رشد سودآوری کاشی الوند در عملکرد ۹ ماهه | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

رشد سودآوری کاشی الوند در عملکرد ۹ ماهه

  • چهارشنبه 01 بهمن 1399 15:58
  • شناسه 49501
 رشد سودآوری کاشی الوند در عملکرد ۹ ماهه

شرکت‌ صنایع کاشی و سرامیک الوند در دوره ۹ ماهه موفق به افزایش ۳۴۶ درصدی در سود خالص شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، در جلسه بررسی عملکرد صورت سود و زیان شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند، از شرکت‌های زیرمجموعه شستا، مهدی‌فکری، مدیرعامل شرکت کاشی الوند توضیحات کاملی در خصوص اقدامات صورت گرفته و اقدامات پیش روی شرکت داد.

 به گفته وی، شرکت کاشی و سرامیک الوند در ایام دهه فجر از دو محصول جدید دیگر رونمایی خواهد کرد و قرار است تولید کاشی‌های 120×80 و 120×40 نیز به چرخه تولید این شرکت افزوده شود.

 وی در توضیح این مطلب گفت: شرکت‌های معدودی هستند که تولید کاشی‌های با ابعاد بزرگ را انجام می‌دهند، الوند نیز از دی‌ سال گذشته وارد این چرخه شده و در حال حاضر تولید کاشی‌های 100×100 را در انحصار خود دارد، کاشی‌های 120×40 نیز بعد از تولید برش خورده و به‌صورت 20 × 120 پارکتی قرار است روانه بازار شود.

مدیرعامل شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند، گفت: در سال جاری و تاکنون این شرکت بیش از 60 میلیارد تومان سود خالص ساخته است که در طول تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده، همچنین شرکت الوند توانست برای اولین بار در طول سال‌های اخیر سود سهام سنواتی این شرکت را که سال‌ها پرداخت‌ نشده بود را به میزان 40 میلیارد تومان به‌صورت نقد پرداخت کند که رکورد تاریخی از زمان تاسیس شرکت به‌حساب می‌آید.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر در سال‌جاری تمام تعهدات ارزی این شرکت به بانک مرکزی پرداخت‌شده و قراردادهای جدید نیز با برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی منعقد شده که صادرات همه آنها به‌صورت ارزی خواهد بود.

 فکری در خصوص مقاصد صادراتی شرکت الوند است، گفت: ازآنجا‌ که طرح‌های الوند انحصاری و تولید بخش طراحی خود شرکت است، شرکت‌های اروپایی ازجمله روسیه که قانون کپی‌رایت در آنها رعایت می‌شود خواهان محصولات ما هستند. از سوی دیگر قراردادی به ارزش 500 هزار مترمربع با کشور سوریه بسته ‌شده است. عراق، امارات، عمان و چند کشور دیگر نیز از جمله مشتریان شرکت الوند هستند.

 وی در خصوص دلیل این میزان افزایش سود گفت: شرکت الوند در مردادماه امسال تنها 30 درصد افزایش قیمت داشت بنابراین میزان افزایش سود ارتباط چندانی با افزایش قیمت محصولات نداشته بلکه الوند با کاهش هزینه‌های اداری و مالی و کنترل بهای تمام‌شده، با وجود تورم شدید قیمت مواد اولیه توانست به چنین سودی دست یابد. از سوی دیگر کاهش هزینه‌های اداری نیز یکی دیگر از دلایل دستیابی به این سود است.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «نشانهای تجاری»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها