امضای تفاهم نامه همکاری میان شبکه ایران کالا و معاونت صنایع دستی | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

امضای تفاهم نامه همکاری میان شبکه ایران کالا و معاونت صنایع دستی

  • یکشنبه 26 خرداد 1398 17:49
  • شناسه 38699
امضای تفاهم نامه همکاری میان شبکه ایران کالا و معاونت صنایع دستی

تفاهم نامه همکاری میان شبکه ایران کالا و معاون سازمان صنایع دستی امضا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، دکتر اردشیر زابلی زاده مدیر  شبکه ایران کالا   در مراسم امضای تفاهم نامه میان  شبکه ایران کالا و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با اشاره اهمیت صنایع دستی گفت : این صنعت  جایگاه ویژه ای در  اقتصاد مقاومتی و رونق تولید دارد .

دکتر زابلی زاده ، موضوعاتی مثل  شرکت های دانش های بنیان، تولید کننده های نشان های ایرانی ، نگاه به کالا و محصول ایرانی را  از مواردی دانست  که رئیس سازمان صدا و سیما درقالب ایده آن را مطرح کردند .

وی  ایجاد شبکه ایران کالا را از جمله طرح های رییس رسانه ملی دانست و گفت  : همین این موضوع علتی شد تا شبکه ایران کالا زیر نظر مستقیم ایشان قرار گیرد.

مدیر  شبکه ایران کالا به کار ویژه رئیس رسانه ملی برای کمک به رونق تولید اشاره کرد و افزود :   ایشان کمیته ای برای هماهنگی با تولید کنندگان کشور و همچنین ستاد رونق تولید را  راه اندازی کرد که این ستاد به آقای میرباقری واگذار و هماهنگی آن با تولید کنندگان نیز به اینجانب  واگذار شده است .

 وی ادامه داد : از جمله اهداف شبکه ایران کالا  این است به عنوان شبکه ای که بیشترین نقش را در اطلاع رسانی تولید در کشور دارد ، شبکه های دیگر سازمان صدا و سیما را  در این زمینه تغذیه کند .

رییس کمیته ارتباط با تولیدکنندگان و کار آفرینان رسانه ملی در ادامه گفت  : در صورتی که  سازمان صنایع دستی  رویکرد رونق تولید داشته باشد، ظرفیت بالایی در  برنامه سازی  می تواند داشته باشد و اگر این سازمان برنامه ریزی خوبی در این  زمینه داشته باشد ؛ این برنامه ها و تولیدات آن  نه تنها  در شبکه ایران کالا بلکه  در دیگر شبکه های رسانه ملی  نیز پخش خواهد شد.

مدیر شبکه ایران کالا  در ادامه گفت : یکی از بحث های ما در تولیدات رسانه ملی همیشه این بوده است  که  چرا صنایع دستی با این اهمیت  و وسعت دیده نمی شود  که البته باید پذیرفت  بخشی از آن به رسانه باز می گردد.

دکتر زابلی زاده  به ضبط   مسابقه  "  ایرونی جات " از هفته آینده در شبکه ایران کالا اشاره کرد و گفت : این مسابقه از برنامه های خاص شبکه است که شبیه برنامه عصر جدید بوده و نمونه خارجی آن نیز موجود است  که به صنایع و کالای کشور می پردازد.

مدیر  شبکه ایران کالا در پایان گفت : سازمان صنایع دستی می تواند با  شرکت د ر این مسابقه ، صنایع خود را مورد بحث و بررسی قرار دهد و ما نیز در این برنامه تولیدات  داخلی ، را تبلیغ خواهیم کرد 

 پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی  نیز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شبکه ایران کالا گفت  : رسانه می تواند عاملی برای معرفی ظرفیت های پنهان حوزه صنایع دستی به مردم به ویژه علاقمندان به هنر ایرانی باشد.

وی  افزود : بر اساس این تفاهم نامه ، قرار است تبلیغات و اطلاع رسانی  کالا های تولید شده در حوزه صنایع دستی و آثار نفیس هنری توسط شبکه ایران کالا صورت گیرد و  برنامه های این معاونت نیز در خصوص صنایع دستی  پوشش خبری داده شود.

 معاون صنایع دستی گفت : طبق این تفاهم نامه مستندات معاونت صنایع دستی که در استانها تهیه می شود در شبکه ایران کالا پخش می شود.

معاون  صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه اتفاق  خوبی را برای معاونت صنایع دستی رقم می زند، افزود : زمانی که این معاونت در کنار رسانه ملی قرار می گیرد می تواند در سال رونق تولید از صنعتگران و هنرمندان ایرانی حمایت کند.

وی درباره رونق صنایع دستی بعد از امضای این تفاهم نامه گفت: با توجه به نقشی که  رسانه در اطلاع رسانی هنر ایرانی ، صنایع دستی و سنتی  دارد ، می تواند عاملی باشد که  هموطنان را بیش از پیش  با ظرفیت های پنهان حوزه صنایع دستی آشنا کند .

محمودیان افزود  : صنایع دستی هم در بعد تزئینی و هم در بعد کاربردی می تواند تاثیر گذاری بسیار زیادی  در آشنا شدن افراد با صنایع دستی داشته باشد ضمن اینکه می تواند ابزار بسیار قوی اطلاع رسانی در داخل و خارج  از کشور باشد.

وی در پایان تصریح کرد: بسیاری از افراد که در خارج از مرزها زندگی می کنند و علاقه به هنر ایرانی دارند از طریق شبکه ایران کالا می توانند در جریان اخبار صنایع دستی کشور، ارتباط با صنعتگران و هنرمندان  قرار گیرند.

 

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «اقتصاد کلان»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها