مشکل اصلی تولیدکنندگان شیرینی و شکلات کمبود روغن است | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

مشکل اصلی تولیدکنندگان شیرینی و شکلات کمبود روغن است

  • پنجشنبه 01 خرداد 1399 00:02
  • شناسه 43469
مشکل اصلی تولیدکنندگان شیرینی و شکلات کمبود روغن است

دبیر انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران در گفت و گو با تحریریه اقتصادی شبکه ایران کالا گفت: حدود 70 درصد از روغن مورد نیاز تولیدکنندگان شیرینی و شکلات یا کم شده یا اصلا وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا  جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران با حضور در استدیوی شبکه ایران کالا و در گفت و گو با تحریریه اقتصادی به موضوع مشکلات تولیدکنندگان  شیرینی و شکلات پرداخت.

مغازه ای گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها با مشکل کمبود روغن روبرو هستند به طوریکه این محصول با هیچ قیمتی در بازار نیست و بدیهی است که در صورت کمبود یکی از این کالا‌ها تولید دچار مشکل شود. ابته مشکل تامین مواد اولیه سال هاست که صنعت ما را تحت الشعاع قرار داده.

وی افزود: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار است که ۲۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک به کارخانه‌ها داده شود تا آن‌ها در سه ماه دیگر از محل واردات جایگزین کنند که متاسفانه بازرگانی دولتی با این امر موافقت نکرد.

مغازه‌ای ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌ها به دلیل کمبود روغن تولیدشان متوقف است یا با حداقل توان کار می‌کنند.روغن یک کالای اساسی برای مصرف صنعت و مصرف خانه است و برای ما هم کالای اولیه است.

این مقام مسئول درباره تاثیر ویروس کرونا بر تولید شیرینی و شکلات بیان کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا ۱۰ تا ۲۰ درصد بر بازار داخل و صادراتی تاثیر گذاشته است، اما مشکل اصلی کارخانه‌ها کمبود روغن است.

دبیر انجمن صنایع شیرینی و شکلات ایران با بیان اینکه در این مقطع کارخانه‌ها به دنبال افزایش قیمت نیستند، گفت: علیرغم افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت شکر و ۹۰۰ تومانی گندم و هزینه‌های سربار، کارخانه‌ها در مقطع کنونی به دنبال افزایش قیمت نیستند، هرچند همه ساله متناسب با تورم و هزینه‌های تولید افزایش قیمتی اتفاق می‌افتد. با رفع مشکلات مواد اولیه، کارخانه‌ها طبق روال سال‌های گذشته متناسب با تورم و هزینه‌های حقوق و دستمزد قیمت کالا‌های خود را افزایش می‌دهند تا چرخ تولید بچرخد.

مغازه‌ای در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و قرار گرفتن شکلات به عنوان کالای لوکس در سبد خانوار، کارخانه‌ها با افزایش جزئی و سود حداقل به تولید ادامه می‌دهند چرا که امکان افزایش چشمگیر این کالا‌ها به سبب قرار گرفتن این محصولات به عنوان اولویت سوم و چهارم سبد مصرفی افراد وجود ندارد.

 

 

شما مخاطبان محترم می توانید مشروح صحبت های دبیر انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران را در فایل ویدئویی پیوست برنامه مشاهده کنید.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «تولید»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها