموزش و صرف زمان بیشتری داشته باشند و این خود یک نوع هزینه قلمداد می‌شود.

آیا تأسیس مغازه اجباری است؟
در سال 1995 بود که Stacey Ford مغازه‌ی جواهرفروشی خود را در فیلادلفیای ایالات متحده افتتاح کرد و 11 سال بعد، این مغازه را برای همیشه بست.
او می‌گوید: «در سال 2006، دیدیم که میزان فروش به شدت پایین آمده.
اوضاع اقتصادی مردم خوب نبود و مردم به شدت برای یکی کردن دخل و خرج تلاش می‌کردند.» از آن به بعد، Stacey روی فروش در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های موقت تمرکز کرده است.