راه‌اندازی ۲ سامانه یکپارچه «بازرسی و شکایت» در وزارت صمت تا پایان سال | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

راه‌اندازی ۲ سامانه یکپارچه «بازرسی و شکایت» در وزارت صمت تا پایان سال

  • سه شنبه 27 فروردین 1398 12:21
  • شناسه 38223
راه‌اندازی ۲ سامانه یکپارچه «بازرسی و شکایت» در وزارت صمت تا پایان سال

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت از راه‌اندازی ۲ سامانه یکپارچه در حوزه‌های بازرسی و شکایت در وزارت صمت تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا به نقل از تسنیم، بهنام امیری  با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بازرسی در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حال حاضر بازرسی از واحدهای صنفی توسط دستگاه‌های مختلف از جمله بازرسان اتحادیه‌ها، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، تعزیرات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و ... انجام می‌شود ولی متاسفانه هیچیک از این دستگاه‌های بازرسی، به اطلاعات دستگاه‌های دیگر که آن‌ها هم وظیفه بازرسی را عهده‌دارند، دسترسی ندارند.

وی افزود: این عدم دسترسی به اطلاعات سایر دستگاه‌ها در این حوزه باعث می‌شد تا در طول سال بعضی از واحدهای صنفی، توسط چندین دستگاه مورد بازرسی قرار گیرند و در عین حال ممکن بود یک واحد صنفی حتی یک بار هم در سال، مورد بازرسی بازرسان دستگاه‌های مختلف قرار نگیرد.

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، ادامه داد: این سامانه قرار است تمامی بازرسی‌های انجام شده توسط این دستگاه‌ها را به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل کند و گزارش بازرسی هریک از این دستگاه‌ها نیز در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود تا برای سایر بازرسان، به منظور نوع رسیدگی به تخلفات احتمالی بعدی قابل بهره‌برداری باشد.

به گفته امیری هم اکنون طراحی این سامانه در فازهای آخر خود قرار دارد و امسال احتمالاً به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

امیری همچنین با اشاره به در دست اقدام بودن راه‌اندازی سامانه یکپارچه شکایت نیز گفت: علاوه بر این در حال حاضر راه‌اندازی سامانه‌ای دیگری برای رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان در دست اقدام است که با راه‌اندازی آن، مصرف‌کنندگان می‌توانند هرگونه شکایت خود از واحدهای صنفی را در این سامانه ثبت کنند تا رسیدگی به شکایت‌ها به طور متمرکز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون مصرف‌کنندگان شکایت خود را به اتحادیه‌ها، تعزیرات، سازمان حمایت و دستگاه‌های دیگری ارائه می‌دهند و به دلیل عدم یکپارچگی اطلاعات شکایت‌ها، شاهد موازی کاری و هدر رفت انرژی بازرسان دستگاه‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «صنعت و معدن»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

  • پیشنهاد پلکانی شدن افزایش دستمزد کارگران

    پیشنهاد پلکانی شدن افزایش دستمزد کارگران

    یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای منطقه‌ای شدن دستمزد باید به سمت یکسان‌سازی دستمزد و برقراری عدالت در مناطق روستایی و شهری رفت. وی پلکانی شدن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را پیشنهاد کرد.

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها