توانایی مقابله با آلودگی هوا از طریق تولید موتور سیکلت‌های برقی | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

توانایی مقابله با آلودگی هوا از طریق تولید موتور سیکلت‌های برقی

  • یکشنبه 29 دی 1398 20:10
  • شناسه 40924
توانایی مقابله با آلودگی هوا از طریق تولید موتور سیکلت‌های برقی

۲۵ درصد آلودگی هوا مربوط به موتور‌های بنزینی است از این رو برای کاهش این آلودگی تولید کنندگان به سمت تولید موتور‌های برقی پیش رفتند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا بیش از ۲ سال است که بحث تولید موتورهای برقی در کشور رونق گرفته است اما به دلیل اینکه تولید این کالا نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد، از این رو تولیدکنندگان به سمت تولید این محصول نرفته اند.

با توجه به گفته کارشناسان ۲۵ درصد آلودگی هوا مربوط به موتورهای بنزینی است از این رو برای کاهش این آلودگی تولید کنندگان به سمت تولید موتورهای برقی پیش رفتند اما این صنعت مشکلاتی هم دارد. بزرگترین مشکلات این محصول نداشتن بازار است که تولید کنندگان در صدد آن هستند این مشکل رفع شود.

داشتن گواهینامه موتور سیکلت برای این دسته از محصولات الزامی است، حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از استفاده کنندگان این کالا قبلا استفاده کننده موتور سیکلت نبودند و گواهینامه ندارند. برای گرفتن گواهینامه یک پروسه ۶ ماهه را باید طی کرد که همین امر باعث شده مصرف کنندگان مقداری تمایل کمتری به استفاده از این محصولات را داشته باشند.

قطعا چیزی که در آینده صنعت دوچرخه وجود خواهد داشت، تولید موتور سیکلت‌های برقی است. به همین منظور تولیدکنندگان تلاش می کنند تا از ابتدای بازار حضور داشته باشد تا در آینده بتوانند سهم خوبی در بازار داشته باشد.

۲ سال است که تولید موتور سیکلت برقی را در دستور کار قرار داده ایم

منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: به دلیل اینکه رهبر انقلاب فرمودند امسال، سال رونق تولید است، از این رو تولیدکنندگان بیشتر به دنبال این موضوع هستند که تولید موتور سیکلت را افزایش دهند.

او با اشاره به اینکه تولید موتور سیکلت برقی نیاز به تجربه خاصی دارد، بیان کرد: تولید موتور سیکلت از کاربرات تبدیل به انژکتور سپس تبدیل به موتور برقی خواهد شد. عمده قطعه‌ای که در تولید موتور سیکلت برقی اهمیت دارد، باتری موتور است که باید تلاش کرد آن را در داخل تولید کرد همچنین دستگاه های شارژی را برای این موتور‌ها باید تدارک دید چراکه شارژ این موتور‌ها مقداری که حرکت می‌کند تمام می‌شود و به دلیل اینکه ایستگاه شارژی برای آن تدارک دیده نشده است نمی توانند هر کجا که شارژ موتور تمام شد آن را شارژ کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران ادامه داد: باید ایستگاه‌های شارژی و خدمات پس از فروش برای این خودروها  در نظر گرفت، سپس تولید این موتورها می‌تواند موفق شود، اگر این خدمات پس از فروش دیده نشود این موتور سیکلت هرگز موفق نمی‌شود، کما اینکه اکنون حدود ۲ سال است که تولید موتور سیکلت برقی را در دستور کار قرار داده ایم، ولی هنوز موفق به تولید کامل آن نشده ایم.

منصوری افزود: اکنون موتور سیکلت برقی به صورت مونتاژ تولید می‌شود و خوشبختانه انجمن تولیدکنندگان ما کلنگ تولید سیلندر موتور سیکلت برقی را زده اند. تولید قطعات بدنه موتور سیکلت مشکلات زیادی ندارد و در داخل این توان وجود دارد که برای ساخت آن در داخل این توان در تولید کننده‌های داخل ما هست، ولی تولید کامل موتور سیکلت برقی مقداری مشکل است.

او تشریح کرد: تولید این موتور‌ها نسبت به نوع بنزینی آن سرمایه گذاری اولیه بالاتری برای مصرف کننده دارد اما کاملا به صرفه است چراکه  اگر یک بار این موتور را شارژ کنید، ۹۵ کیلومتر راه می رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران بیان کرد: یک بار شارژ این موتور با احتساب ظرفیت باتری بسیار مناسب ۲ و ۴ دهم کیلو وات ساعت، حدود ۱۵۰، ۱۶۰ تومان برای مصرف کننده هزینه دارد و اگر مشابه آن را برای موتور بنزینی و برای ۱۰۰ کیلومتر حداقل ۳ لیتر مصرف کند، ۹ هزار تومان خواهد شد بنابراین اگرچه سرمایه اولیه بیشتری دارد، ولی طبق محاسباتی که انجام می‌شود حدودا ۵ میلیون تومان در سال برای مصرف کننده نهایی صرفه جویی دارد.

منصوری گفت: درست است که سرمایه گذاری اولیه زیادی می‌طلبد، اما در طی چند سال برگشت سرمایه خواهد داشت؛ ضمن اینکه قرار است ارگان‌های دولتی از این تولید موتور‌های برقی به نفع تولید کننده و به نفع مصرف کننده سوبسید پرداخت کنند یا اینکه وام‌های بلاعوض یا وام‌های با درصد سود پایین می دهند که بتوانند از پس هزینه‌های این موتور‌ها بر بیایند.

او تشریح کرد: مشکل آلایندگی هوا در کلانشهر‌ها مطرح است که ۲۰ تا ۲۵ درصد این آلودگی مربوط به موتور سیکلت‌های بنزینی است و این موتور سیکلت‌های برقی می‌تواند این مشکلات را تا حدود زیادی حل و فصل کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه موتور سیکلت و لوازم یدکی تهران افزود: باتری لیتیوم‌یونی که مصرف می‌کنیم وارداتی است، شرکت‌های مختلفی روی این موضوع کار می‌کنند. لازم است که قیمت‌هایی که به تولید کننده می‌دهند قابل رقابت با وارداتی باشد که فعلا این اتفاق نیفتاده، ولی به هر حال اگر این اتفاق بیفتد به جهت حمایت از تولید داخل حتی یک مقدار هم از تولید داخل قیمت آن بیشتر باشد تولید کنندگان حاضرند از باتری‌های لیتیوم یون تولید داخل استفاده کنند.

منصوری گفت: استقبال از این موتور‌ها فعلا خیلی در کشور جا نیفتاده است و برای اینکه جا بیفتد نیاز است که دولت و شهرداری‌ها حمایت‌ها را یک مقدار بیشتر کند. مخاطبین موتور سیکلت‌ها اقشارخاصی هستند و قیمت برای آن‌ها مهم است، هر چقدر که دولت و مسئولین بتواند از این موتور‌ها حمایت کند طبیعتا زودتر در جامعه جا می‌افتد و امیدواریم در آینده بشود بخشی از آلایندگی‌های موجود در هوا را با تبدیل موتورسیلکت‌ها بنزینی به برقی رفع کنیم.

۶۰ درصد موتور‌های مورد مصرف  بازار ساخت داخل است

بهمن ضیا مقدم دبیر انجمن صنعت موتور سیکلت ایران  گفت: ۶۰ درصد موتور‌های مورد مصرف و تقاضا بازار ساخت داخل و ۴۰ درصد دیگر از کشور‌های مختلف به خصوص چین و هند تامین می‌شود، ولی با توجه به مشکلاتی که در مورد تحریم‌های ظالمانه دشمن رخ داده است، متاسفانه ارتباطمان با برخی از شرکت‌های معتبر اروپایی و آسیایی معتبر و هندی که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر این مشکلات را مرتفع کنیم که شاهد تولید موتور سیکلت روز جهانی باشیم.

او بیان کرد: حدود ۶۰ درصد محصولات را داخل سازی کرده ایم که به صورت بسیار محدود به کشور‌های همسایه مثل عراق و افغانستان و ... صادرات داریم.

دبیر انجمن صنعت موتور سیکلت ایران تشریح کرد: بحث موتور سیکلت‌های برقی مطرح است که اگر دولت کمک کند در بحث موتور‌های برقی می توانیم محصولات جدید به بازار ارائه کنیم.

ضیا مقدم افزود: تولید موتور سیکلت برقی ارزبری کمی دارد. سعی کرده ایم تا جایی که امکان دارد از ارز کمتری استفاده کنیم و بیشتر سمت تولید داخل بریم که ارز کمتری از کشور خارج شود.

او با اشاره به مشکلات تولید موتورهای برقی در کشور، گفت: از مهم‌ترین مشکلات اجرای برخی از قوانین و مصوباتی است که خیلی سریع انجام و کارشناسی دقیق انجام نمی‌شود.

دبیر انجمن صنعت موتور سیکلت ایران بیان کرد: حمایت لازم از صنعت موتور سیکلت انجام نمی‌ شود. با توجه به اینکه صنعت موتور سیکلت نسبت به استاندارد روز جهان دقیقا برابری دارد، یعنی استاندار آن یورو ۴ است و تمام تولید کنندگان هم بر روی یورو ۴ نظارت می‌کنند.

او تشریح کرد: واردات موتور سیکلت نداریم، یعنی واردات موتور سیکلت هم کلا محدود است برخی برند‌ها هستند.

ضیا مقدم با اشاره به اینکه تولید کنندگان هیچ مشکلی برای تولید موتور برقی ندارند، گفت: تولید کنندگان توانایی ساخت کامل موتور برقی را دارند اما به دلیل اینکه باید از آن حمایت و فرهنگ سازی شود و مهم‌تر اینکه باید تسهیلاتی را دولت اختصاص دهد که قیمت تمام شده محصول پایین بیاید.

او افزود: نصف بیشتر قیمت نهایی موتور را، قیمت باتری تعیین می‌کند که خیلی گران است و بعد از ۳ سال مانند خودرو باید آن را تعویض کرد.  قیمت موتور سیکلت برقی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است که باید دولت از آن حمایت کند تا مصرف کننده هم انگیزه برای خرید داشته باشد.

تولید ۶ مدل موتورسیکلت ایرانی توسط شرکت دانش بنیان

محمد حسین قائمی یکی از تولید کنندگان موتورهای برقی گفت: توانایی تولید اجزای موتور سیکلت شامل درایور و کانورتر را در داخل کشور داریم. ما شرکتی دانش بنیان هستیم که   حدود ۶ مدل موتور سیکلت برقی را تولید کرده ایم که هر ۶ مدل پلاک‌ گرفتند و آماده فروش هستند.

او بیان کرد: خوشبختانه شرایطی فراهم شده است که توانایی ساخت موتور برقی بیش از ۳ هزار وات را داریم. پک باتری موتور برقی را در داخل کارخانه تولید می‌کنیم و دانش آن مخصوص خودمان است.

این تولید کننده موتور برقی گفت: همه تولید کنندگان داخلی مشکلاتی دارند که یکی از اصلی ترین آنها تامین قطعات است. همچنین در بحث‌های اخذ استاندارد مشکلاتی داریم که در تمام شرکت‌های تولیدی وجود دارند و مشکل ما هم هست یعنی هنوز مسیر باز نشده که بشود به راحتی تولید کرد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از موتور های برقی کم است، گفت: از موتورهای برقی نسبت به موتور سیکلت بنزینی حمایت نمی‌شود. موضوع قیمت تمام شده موتور برقی مطرح است که اما باید به این نکته توجه کرد که موتور برقی تا ۵ سال نیاز به تعویض روغن موتور ندارد. همچنین قیمت شارژ کردن موتور ۶۰۰ تا ۸۰۰ تا تک تومان هست.

دنبال مهندسی معکوس قطعات موتورهای پیشرفته هستیم

رضایی یکی دیگر از تولید کنندگان موتور سیکلت برقی گفت: ما جزء معدود سازندگان موتور‌های برقی در ایران هستیم که حدود ۲۵ درصد آن داخلی سازی شده است. در فکر این هستیم با سازندگان قطعات مذاکره کنیم و بتوانیم دانه دانه قطعات را در داخل کشور تولید کنیم.

او بیان کرد: سعی کرده ایم موتور سیکلت‌های برقی را تولید کنیم که قیمت خیلی بالایی نداشته باشند و برای افرادی که قبلا خودرو استفاده می‌کردند، جذابیت داشته باشند. برای استفاده از این خودرو نیاز است فرهنگ سازی صورت گیرد تا افراد به استفاده از آن مایل شوند.

این تولید کننده گفت: استفاده از موتور سیکلت‌های برقی می‌تواند ارزبری کمتری نسبت به خودرو داشته باشد و علاوه بر این می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند. همچنین می تواند مشکلات جای پارک خودرو را هم تا حد زیادی مرتفع کند؛ لذا در این حوزه موتور سیکلت‌های برقی که تولید می‌شوند بیشتر سبک و سیاق اسکوتر‌ها را دارند که خیلی سهل الاستفاده هستند و از شکل و شمایل بهتری هم برخوردار هستند که بتونه سلایق زیادی را به خودش جذب کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با اشاره به مشکلات تولید موتورهای برقی در کشور، گفت: مشکل اصلی تولید موتور برقی، باتری آن است چرا که باتری آن باید یک ماه به یک ماه شارژ شود که خوشبختانه این مشکل از اسفند ماه امسال مرتفع می‌شود.  همچنین قرار است کارخانه تولید باتری موتور سیکلت برقی در اصفهان احداث شود و امیدوارم شاهد این باشیم باتری‌هایی که در اختیار مشتریان قرار می‌ گیرد تاریخ تولید ۲۴ یا ۴۸ ساعت قبل را داشته باشند.

حال انتظار می رود با توجه به نوپا بودن صنعت موتور سیکلت های برقی دولت بیش از پیش به آن توجه کند و شاهد افزایش توان تولیدی آن باشیم.

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «تولید»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها

  • افزایش جمعیت دام مولد و تولیدات دامی در 2 سال اخیر

    افزایش جمعیت دام مولد و تولیدات دامی در 2 سال اخیر

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون، نه‌تنها هیچ‌گونه کاهشی در جمعیت دام کشور گزارش نشده، بلکه افزایش جمعیت را در دام مولد و تولیدات دامی داشته‌ایم.

  • تولید و صادرات ماءالشعیر در کارخانه دانژه آریا

    تولید و صادرات ماءالشعیر در کارخانه دانژه آریا

    مدیر کارخانه دانژه آریا در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت:مجموعه کارخانه دانژه آریا تلاش دارد با وجود کمبودها مواد اولیه را تولید و محصولات نهایی خود را به جز عرضه در بازار به کشورهای دیگر هم صادر کند.

  • مجلس یازدهم باید در نظارت قوی باشد

    مجلس یازدهم باید در نظارت قوی باشد

    عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: نمایندگان مجلس 4 سال فرصت دارند که در این فرصت باید چالش‌های اشتغال را برطرف کنند و باید در بخش نظارت بهتر عمل کنیم.

  • نمایندگان مجلس یازدهم قوانین دست و پاگیر گردشگری را اصلاح کنند

    نمایندگان مجلس یازدهم قوانین دست و پاگیر گردشگری را اصلاح کنند

    رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: قوانینی در صنعت گردشگری وجود دارد که فقط سد راه می کند از مجلس یازدهم انتظار داریم برای برطرف شدن این قوانین قدم بردارد.

  • تولید نجات دهنده اقتصاد کشور است

    تولید نجات دهنده اقتصاد کشور است

    دبیرکل انجمن نساجی ایران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: ما باید با یادآوری فرمایش امام که مجلس در راس امور است به اصلح ترنی افراد رای دهیم تا بتوانند در آینده برای بدنه ی تولید ما هم اثرگذار باشند.

  • نمایندگان مجلس باید خلاءهای بین قانون و عمل به قانون را برطرف کنند

    نمایندگان مجلس باید خلاءهای بین قانون و عمل به قانون را برطرف کنند

    قائم مقام گروه تولیدی عالیس در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت:فاصله بین قانون و عمل به قانون خلاء ایست که تولیدکنندگان را آزار می‌دهد و نمایندگان مجلس باید شرایط تولید را ساماندهی کنند و ارتباط‌های بانک‌ها با تولید را تسهیل کنند.

  • مجلس یازدهم جایگاه فرش ایرانی را دریابد

    مجلس یازدهم جایگاه فرش ایرانی را دریابد

    رئیس اتحادیه فرش دستباف کشور در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: نمایندگان مجلس باید مشخص کنند که فرش دستباف چه جایگاهی دارد و بودجه اختصاصی به آن تعلق گیرد.

  • مجلس قدرتمند می تواند مشکلات بخش تولید را از بین ببرد

    مجلس قدرتمند می تواند مشکلات بخش تولید را از بین ببرد

    عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی کشور در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: وجود تعدد در قوانین و دست و پاگیر بدن آنها یکی از آسیب های حوزه تولید است که از مجلس یازدهم توقع داریم در این راستا گام های موثری بردارند.

  • نقش مهم مجلس در تنظیم بازار

    نقش مهم مجلس در تنظیم بازار

    یک فعال اقتصادی در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: از نمایندگان مجلس یازدهم تقاضا داریم تا قوانین را تغییر دهند و بحث‌های تنظیم بازار و تولید را در کشور تخصصی کنند.

  • نماینده های مجلس باید آموزش مسائل مهم اقتصادی را ببینند

    نماینده های مجلس باید آموزش مسائل مهم اقتصادی را ببینند

    رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: لازم است نماینده ها قبل از ورود به مجلس در مورد موضوعات مختلف اقتصادی آموزش ببینند تا بتوانند با دانش بیشتری به مسائل تخصصی اقتصاد ورود کند.

  • مجلس یازدهم باید مجلس اقتصادی باشد

    مجلس یازدهم باید مجلس اقتصادی باشد

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان نوشت افزار کشور در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی توان تامین کامل نیازهای بازار را دارند گفت: مجلس یازدهم باید مجلسی اقتصادی باشد تا بتواند با الویت حمایت از تولید کشور رونق تولید را به اقتصاد برگرداند.

  • پالایش قوانین مهمترین وظیفه مجلس

    پالایش قوانین مهمترین وظیفه مجلس

    مدیرمسئول روزنامه جهان اقتصاد در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: مجلس رکن اصلی یک نظام است و باید با پالایش قوانین گذشته بررسی کند تا به امروز هر قانونی چه فایده ای داشته، تا بتوانند در صورت نیاز قوانین را بروز و یا مجددا تصویب کنند.

  • تامین ۵۱ قطعه ایران‌خودرو، با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

    تامین ۵۱ قطعه ایران‌خودرو، با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

    به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، سیاست‌هایی در ایران‌خودرو در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده که تاکنون منجر به تولید و تامین ۵۱ قطعه و ماده اولیه این گروه از داخل کشور شده است.

  • با افتخار کالای ایرانی بخریم نه از روی اجبار

    با افتخار کالای ایرانی بخریم نه از روی اجبار

    معاون امور بازرگانی شرکت امرسان در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: مردم کشور ما باید با افتخار کالای ایرانی بخرند نه از روی اجبار ، امروز تولیدات ما به بهترین برندهای دنیا در حال رقابت است.

  • مجلس آینده می تواند فضای کارآفرینی را بهبود ببخشد

    مجلس آینده می تواند فضای کارآفرینی را بهبود ببخشد

    یک فعال اقتصادی در گفت و گو با برنامه تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: مجلس آینده باید طرح هایی بدهد که فضای کارآفرینی را بهبود ببخشد. دولت نیز باید لوایح کارشناسی در حوزه اشتغالزایی را به مجلس ارائه کند.

  • ماموریت مجلس آینده، اصلاح مسیر بانکداری است

    ماموریت مجلس آینده، اصلاح مسیر بانکداری است

    کارشناس حوزه بانکداری در گفت و گو با برنامه تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: وضعیت بانک های کشور باید از حالت بنگاه داری درآمده و به سمت بنگاه سازی و کمک به فعالیت های اقتصادی برود.

  • عناوین اصلی روزنامه های اقتصادی 1 اسفند

    عناوین اصلی روزنامه های اقتصادی 1 اسفند

    روزنامه های اقتصادی امروز به مسائلی همچون ترخیص کالاهای لوکس و مصرفی، مطالبه ی مردم از مجلس یازدهم،مجلس قوی زمینه ساز اقتصادقوی، کلاهای محبوس در راه بازار و ... پرداختند.

  •  واگذاری سهام کیش ایر

    واگذاری سهام کیش ایر

    عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از آماده‌سازی کیش ایر برای واگذاری بخشی از سهام آن در بازار سهام خبر داد.

  • صندوق های قرض الحسنه اشتغال زایی در خدمت کارآفرینی

    صندوق های قرض الحسنه اشتغال زایی در خدمت کارآفرینی

    مدیر آموزش، اشتغال و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی استان تهران در گفت و گو با برنامه تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: صندوق های قرض الحسنه اشتغال زایی می تواند کارآفرینی و اشتغال در کشور را توسعه دهد

  • چرا امتیازدهی مسافران به رانندگان اسنپ مهم است؟

    چرا امتیازدهی مسافران به رانندگان اسنپ مهم است؟

    سامانه اسنپ اعلام کرده که بیش از نیمی از سفرهای انجام شده در این سامانه فاقد امتیازدهی مشتریان هستند و با ذکر این نکته که مشارکت هر چه بیشتر کاربران در این سرویس امتیازدهی می‌تواند به بهبود خدمات سفرها کمک کند تاکید کرده که این امتیازها راهنمای تیم پشتیبانی مسافرین خواهند بود.

  • صادرکنندگان خرما بخوانند!

    صادرکنندگان خرما بخوانند!

    رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات خرما از تاریخ ۱۵ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت سال ۹۹ مشمول عوارض صادراتی است.

  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به اوراسیا سفر می‌کنند

    دانش‌بنیان‌های ایرانی به اوراسیا سفر می‌کنند

    دانش‌بنیان‌ها با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۲ تا ۱۶ اسفندماه امسال راهی قاره اوراسیا می‌شوند تا در مذاکرات رو در رو با شرکت‌های تجاری این منطقه جغرافیایی، بازاری برای محصولات خود ایجاد کنند.

  • تصویب حذف ۴ صفر پول ملی در کمیسیون اقتصادی مجلس

    تصویب حذف ۴ صفر پول ملی در کمیسیون اقتصادی مجلس

    لایحه اصلاح ماده یک قانون پولی و بانکی کشور برای حذف چهار صفر از واحد پول ملی درکمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده که با تصویب نهایی در صحن مجلس، بانک مرکزی موظف است در مدت دو سال مقدمات اجرای این قانون را فراهم سازد.

  • ریگ های یلان

    ریگ های یلان

    منطقه ریگ های یلان ، بی نظیر ترین منطقه کویری کره زمین دربین سه استان کرمان ، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرارگرفته و فاقد پوشش گیاهی است.

  • روستای بیدخوان

    روستای بیدخوان

    روستای بیدخوان در شهرستان بردسیر یکی از شهرستان های با پتانسیل بالای کشاورزی صنعتی و گردشگری است که  پیشینه ای كهن و قدمتی دیرینه دارد.

  • آتشکده بداغ آباد

    آتشکده بداغ آباد

    در محل باغچه بداغ آباد در سال ۱۰۱۴ قمری آتشکده ای با دستور شاه عباس صفوی ساخته شد که درنهایت ویران شد و هم اکنون آتشکده زرتشتیان کرمان در خیابان زریسف این شهر قرار گرفته است و هم چنان دایر است.

  • کوه علم شاه

    کوه علم شاه

    کوه جبال بارز که به علم شاه معروف است با ارتفاع ۳۷۳۴ متر از سطح دریا در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر جیرفت و در سلسله کوههای جبال بارز واقع گردیده است.

  • باغ دیلمقانی

    باغ دیلمقانی

    باغ دیلمقانی در خیابان زریسف کرمان قرار دارد و امروز به عنوان پرورشگاه دیلمقانی از آن استفاده می شود.این باغ از یادگارهای دیلمقانی تاجر آذربایجانی مقیم کرمان است که به صنعت فرش رونق خاصی بخشید و سرانجام در راه زرند بدست بدخواهانش به قتل رسید.

  • تشکلات کارگری یک نماینده ثابت در مجلس می خواهد

    تشکلات کارگری یک نماینده ثابت در مجلس می خواهد

    عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت:تشکیلات کارگری حداقل باید یک نماینده‌ای را به صورت ثابت در مجلس شورای اسلامی داشته باشد تا بتواند به صورت منظم به مشکلات این قشر از مردم به موقع رسیدگی کند.

  • اقتصاد مهمترین رکن مجلس آینده باشد/ اقتصاد ما به سردار سلیمانی ها نیاز دارد

    اقتصاد مهمترین رکن مجلس آینده باشد/ اقتصاد ما به سردار سلیمانی ها نیاز دارد

    دکتر ملکی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: باتوجه به اینکه مردم نقش تعیین کننده ای در انتخاب یک نماینده اصلح برای ورود به مجلس را دارد. نمایندگان مردم هم باید در مجلس آینده بحث اقتصاد را در الویت برنامه های خود قرار دهند.