شریعتمداری: شبکه ایران کالا گامی عملی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

شریعتمداری: شبکه ایران کالا گامی عملی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است

  • یکشنبه 13 اسفند 1396 10:38
  • شناسه 15513
شریعتمداری: شبکه ایران کالا گامی عملی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است

محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح رسمی شبکه "ایران کالا" گفت:این شبکه گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی را پرنگ تر می کند و به نمایندگی از مجموعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت از صدا و سیما برای این کار تشکر می کنم.

محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح رسمی شبکه "ایران کالا" در مرکز همایش های صدا و سیما گفت:این شبکه گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی را پرنگ تر می کند و به نمایندگی از مجموعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت از صدا و سیما برای این کار تشکر می کنم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، وزیرصنعت ، معدن وتجارت ادامه داد:رشد منفی ده درصدی سال های گذشته آن هم در دو سال پیاپی دوران غمباري بود كه با همت و هميت صنعتگران و باوجود فشارهای نظام سلطه مجددا برخاستيم و روند روبه رشد صنعتي آغاز شد.
وی اظهار داشت:در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی مورد بهره برداری و آغاز به کار گرفته كه حاكي از پيشي گرفتن رویش ها از ریزش هاست.
او از تقاضای تاسیس ۱۶ هزار و ۶۰ واحد صنعتی جدید در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و تصريح كرد:اين ميزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته که نشانگر وجود امید به آینده و آينده صنعت كشور است.
شريعتمداري با اشاره به وجود حدود ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور ادامه داد:بيش از ۸۰ هزار واحد آن کوچک و متوسط است و نزدیک به ۴۰ هزار واحد آن در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.
وي نوسازی صنعتی را از اولویتهای مهم صنعت کشور برشمرد و تاكيد كرد:صنعت نيازمند نوسازي و بازسازي است كه اختصاص ۳۲ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ برای اين مهم از اقدامات خوب نمایندگان مجلس بود.
وزير صنعت معدن و تجارت ادامه داد:آمارها نشان مي دهد به ميزاني كه صنعت رشد كرده اما قدرت خريد مردم افزايش نيافته كه نتيجه آن باقي ماندن محصولات در انبار ها است.
وي با تاکید بر توجه به صادرات به عنوان يكي از نيازهاي وضع موجود افزود: در بودجه ۹۷ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مشوق های صادراتی و ورود به بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.
وزير صنعت ادامه داد:با گسترش it و ict تبلیغات در شبکه های اجتماعی، فضای وب و وبلاگها شکل گرفته است، اما تبلیغات هدفمند در قالب پلت فرم های تلویزیونی با استفاده از چهره های مشهور کشور و جلوه های هنری همچنان جایگاه خود را دارد.
شريعتمداري راه اندازی سایت اینترنتی پرقدرت را از نکات قابل توجه این شبکه دانست و افزود:برند سازی و فرهنگسازي مصرف كالاي ايراني مهم است و شكل گيري پويش آري به كالاي ايراني در فضاي مجازي نمونه هايي از ورود جوانان به اين حوزه است.
وي ابراز اميدواري كرد: با افتتاح اين شبكه به عنوان حامي صنايع كوچك و متوسط شاهد قرار گرفتن نام برند ايراني در بين ساير برندهاي بنام خارجي باشيم.

 

پایان خبر

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «رویدادها»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها