سهم جشنواره فیلم فجر در ترویج تولید ملی و کالای ایرانی؛ تقریبا هیچ! | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

سهم جشنواره فیلم فجر در ترویج تولید ملی و کالای ایرانی؛ تقریبا هیچ!

  • سه شنبه 22 بهمن 1398 13:47
  • شناسه 41413
سهم جشنواره فیلم فجر در ترویج تولید ملی و کالای ایرانی؛ تقریبا هیچ!

بررسی فیلم های جشنواره فیلم فجر 98 حاکی از بی توجهی فیلمسازان به مقوله تولید ملی و کالای ایرانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر که از روز 12 بهمن آغاز شده بود، شامگاه سه شنبه با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به پایان خواهد رسید.

در این جشنواره 28 فیلم سینمایی حضور داشتند که 22 فیلم در بخش مسابقه و شش فیلم در بخش نگاه نو به رقابت پرداختند.

فارغ از پرداختن به مباحث تکنیکی فیلم ها، بررسی محتوا و مضامین آثار راهیافته به جشنواره حاکی از کم توجهی فیلمسازان به مقوله تولید ملی و کالای ایرانی است به گونه ای که در هیچ فیلمی به طور مستقیم یا غیر مستقیم به تولید ملی و کالای تولید داخل اشاره نشده بود.

تنها سهم جشنواره فیلم فجر در مبحث تولید، سه پلان از کارخانه تولید شیر و کشاورزی بود که اولی در فیلم «تومان» و دومی در فیلم «قصیده گاو سفید» و سومی در فیلم «خروج» مشاهده شد.

به طور کلی محتوای اکثر آثار سینمایی حول محور آسیب های اجتماعی و بعضا بازنمایی رخدادهای تاریخی بود و از تولید ملی و کالای وطنی، سخنی به میان نیامد. این در حالی بود که در جشنواره های سالهای اخیر آثاری با مضمون حمایت از کالای ایرانی دیده شد که نمونه بارز آن فیلم « چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی و «آزاد به قید شرط» به کارگردانی محسن شهابی بود.

با آنکه شعار سال 98 بر مبنای حمایت از کار و تولید ایرانی بنا نهاده شده بود اما در فیلم های حاضر در این جشنواره - که علی القاعده باید در خدمت سیاستگذاری های کلان کشور باشند - به این مسئله مهم پرداخته نشد و صدا و سیما به تنهایی بار حمایت از کالای ایرانی را به دوش کشید.

سهم سینما در حمایت از تولید داخل و کارگر ایرانی، تقریبا هیچ بود.

انتهای پیام/

 

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «خبر تاپ»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها