تحقق اقتصاد مقاومتی با آغاز به کار رسمی شبکه ایران کالا

  • شنبه 12 اسفند 1396 13:47
  • شناسه 15503
تحقق اقتصاد مقاومتی با آغاز به کار رسمی شبکه ایران کالا

تنها شبکه تلویزیونی تخصصی اقتصادی برای حمایت از تولید ملی، امشب، با حضور مسئولان بلند پایه کشوری و لشگری بطور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش سایت شبکه ایران کالا، راه اندازی این شبکه، از ایده های نوین دکتر علی عسگری، رئیس رسانه ملی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که امشب، بطور رسمی به بهره برداری می‌رسد.

مدیریت این شبکه بر عهده دکتر زابلی زاده، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است که  علاوه بر مدیریت سطوح عالی رسانه ملی و راه اندازی  شبکه های متعدد در کارنامه وی، می‌توان به سوابق این عضو هیئت علمی دانشگاه، در رساندن شبکه خبر به جایگاه بین المللی، اشاره کرد.

دکتر زابلی زاده در گفتگو با سایت ایران کالا تاکید کرد: همه تلاش مدیران و کارکنان این شبکه، حرکت در مسیر تبیین شده حمایت از تولید ملی طبق منویات مقام معظم رهبری بویژه حمایت از صنایع کوچک و متوسط، طبق سیاست های رئیس رسانه ملی است.

گفتنی است کل بودجه رسانه ملی در سال جاری مبلغ ۱۵۹۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان است که در سال 1397 با 98 میلیارد و 650 میلیارد تومان یعنی 6.17 درصد کاهش به رقم 1500 میلیارد تومان رسیده است. حال آنکه در کلیات بودجه سال 1397، نرخ تورم به میزان 9.1 درصد اعلام شده است. به عبارتی بودجه رسانه ملی نه تنها حداقل به میزان تورم رسمی اعلام شده، افزایش نیافته، حتی به میزان بیان شده فوق، تحت مضیقه نیز قرار گرفته است.

پیش از این سیداحسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار مهر، نسبت به کاهش بودجه ۹۷ صدا و سیما و خطرات این مسئله، هشدار داده بود.

در همین شرایط، سربازان رسانه ملی در حوزه اقتصادی بدون هیچ توقع مالی، در راستای وظیفه ذاتی خود و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، به فعالیت رسانه ای تبلیغ رایگان تولید کنندگان و تشویق آحاد جامعه برای خرید محصولات ملی  پرداخته اند.

در حالی رسانه ملی، در حین کاهش بودجه و افزایش شبکه های تخصصی و نوین، یعنی کاهش سرانه بودجه تمامی شبکه های خود، وظیفه مقابله با سم پراکنی شبکه ها و رسانه های معاند در حوزه فرهنگ را دارد که به گزارش خبرگزاری های تسنیم و ایلنا، رئیس رسانه ملی مورخ یکشنبه هشتم اسفند ماه 1395، با حضور در فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، گفته است: فقط بودجه یک شبکه تلویزیونی BBC فارسی، معادل 6 هزار میلیارد تومان یعنی 4 برابر بودجه کل سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

 پیش از این، خبرگزاری تسنیم، تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد شده بر علیه فرهنگ و هویت جمهوری اسلامی ایران را بیش از  260 شبکه اعلام کرده است که بنگاه خبرپراکنی بی بی سی با 24 کانال تلویزیونی و گروه تلویزیونی GEM TV با 39 شبکه تلویزیونی، تنها گوشه کوچکی از این  هجمه به جمهوری اسلامی ایران است.

در حوزه فضای مجازی نیز حدود 8 هشت هزار کانال تلگرامی مجرمانه که علیه امنیت کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران  و علیه مقدسات و هویت ملی، دینی و فرهنگی مردم مشغول فعالیت هستند شناسایی شده است.

معرفی  اجمالی شبکه ایران کالا:

در سالهای اخیر پس از ارائه مفهوم اقتصاد مقاومتی و تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی توسط مقام معظم رهبری، وظیفه رسانه ملی ایجاب می‌کرد که با هنرمندی خاصی، برای حمایت از شعار محوری رهبر فرزانه انقلاب که ضامن بقا و حفظ استقلال و خودکفـایی کشور است بکوشد. یکی از مهمترین این روش‌ها، فراهم آوردن فضایی در سپـهر رسانه برای حمایت از تولیدات داخلی است. در همین راستا سازمان صداوسیما اقدام به ایجاد شبکه‎ای ویژه با ماموریت اختصاصی برای حمایت از تولیدات داخلی، کار و سرمایه ایرانی و توسعه اشتغال تحت عنوان شبکه تلویزیونی ایران کالا نمود تا بتواند عامل موثری در دستیابی چشم انداز ترسیم شده از سوی معظم له باشد.

ماموریت:

تبلیغات برای کالای ایرانی به منظور رونق بازار، ظرفیت سازی و تحول آفرینی در فضای کسب و کار، حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، کمک به توسعه اشتغال، ارتقاء کیفیت کالا و خدمات و تحقق عدالت اطلاعاتی با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط.

اهداف:

تبدیل شدن به برترین حامی تبلیغاتی صنایع کوچک و متوسط و مورد اعتمادترین مرجع اطلاعات قتصادی کشور.

شیوه ارائه برنامه ها:

شبکه تلویزیونی ایران کالا به منظور جذب حداکثری مخاطبان و دستیابی به اهداف و ماموریت‌های تعیین شده، در حوزه برنامه سازی گونه‎های متنوعی را به شرح ذیل در دستور کار قرار داده است:

    مستند

    نمایشی

    ترکیبی (مسابقه، سرگرمی و سایر قالب‎های مرتبط)

    پویانمایی (انیمیشن)

    اطلاع رسانی (اخبار و رویدادهای مرتبط با تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، بورس، کالا، نمایشگاههای داخلی و خارجی و... )

    آگهی تلویزیونی ( تیزر، گزارش آگهی، حک آرم، آرم آگهی و تبلیغات درون برنامه‎ای)

خدمات ویژه:

شبکه ایران کالا در راستای اهداف و ماموریت های خود خدمات ویژه‎ای را در زمینه ارائه تسهیلات حمایتی برای تبلیغات تلویزیونی بنگاههای کوچک و متوسط در نظر گرفته است.

شایان ذکر است باتوجه به پخش ماهواره‎ای شبکه و به منظور معرفی کالاهای فاخر و با کیفیت ایرانی در بین سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه، تیزرهای تبلیغاتی به زبان‎های عربی و انگلیسی نیز پخش می‎شود.

انتهای پیام/

 

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «اقتصاد کلان»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

  • توصیه‌های ۵ روزه هواشناسی کشاورزی

    توصیه‌های ۵ روزه هواشناسی کشاورزی

    تأمین سوخت و تنظیم دمای مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش پنج درجه‌ای دما در روز آخر هفته، تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی و کاهش دور آبیاری مزارع پنبه به علت کاهش دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای بازه زمانی امروز تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشورارایه شده است.

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها