کسب و کارهای اینترنتی (بازاریابی دیجتال ) | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

کسب و کارهای اینترنتی (بازاریابی دیجتال )

  • شنبه 11 مرداد 1399 17:05
  • شناسه 44505
کسب و کارهای اینترنتی (بازاریابی دیجتال )

 کارشناس کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با شبکه ایران کالا «کلید واژه» را شروع بازاریابی موتورهای جستجو دانست. دکتر مهریزدان افزود : این کلید واژه  باید به سه دبیلیو پاسخ بدهد  چه زمان ، چه کسی و چه وقت؛ یعنی مخاطبان من به چه نیاز دارند و رقبای من چه کرده اند.  وقتی من اینها پاسخ داده باشم، یک نشان‌های داده می شود تحت عنوان سرچ انجین مارکتینگ که براساس الگوریتم های موجود در موتورهای جستجو به تبلیغات دست می زنیم .

وی افزود: هر کدام از پلت فرم های شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو  برای اینکه بتوانند هزینه های خود را تامین کنند از یک سری ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کنند: مثلا در ایسنتاگرام یک سری پلت فرم ها ما را به سوی جامعه مخاطبان می برند. 
این کارشناس کسب و کار اینترنتی گفت: یکی از موتورهای جستجوی معروف و کاربردی در ایران گوگل است و اگر مبنای حضور و بهینه سازی بخواهیم استفاده کنیم از گوگل به شما اجازه می دهد شما تبلیغ را به صورت بصری منتشر کنید. 
در ایران هم این امکان وجود دارد که از چنین تبلیغاتی بهره مند شوید. 
فرض کنید مشتریان شما بانوان هستند و آنها سوالاتی مطرح می کنند و شما باید تبلیغتان را با لینک کردن به آن احتمال خرید و به دست آوردن مشتریان را افزایش دهید. 
 کارشناس کسب و کارهای اینترنتی : شما به واسطه کلیک از طریق کلید واژه می توانید به تبلیغ کالای خود دست پیدا کنید. با پرداخت مبالغی می توان به موتورهای جستجو  این لینک های تبلیغی را در صفحات بالا قرار داد. 
اگر من حضورم در صفحه های اول جستجو باشد احتمال اینکه کلیک بشوم و مشتریان وارد آن شوند بسیار بیشتر است.
وقتی نشان تجاری شما در بیشتر صفحات دیده شود شما در مسیر خرید مشتری قرار می گیرید و وقتی شما را در فضاهای متعدد ببینند احتمال کلیک کردن (خرید) شما بیشتر می شود.
بازاریابی محتوا در کسب و کار
مهریزدان: برای بازاریابی محتوا اول باید ببینند در کدام شاخه کسب و کار هستند مثلا شما نرم افزار مدیریت روابط عمومی با مشتریان دارید کلید واژه من می شود تولید نرم افزار مدیریتی ، تولید نرم افزار مدیریت مشتریان ، و... که شما با آن می توانید مشتریان را جذب کنید ، ولی اگر این کلید واژه تبدیل شود به بهترین نرم افزار مدیریت مشتریان چیست؟ این سوال مخاطب است یعنی مخاطب می خواهد بهترین را خرید کند. در این فضاها ما کلید واژه ها را مشخص می کنیم و کانال های ارتباطی را مشخص می کنیم. 
 کارشناس کسب و کارهای اینترنتی : ما از کانالی که قرار است ما را ببینند باید محتوایی تولید کنیم که دربرگیرنده پاسخ های درست به نیاز و خواسته های مخاطبان است. 
در مرحله اول باید محتواهای معمولی باشد که ذهنیت خریداران را برمی گیرد. پس بازاریابی محتوا بر اساس استاندارد شناسایی درست و پاسخ های درست است، اینکه من در چه مرحله ای از کسب و کار هستم .
وقتی در مرحله معرفی کسب و کار هستم ممکن است محصول من برای مشتری جدید نباشد ولی دوستان من قبلا در مورد این محصول شنیدند ولی می خواهند آنرا با دیگر محصولات مقایسه کنند. 
بعد از معرفی وارد مرحله رشد می شوم که با رقبا در این مرحله درگیر می شویم.
پس از آن مرحله بلوغ هست که محصول دیگر نیاز بازار نیست. در این مرحله باید به روز باشیم که مخاطبان مورد نظر را به دست بیاوریم.
 کارشناس کسب و کارهای اینترنتی :در بازاریابی دیجیتال مردم به لحاظ مشغولیت زیاد ممکن است زیاد فرصت نکنند متنی را بخوانند . یک عکس می تواند حاوی 300 هزار کلمه باشد یک ویدئو یک دقیقه ای می تواند حاوی یک و نیم میلیون کلمه باشد و شما طی این مدت می‌توانید پیام ارزشی برند خود را به بهترین شیوه بیان کنید.
وی انواع ویدئو را اینگونه بیان کرد: وقتی من تعدادی ویدئو دارم جایزه می دهیم ، ارائه خدمات داریم ، از اشخاص تاثیرگذار استفاده می کنیم.
مهریزدان در پایان گفت: کسانی که وارد بازار کسب و کار می شوند نباید از روح دمیدن به کسب و کار خود نباید بردارند . روح دمیدن یعنی روش ها و ابزارها برای نشان دادن کسب و کارشان است.

مطالب بیشتر از «خبر ویژه»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها