صدا و سیما قصد دارد تلوبیون را بخرد | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

صدا و سیما قصد دارد تلوبیون را بخرد

  • یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 03:47
  • شناسه 43397
 صدا و سیما قصد دارد تلوبیون را بخرد

صدا و سیما مدتی است رایزنی‌های خود را برای تملک سهام تلوبیون آغاز کرده و قصد ندارد همکاری شراکتی با این استارتاپ را در پیش بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) می‌گوید صداوسیما درحال رایزنی برای خرید تلوبیون، سرویس پخش زنده و آرشیو شبکه‌های صدا و سیما است؛ به‌این‌ترتیب تلوبیون تبدیل به یک (BVOD (broadcast vod می‌شود؛ یعنی رسانه‌ای که وابسته به broadcaster (صداوسیما در اینجا) است.

امامیان، در گفت‌وگو با پیوست گفت: «در این زمینه خود دوستان باید اظهارنظر و اعلام رسمی کنند؛ ولی ظاهرا با تغییراتی که در ساختار تلوبیون ایجاد شده این سرویس به سمت همین مسیر پیش می‌رود. در صحبت اخیری که با سرپرست محترم معاونت فضای مجازی صداوسیما داشتم ایشان اعلام کردند که تلوبیون می‌خواهد نقش یک BVOD را ایفا کند.» درنتیجه انتظار می‌رود که مقررات‌گذاری تلوبیون ارتباطی با ساترا نداشته باشد.

مجید ترک‌آبادی، مدیر مارکتینگ تلوبیون نیز از شروع رایزنی‌های صداوسیما با شرکت رهنما، به‌عنوان سرمایه‌گذار در تلوبیون خبر داده و گفته است صداوسیما قصد دارد کل سهام این سرویس را بخرد. مدیران تلوبیون پیش‌تر اعلام کرده بودند که این سرویس متعلق به شرکت «سیما رایان شریف» بوده که برند آن متعلق به صداوسیما است.

ترک‌آبادی می‌گوید در ابتدای فعالیت تلوبیون، فضای کاری آن برای صدا و سیما و واضح‌نبودن روند فعالیت شرکت‌های IPTV مخالفت زیادی با آن‌ها صورت می‌گرفت؛ صداوسیما نگران این بود که پخش برنامه زنده یا آٰرشیویی‌اش از این طریق انحصارش را بشکند و به همین دلیل همراهی زیادی نمی‌کرد؛ اما با گذشت سه سال و روشن‌شدن نوع فعالیت‌ها، همکاری بیشتر شده تاجایی‌که صدا و سیما به فکر خرید این سرویس بیفتد.

ترک‌آبادی درمورد مدل همکاری تلوبیون با صداوسیما می‌گوید:‌

در چند سال گذشته در ازای اینکه بتوانیم از محتوای برنامه‌های این سازمان استفاده کنیم آن‌ها روی درآمد تلوبیون سهیم شده‌اند. درواقع صداوسیما براساس مدل‌های مختلف درآمدی ما یک درصدی را برمی‌دارد. البته طی یک سال گذشته مدل همکاری صداوسیما با تلوبیون در حال تغییر است و این سازمان در حال رایزنی برای خرید تمام سهام این سرویس است.

ترک‌آبادی اعتقاد دارد که استارتاپ تلوبیون با ایده‌ی مناسب خود توانسته به موفقیت برسد و او امیدوار است که با سهامداری کامل صداوسیما در تلوبیون، برخوردهای سلیقه‌ای، چه به‌لحاظ مدیریت محتوا و چه به‌لحاظ مدیریت استراتژیک، این استارتاپ را تحت تأثیر رشد مثبت خود قرار ندهد.

تلوبیون اکنون حدود ۱۰ میلیون کاربر داشته و رتبه‌ی ۵ الکسا در ایران را به نام خود ثبت کرده است. ترک‌آبادی می‌گوید تلوبیون، به‌صورت میانگین، ۱۳۰ میلیون نمایش پخش زنده دارد و نمایش آرشیو آن در ماه، به‌طور متوسط، به ۲۳۰ میلیون نمایش می‌رسد.

انتهای پیام/

مطالب بیشتر از «خبر تاپ»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

  • محمد شفقی

    سازدهنی

    محمد شفقی (32)

    یکی از قدیمی ترین و مهم ترین تولید کنندگان فرش

  • تحریریه اقتصاد

    تحریریه اقتصاد

    تحریریه اقتصاد (525)

    طرح راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، ، تعیین تکلیف دستمزد کارگران، آخرین اخبار پلیس امنیت اقتصادی، آخرین اخبار اقتصادی: 1.6 میلیون نفر متقاضی مسکن ملی، بازگشت رونق به بازار سرمایه تحریریه اقتصاد ساعت 12 شنبه 10 خرداد

  • تحریریه اقتصاد

    تحریریه اقتصاد

    تحریریه اقتصاد (519)

    توانمندی تولید کنندگان، سیاست های پولی بانک مرکزی، گشت مشترک تعزیرات در بازار لوازم خانگی، اخبار اقتصادی: تسهیلات دهی به 12 رسته گل و گیاه زینتی، دریافت 60 هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن تحریریه اقتصاد ساعت 12 چهارشنبه 07 خرداد

  • تحریریه اقتصاد

    تحریریه اقتصاد

    تحریریه اقتصاد (524)

    آیا روند بازار بورس و سهام عدالت در ماه های اخیر، آخرین اخبار و آمار کشاورزی، صنعت دام و طیور استان کردستان، اخبار اقتصادی روز: نخستین افتتاح طرح اقدام ملی مسکن در سیرجان انجام می‌شود و... تحریریه اقتصاد ساعت 10 شنبه 10 خرداد

  • پشت صحنه برنامه چشم انداز، معرفی بخش مخاطبان سایت

    گفتانه

    پشت صحنه برنامه چشم انداز، معرفی بخش مخاطبان سایت (7)

    پشت صحنه برنامه چشم انداز اقتصاد، پیام تصویری مهرافزار، مدیریت پارچه سرای ایلکار، پیام صوتی مخاطب، معرفی بخش مخاطبان سایت و... بخشهای برنامه این هفته را تشکیل می دهند.

آخرین خبرها