امضای قرارداد ۲۲ میلیون یورویی با ۸ برند خارجی

  • سه شنبه 18 دی 1397 10:41
  • شناسه 36580
امضای قرارداد ۲۲ میلیون یورویی با ۸ برند خارجی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از انعقاد قرارداد ۲۲ میلیون یورویی با هشت برند بین المللی در حوزه پوشاک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا به نقل از ایسنا، عیسی منصوری از انعقاد قرارداد ۲۲ میلیون یورویی در حوزه پوشاک خبر داد و گفت: ظرف ۸ ماه گذشته ۲۲ میلیون یورو قرارداد با ۸ برند بین المللی در حوزه پوشاک بسته شده و سرمایه‌گذار خارجی صاحب برند در ایران سرمایه‌گذاری کرده است. این امر موجب شده تا شرکتهای ایرانی نیز برای فعال شدن در این حوزه اعلام آمادگی کنند و امیدواریم در سایر رسته‌های پرظرفیت نیز بتوانیم این طرح را گسترش بدهیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: اعتقاد ما این است که اگر قرار به ارائه کمکهای اشتغال است وام برای ایجاد دار قالی مشکل را حل نمی‌کند، بلکه افراد را بدهکار می‌کند ولی اگر روی اتصال برندهای فعلی شناخته شده و حضور آنها در بازارهای جهانی متمرکز شویم و به آنها کمک بلاعوض کنیم تا به شکل فنی به ابزارهای لازم برای حضور در بازارهای جهانی مجهز شوند گام اول ما برای تقویت و توسعه اشتغال برداشته و به شکل گیری تقاضا منجر می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار ادامه داد: وقتی تقاضا شکل گرفت دار قالی ایجاد می‌شود، ‌بافندگان جدید فعال می‌شوند، سفارش شکل می‌گیرد و زنجیره ارزش در بازار به وجود می‌آید و آن زمان می‌توانیم به تولید کننده‌ای که با برندهای بین المللی خودمان قرارداد دارد سفارش بدهیم.

منصوری با اشاره به وجود ۴۴ هزار روستای شناخته و ثبت شده در کشور، اظهار کرد: در طرح اشتغال روستایی ۴۹۶۰ روستا را به عنوان روستای کانونی شناسایی کردیم و از این میان ۱۳۷روستا را به عنوان روستای کانونی انتخاب کردیم و مداخلات توسعه‌ای خود را در آنها گسترش دادیم.

منصوری ادامه داد: به این نحو که کشاورزان بر اساس آموزشها، استانداردها و تجهیزات موجود، محصول تولیدی را تحویل می‌دهند و بعد از تحویل کالا به شرکت، ‌ پولش را از بانک می‌گیرند؛ در حقیقت ما پول را به جای فرد در اختیار فعالیت گذاشتیم که اصطلاحا به آن نظام تامین مالی زنجیره ارزش می‌گویند و به این شرکت بزرگ کمک کردیم تا در بازارهای جهانی حضور داشته باشد و محصولش را عرضه کند.

به گفته وی در حال حاضر الگوی تولید مبتنی بر قرارداد در مورد برخی کالاها از جمله کفش، فرش، مبلمان، ‌پوشاک و رب گوجه فرنگی اتفاق افتاده است.

***ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کفش، مبلمان، پوشاک و آی تی 

منصوری در عین حال از طرح تکاپو به عنوان مهمترین طرح وزارت کار در حوزه اشتغال فراگیر نام برد و گفت:طرح تکاپو در حال اجرا است و تلاش ما این بوده که رسته‌های پر ظرفیت در حوزه ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار را توسعه بدهیم. در حال حاضر در حوزه کفش و پوشاک، مبلمان و آی تی این امر محقق شده است؛ البته ما مسئول نیستیم و طی هماهنگی با دستگاههای مربوطه، کار اتصال به بازارهای جهانی را دنبال می‌کنیم.

طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) یکی از طرح‌های مطرح وزارت کار است که در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی رویکرد ایجاد اشتغال مبتنی بر مزیتهای منطقه‌ای را دنبال می‌کند. طرح تکاپو بر پایه مزیتها و ظرفیتهای منطقه‌ای استانها ایجاد شغل می‌کند و با اجرای آن مهارت‌ها و قابلیتهای بیکاران در کمترین زمان ممکن شناسایی می‌شود. برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار  در نظر گرفته شده است.

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «اشتغال و بیکاری»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

  • ۹ میلیاردی که از مردم گرفته می‌شود، به کجا می‌رود؟

    ۹ میلیاردی که از مردم گرفته می‌شود، به کجا می‌رود؟

    شرکت پست در قبال این‌که کارت‌های سوخت جامانده در این شرکت را به مالکان ارائه می‌کند، به ازای هر کارت سوخت ۱۰ هزار تومان از مالک خودرو دریافت می‌کند و با توجه به این‌که ۹۲۴ هزار کارت سوخت در این شرکت مانده، جمع مبلغ اخذشده از مردم، بیش از ۹ میلیارد تومان می‌شود.

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها