بلیت بخت‌آزمایی در فروش محدود خودروسازان | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

بلیت بخت‌آزمایی در فروش محدود خودروسازان

  • جمعه 04 بهمن 1398 15:51
  • شناسه 41016
بلیت بخت‌آزمایی در فروش محدود خودروسازان

این روزها خرید خودرو در برنامه فروش خودروسازان به خرید بلیت بخت‌آزمایی شباهت زیادی پیدا کرده و شاهد حاشیه بازار۵۰ میلیون تومانی در برخی مدل‌ها هستیم. در این میان، سهمیه‌بندی بنزین نیز تفاوت قیمت خودروهای دوگانه‌سوز و معمولی را تا ۲۰ میلیون تومان بالا برده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا بررسی بازار خودروهای داخلی نشان‌دهنده افزایش چشمگیر اختلاف قیمت کارخانه و بازار است به طوری که در خودروهای با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان شاهد اختلاف قیمت تا 46 میلیون تومان هستیم. فعالان بازار دلیل اصلی این مسئله را محدودیت عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز می‌دانند که باعث تقویت حاشیه قیمتی بازار و تقاضای کاذب برای خرید خودرو با نرخ کارخانه می‌شود. 

* حاشیه بازار 46 میلیونی پژو 207

در حال حاضر هر دستگاه پژو 405 در بازار با قیمت 82 میلیون تومان عرضه می‌شود که با توجه به قیمت 65 میلیون تومانی کارخانه،‌ شاهد اختلاف قیمت 17 میلیون تومانی بین کارخانه و بازار برای این خودرو هستیم. در مورد پژو 207 دنده‌ای نیز باید به حاشیه بازار 46 میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم به طوری که قیمت کارخانه‌ای آن 96 میلیون تومان تعیین شده اما با قیمت 142 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

این روزها هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 نیز با قیمت 94 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت کارخانه، 27 میلیون تومان گران‌تر است. قیمت رانا هم در بازار با اختلاف 27 میلیون تومانی نسبت به کارخانه، به 94 میلیون تومان رسیده است.

در مورد سمند ال ایکس نیز می‌توان به حاشیه بازار 20 میلیون و 500 هزار تومانی این خودرو اشاره کرد به طوری که در حال حاضر این خودرو در بازار با قیمت 86.5 میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمت سمند با موتور EF7 نیز در بازار به 101 میلیون تومان رسیده که 32 میلیون تومان گران‌تر از قیمت کارخانه است. 

در مورد دنا هم باید به قیمت 128 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که نسبت به قیمت کارخانه 45 میلیون تومان گران‌تر عرضه می‌شود. قیمت پژو پارس نیز در بازار به 105.5 میلیون تومان رسیده که 27.5 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است.

* لایی‌کشی‌ پراید 53 میلیون تومانی در بازار

در بررسی بازار محصولات سایپا نیز باید به اختلاف قیمت 15 میلیون تومانی سایپا 131 در کارخانه و بازار اشاره کنیم به طوری که قیمت این خودرو در بازار به 53 میلیون تومان رسیده است. قیمت سایپا 111 نیز در بازار 56 میلیون تومان است که بیش از 16 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است.

در مورد تیبا نیز باید به اختلاف 22.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار و کارخانه اشاره کرد به طوری که در حال حاضر قیمت آن در بازار 65 میلیون تومان تعیین شده است. قیمت کوئیک دنده‌ای نیز در بازار به 78.5 میلیون تومان رسیده که نسبت به قیمت کارخانه اختلاف 17.5 میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

* خرید خودرو از کارخانه؛ هم‌تراز بلیت بخت‌آزمایی

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد دلیل بالا بودن اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی به خبرنگار فارس می‌گوید: عرضه کم خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز دلیل اصلی این مسئله است. در حال حاضر قیمت‌ها در بازار به قدری با قیمت کارخانه اختلاف دارد که در فروش خودرو توسط کارخانه و نحوه ثبت‌نام آن فساد ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای کمی برای فروش در بازار موجود است، معتقد است: قیمت‌ها آنقدر بالاست که بسیاری افراد برای خرید دست نگه داشته‌اند و مشتری، کم است. در عین حال افرادی هم که به دنبال فروش خودرو بوده‌اند، قیمت‌های بسیار بالایی ارائه می‌کنند و همین مسئله باعث رکود در بازار شده است. 

مؤتمنی می‌گوید: افرادی که قصد تعویض خودروی خود را دارند به دلیل قیمت‌های غیرمنطقی در بازار دست نگه داشته و اقدامی نمی‌کنند. در عین حال برخی افراد نیز که قصد فروش خودرو ندارند نسبت به آگهی خودرو در سایت‌ها اقدام می‌کنند تا ببینند خودروی خود را با چه قیمتی می‌توانند بفروشند اما حتی وقتی قیمت بالاتر از نرخ درج شده هم به آنها پیشنهاد شود، حاضر به فروش نیستند.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیران خودروساز مبنی بر افزایش تولید خودرو طی ماه‌های اخیر، می‌گوید: با وجود این بحث‌ها، عرضه خودرو از سوی خودروسازان در حد پایینی است و اگر همین روال ادامه داشته باشد همچنان خودروسازان به مدیریت بازار ادامه خواهند داد.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، ثبت‌نام برای خرید خودرو در فروش‌های اینترنتی مانند بلیت بخت‌آزمایی شده و افرادی که موفق به ثبت‌نام می‌شوند، خودروی خریداری شده را با قیمت دلخواه در بازار عرضه می‌کنند.

* فساد در بازار دونرخی خودرو

مؤتمنی با بیان اینکه ثبت‌نام‌ها برای خرید خودرو از کارخانه با هدف سرمایه‌گذاری و کسب سود انجام می‌شود،‌ می‌گوید: برخی افراد سودجو با استفاده از مدارک مردم نسبت به ثبت نام خودرو اقدام می‌کنند تا از این محل سود کسب کنند، اما افرادی که مدارکشان را در اختیار این سودجویان قرار می‌دهند با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

وی معتقد است هر جا و در مورد هر محصولی که بازار دو نرخی وجود داشته باشد، حتما در آنجا فساد نیز وجود دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به وجود برخی محدودیت‌ها از سوی خودروسازان برای امکان صلح و به نام زدن خودرو به نام شخص ثالث، می‌گوید: در حال حاضر برخی افراد سودجو، خودروهای ثبت نامی از کارخانه را در قبال دریافت مبلغی، بدون سند به برخی خریداران ارائه می‌کنند و بخشی از مبلغ خودرو را بابت سند زدن نگه می‌دارند که این مسئله می‌تواند مشکلاتی را برای خریداران به وجود آورد.

به گفته وی، این افراد سودجو مجوزی از بانک مرکزی ندارند و نمی‌توانند فعالیت لیزینگی انجام دهند.

وی با اشاره به برخی زمزمه‌ها برای افزایش قیمت خودرو و انتقادات مطرح مبنی بر سرکوب شدن قیمت خودروها می‌گوید: زمانی قیمت حاشیه بازار از بین خواهد رفت که به اندازه تقاضا، خودرو عرضه شود و در عین حال، امکان رقابت در بازار وجود داشته باشد؛ نه اینکه خودروسازان داخلی از بازار انحصاری برخوردار باشند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است: ممکن است دولت برای واردات خودرو با محدودیت ارزی روبرو باشد ولی در این شرایط، قیمت‌ خودروهای داخلی نیز نباید افزایش یابد بلکه باید کاهش هم داشته باشد، حتی اگر کارخانه خودروساز در برخی اوقات سود نبرد.

* اختلاف قیمت 20 میلیونی خودروهای دوگانه‌سوز و معمولی

به گزارش فارس، امیر موسوی یک فعال بازار خودرو نیز در این مورد به خبرنگار فارس می‌گوید: قیمت خودرو در بازار با شیبی کُند در حال افزایش است و کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: وقتی فاصله قیمت کارخانه و بازار زیاد باشد به معنی این است که خودرو به اندازه کافی به بازار تزریق نمی‌شود.

این فعال بازار، سهمیه‌بندی سوخت را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت برخی خودروها به ویژه خودروهای دوگانه سوز عنوان کرده و می‌گوید: وانت سایپا 151 در حال حاضر با قیمت 40 میلیون تومان از طرف کارخانه عرضه می‌شود در حالی که قیمت این خودرو در بازار به 61 میلیون تومان رسیده است و اختلاف 21 میلیونی را بین نرخ کارخانه و بازار شاهد هستیم.

موسوی می‌گوید:‌ این در حالی است که قبل از سهمیه بندی قیمت سایپا 151 اختلاف 2 تا 3 میلیونی را با سایپا 131 داشت.

وی می‌گوید: قیمت پژو 405 جی ال ایکس دوگانه سوز نیز قبلاً با نوع معمولی این خودرو اختلاف یک تا دو میلیون تومانی داشت اما پس از سهمیه‌بندی بنزین شاهد اختلاف قیمت 20 میلیون تومانی در این بخش هستیم، به طوری که در حال حاضر پژو 405 دوگانه سوز با قیمت 103 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. 

* مشتریان انگیزه‌ای برای تعویض خودرو ندارند

محمد علیمرادی، یکی دیگر از فعالان بازار خودرو در این مورد به خبرنگار فارس می‌گوید: در حال حاضر معاملات بازار خودرو به کمترین حد خود رسیده و بازار راکد است. در این وضعیت نمایشگاه‌داران خودرو با کمبود خودرو در بازار و سردی معاملات روبرو هستند و هیچ کس برای تبدیل خودروی خود به خودرویی بهتر اقدام نمی‌کند.

به گفته وی، برخی مشتریان به دنبال خرید خودروی به روزتر هستند اما وقتی می‌بینند خودروی جدیدی عرضه نمی‌شود، برای تعویض دست نگه می‌دارند.

علیمردانی با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو نیز کسب و کار نمایشگاه داران را ضعیف کرده است، می‌گوید: افرادی که قصد خرید خودرو دارند اگر بتوانند از شرکت خریداری می‌کنند، البته آنها نیز اکثراً برای سرمایه‌گذاری نسبت به این کار اقدام می‌کنند که معمولا موفق به خرید هم نمی‌شوند.

* خودروسازان محصولاتشان را با کیفیت پایین و به قیمت دلخواه می‌فروشند

در مورد وضعیت بازار خودرو، عصمت اعتصام که به دنبال خرید خودرو است، به خبرنگار فارس می‌گوید: در شرایطی که رقابتی در بازار خودرو وجود ندارد و واردات ممنوع است،‌ خودروسازان محصولاتشان را با قیمت دلخواه و کیفیت پایین عرضه می‌کنند و به اصطلاح کسی به فکر کیفیت و توسعه محصولش نیست. 

وی ادامه می‌دهد: خودروسازان مطمئن هستند هر محصولی تولید کنند، فروش می‌رود. به همین دلیل طی 30 سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی در صنعت خودروسازی و تولیدات نبوده‌ایم.

این مشتری بازار خودرو با بیان اینکه کارخانه‌های خودروساز به دنبال کسب سود هستند و اهمیت زیادی برای مشتریان قائل نیستند، معتقد است: طی سال‌های گذشته نه تنها تغییرات زیادی در خودروهای داخلی صورت نگرفته است، بلکه برخی آپشن‌ها نیز از روی خودروها حذف شده‌اند.

اعتصام می‌گوید: به قصد خرید خودرو به بازار آمده‌ام ولی خودروی زیادی برای فروش وجود ندارد و بازار راکد است.

* خودروی خوب پیدا نمی‌شود

علی رحمانی، یکی دیگر از مشتریان بازار خودرو نیز به خبرنگار فارس می‌گوید: چند سال است که از یک خودروی داخلی استفاده کرده‌ام و حالا قصد عوض کردن آن را دارم ولی برای خرید یک خودروی پایین‌تر از ماشین خودم باید پول زیادی را پرداخت کنم.

وی می‌گوید: با توجه به کیفیت پایین خودروها، تعویض خودرویم را به صلاح نمی‌دانم و ترجیح می‌دهم همین ماشین فعلی را نگه دارم.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «صنعت و معدن»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها

  • افزایش جمعیت دام مولد و تولیدات دامی در 2 سال اخیر

    افزایش جمعیت دام مولد و تولیدات دامی در 2 سال اخیر

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون، نه‌تنها هیچ‌گونه کاهشی در جمعیت دام کشور گزارش نشده، بلکه افزایش جمعیت را در دام مولد و تولیدات دامی داشته‌ایم.

  • تولید و صادرات ماءالشعیر در کارخانه دانژه آریا

    تولید و صادرات ماءالشعیر در کارخانه دانژه آریا

    مدیر کارخانه دانژه آریا در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت:مجموعه کارخانه دانژه آریا تلاش دارد با وجود کمبودها مواد اولیه را تولید و محصولات نهایی خود را به جز عرضه در بازار به کشورهای دیگر هم صادر کند.

  • مجلس یازدهم باید در نظارت قوی باشد

    مجلس یازدهم باید در نظارت قوی باشد

    عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: نمایندگان مجلس 4 سال فرصت دارند که در این فرصت باید چالش‌های اشتغال را برطرف کنند و باید در بخش نظارت بهتر عمل کنیم.

  • نمایندگان مجلس یازدهم قوانین دست و پاگیر گردشگری را اصلاح کنند

    نمایندگان مجلس یازدهم قوانین دست و پاگیر گردشگری را اصلاح کنند

    رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: قوانینی در صنعت گردشگری وجود دارد که فقط سد راه می کند از مجلس یازدهم انتظار داریم برای برطرف شدن این قوانین قدم بردارد.

  • تولید نجات دهنده اقتصاد کشور است

    تولید نجات دهنده اقتصاد کشور است

    دبیرکل انجمن نساجی ایران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: ما باید با یادآوری فرمایش امام که مجلس در راس امور است به اصلح ترنی افراد رای دهیم تا بتوانند در آینده برای بدنه ی تولید ما هم اثرگذار باشند.

  • نمایندگان مجلس باید خلاءهای بین قانون و عمل به قانون را برطرف کنند

    نمایندگان مجلس باید خلاءهای بین قانون و عمل به قانون را برطرف کنند

    قائم مقام گروه تولیدی عالیس در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت:فاصله بین قانون و عمل به قانون خلاء ایست که تولیدکنندگان را آزار می‌دهد و نمایندگان مجلس باید شرایط تولید را ساماندهی کنند و ارتباط‌های بانک‌ها با تولید را تسهیل کنند.

  • مجلس یازدهم جایگاه فرش ایرانی را دریابد

    مجلس یازدهم جایگاه فرش ایرانی را دریابد

    رئیس اتحادیه فرش دستباف کشور در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: نمایندگان مجلس باید مشخص کنند که فرش دستباف چه جایگاهی دارد و بودجه اختصاصی به آن تعلق گیرد.

  • مجلس قدرتمند می تواند مشکلات بخش تولید را از بین ببرد

    مجلس قدرتمند می تواند مشکلات بخش تولید را از بین ببرد

    عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی کشور در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: وجود تعدد در قوانین و دست و پاگیر بدن آنها یکی از آسیب های حوزه تولید است که از مجلس یازدهم توقع داریم در این راستا گام های موثری بردارند.

  • نقش مهم مجلس در تنظیم بازار

    نقش مهم مجلس در تنظیم بازار

    یک فعال اقتصادی در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: از نمایندگان مجلس یازدهم تقاضا داریم تا قوانین را تغییر دهند و بحث‌های تنظیم بازار و تولید را در کشور تخصصی کنند.

  • نماینده های مجلس باید آموزش مسائل مهم اقتصادی را ببینند

    نماینده های مجلس باید آموزش مسائل مهم اقتصادی را ببینند

    رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: لازم است نماینده ها قبل از ورود به مجلس در مورد موضوعات مختلف اقتصادی آموزش ببینند تا بتوانند با دانش بیشتری به مسائل تخصصی اقتصاد ورود کند.

  • مجلس یازدهم باید مجلس اقتصادی باشد

    مجلس یازدهم باید مجلس اقتصادی باشد

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان نوشت افزار کشور در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی توان تامین کامل نیازهای بازار را دارند گفت: مجلس یازدهم باید مجلسی اقتصادی باشد تا بتواند با الویت حمایت از تولید کشور رونق تولید را به اقتصاد برگرداند.

  • پالایش قوانین مهمترین وظیفه مجلس

    پالایش قوانین مهمترین وظیفه مجلس

    مدیرمسئول روزنامه جهان اقتصاد در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: مجلس رکن اصلی یک نظام است و باید با پالایش قوانین گذشته بررسی کند تا به امروز هر قانونی چه فایده ای داشته، تا بتوانند در صورت نیاز قوانین را بروز و یا مجددا تصویب کنند.

  • تامین ۵۱ قطعه ایران‌خودرو، با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

    تامین ۵۱ قطعه ایران‌خودرو، با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

    به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، سیاست‌هایی در ایران‌خودرو در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده که تاکنون منجر به تولید و تامین ۵۱ قطعه و ماده اولیه این گروه از داخل کشور شده است.

  • با افتخار کالای ایرانی بخریم نه از روی اجبار

    با افتخار کالای ایرانی بخریم نه از روی اجبار

    معاون امور بازرگانی شرکت امرسان در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: مردم کشور ما باید با افتخار کالای ایرانی بخرند نه از روی اجبار ، امروز تولیدات ما به بهترین برندهای دنیا در حال رقابت است.

  • مجلس آینده می تواند فضای کارآفرینی را بهبود ببخشد

    مجلس آینده می تواند فضای کارآفرینی را بهبود ببخشد

    یک فعال اقتصادی در گفت و گو با برنامه تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: مجلس آینده باید طرح هایی بدهد که فضای کارآفرینی را بهبود ببخشد. دولت نیز باید لوایح کارشناسی در حوزه اشتغالزایی را به مجلس ارائه کند.

  • ماموریت مجلس آینده، اصلاح مسیر بانکداری است

    ماموریت مجلس آینده، اصلاح مسیر بانکداری است

    کارشناس حوزه بانکداری در گفت و گو با برنامه تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: وضعیت بانک های کشور باید از حالت بنگاه داری درآمده و به سمت بنگاه سازی و کمک به فعالیت های اقتصادی برود.

  • عناوین اصلی روزنامه های اقتصادی 1 اسفند

    عناوین اصلی روزنامه های اقتصادی 1 اسفند

    روزنامه های اقتصادی امروز به مسائلی همچون ترخیص کالاهای لوکس و مصرفی، مطالبه ی مردم از مجلس یازدهم،مجلس قوی زمینه ساز اقتصادقوی، کلاهای محبوس در راه بازار و ... پرداختند.

  •  واگذاری سهام کیش ایر

    واگذاری سهام کیش ایر

    عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از آماده‌سازی کیش ایر برای واگذاری بخشی از سهام آن در بازار سهام خبر داد.

  • صندوق های قرض الحسنه اشتغال زایی در خدمت کارآفرینی

    صندوق های قرض الحسنه اشتغال زایی در خدمت کارآفرینی

    مدیر آموزش، اشتغال و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی استان تهران در گفت و گو با برنامه تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: صندوق های قرض الحسنه اشتغال زایی می تواند کارآفرینی و اشتغال در کشور را توسعه دهد

  • چرا امتیازدهی مسافران به رانندگان اسنپ مهم است؟

    چرا امتیازدهی مسافران به رانندگان اسنپ مهم است؟

    سامانه اسنپ اعلام کرده که بیش از نیمی از سفرهای انجام شده در این سامانه فاقد امتیازدهی مشتریان هستند و با ذکر این نکته که مشارکت هر چه بیشتر کاربران در این سرویس امتیازدهی می‌تواند به بهبود خدمات سفرها کمک کند تاکید کرده که این امتیازها راهنمای تیم پشتیبانی مسافرین خواهند بود.

  • صادرکنندگان خرما بخوانند!

    صادرکنندگان خرما بخوانند!

    رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات خرما از تاریخ ۱۵ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت سال ۹۹ مشمول عوارض صادراتی است.

  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به اوراسیا سفر می‌کنند

    دانش‌بنیان‌های ایرانی به اوراسیا سفر می‌کنند

    دانش‌بنیان‌ها با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۲ تا ۱۶ اسفندماه امسال راهی قاره اوراسیا می‌شوند تا در مذاکرات رو در رو با شرکت‌های تجاری این منطقه جغرافیایی، بازاری برای محصولات خود ایجاد کنند.

  • تصویب حذف ۴ صفر پول ملی در کمیسیون اقتصادی مجلس

    تصویب حذف ۴ صفر پول ملی در کمیسیون اقتصادی مجلس

    لایحه اصلاح ماده یک قانون پولی و بانکی کشور برای حذف چهار صفر از واحد پول ملی درکمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده که با تصویب نهایی در صحن مجلس، بانک مرکزی موظف است در مدت دو سال مقدمات اجرای این قانون را فراهم سازد.

  • ریگ های یلان

    ریگ های یلان

    منطقه ریگ های یلان ، بی نظیر ترین منطقه کویری کره زمین دربین سه استان کرمان ، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرارگرفته و فاقد پوشش گیاهی است.

  • روستای بیدخوان

    روستای بیدخوان

    روستای بیدخوان در شهرستان بردسیر یکی از شهرستان های با پتانسیل بالای کشاورزی صنعتی و گردشگری است که  پیشینه ای كهن و قدمتی دیرینه دارد.

  • آتشکده بداغ آباد

    آتشکده بداغ آباد

    در محل باغچه بداغ آباد در سال ۱۰۱۴ قمری آتشکده ای با دستور شاه عباس صفوی ساخته شد که درنهایت ویران شد و هم اکنون آتشکده زرتشتیان کرمان در خیابان زریسف این شهر قرار گرفته است و هم چنان دایر است.

  • کوه علم شاه

    کوه علم شاه

    کوه جبال بارز که به علم شاه معروف است با ارتفاع ۳۷۳۴ متر از سطح دریا در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر جیرفت و در سلسله کوههای جبال بارز واقع گردیده است.

  • باغ دیلمقانی

    باغ دیلمقانی

    باغ دیلمقانی در خیابان زریسف کرمان قرار دارد و امروز به عنوان پرورشگاه دیلمقانی از آن استفاده می شود.این باغ از یادگارهای دیلمقانی تاجر آذربایجانی مقیم کرمان است که به صنعت فرش رونق خاصی بخشید و سرانجام در راه زرند بدست بدخواهانش به قتل رسید.

  • تشکلات کارگری یک نماینده ثابت در مجلس می خواهد

    تشکلات کارگری یک نماینده ثابت در مجلس می خواهد

    عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت:تشکیلات کارگری حداقل باید یک نماینده‌ای را به صورت ثابت در مجلس شورای اسلامی داشته باشد تا بتواند به صورت منظم به مشکلات این قشر از مردم به موقع رسیدگی کند.

  • اقتصاد مهمترین رکن مجلس آینده باشد/ اقتصاد ما به سردار سلیمانی ها نیاز دارد

    اقتصاد مهمترین رکن مجلس آینده باشد/ اقتصاد ما به سردار سلیمانی ها نیاز دارد

    دکتر ملکی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با تحریریه اقتصاد شبکه ایران کالا گفت: باتوجه به اینکه مردم نقش تعیین کننده ای در انتخاب یک نماینده اصلح برای ورود به مجلس را دارد. نمایندگان مردم هم باید در مجلس آینده بحث اقتصاد را در الویت برنامه های خود قرار دهند.