دباغ‏ خانه «نوین چرم» تا پایان فروردین ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

دباغ‏ خانه «نوین چرم» تا پایان فروردین ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

  • شنبه 09 اسفند 1399 16:25
  • شناسه 60823
دباغ‏ خانه «نوین چرم» تا پایان فروردین ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

برای توسعه صنعت چرم کشور و افزایش تولیدات با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای خارجی باید علاوه بر رفع موانع موجود، زیرساخت‌های چرخه تامین مواد اولیه، تولید و توزیع محصول را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، در این چرخه، تامین مواد اولیه یکی از دغدغه‌ها و مسائل اصلی و بسیار مهم تولیدکنندگان محصولات چرمی به‌شمار می‌رود. تامین چرم به‌عنوان پیش‌نیاز اساسی تولید منسوجات چرمی، مستلزم وجود پوست خام مناسب و کافی دام است. پوست خام دام ۸۰ درصد ماده اولیه تولیدات چرمی را دربر می‌گیرد که پس از فرآوری تبدیل به چرم می‌شود.

تولیدکنندگان محصولات چرمی، چرم مورد نیاز خود را از چرم‌شهرهای فعال در ایران و گاهی از خارج از کشور تامین می‌کنند. عدم ثبات قیمت ارز، نه‌تنها تولیدکننده را وادار می‌کند مواد اولیه موردنیاز خود را برای یک سال بخرد و با مشکل خواب سرمایه مواجه شود، بلکه افزایش نرخ دلار، افزایش قیمت مواد اولیه، گران شدن محصول نهایی و از بین رفتن مزیت رقابتی تولیدکننده را به‌ دنبال دارد. یکی از مهم‌ترین عواقب این مساله، کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه گرایش مشتریان به سمت خرید محصولات مصنوعی است. از این رو شرکت نوین چرم تصمیم گرفته دباغ‌خانه‌ای برای چرم مورد نیاز خود احداث کند تا با داشتن زنجیره تامین چالش‌های کمتری پیش رو داشته باشد.

 زمان افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات ایرانی

مدیرعامل و موسس نوین چرم با اشاره به شرایط ناشی از تحریم‌ها، کرونا و همچنین سیاست‌ دولت برای ممنوعیت واردات محصولات مشابه تولید داخل می‌گوید: مجموع این عوامل فرصتی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده است تا بتوانند از آن به نفع افزایش تولید و کیفیت بهره‌‌مند شوند، اما این فرصت بسیار زودگذر است. مهدی یوسفی‌فر با بیان اینکه تولیدکنندگان به جای تمرکز بر تولید انبوه بدون توجه به کیفیت، اکنون باید با کاهش تیراژ و افزایش کیفیت، برای خود مشتریان وفادار پیدا کنند، تاکید می‌کند: اما در این مسیر بدترین خبر برای یک برند که به دنبال مراقبت از کیفیت تولیدات خود و حفظ مشتریان است، بروز مشکلات اقتصادی یا کیفی برای تولیدکنندگان مواد اولیه است. وی با اشاره به توقع مشتریان برای خرید محصولاتی با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش از یک برند، اضافه می‌کند:‌ متوجه شدیم برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه از جمله چرم، به کیفیت بی‌توجه شده‌اند در نتیجه پس از برگزاری جلسات متعدد با تیم توسعه بازار نوین چرم، تصمیم گرفتیم به بحث زنجیره قبل از تولید محصول ورود کنیم و ماده اولیه چرم را بسازیم.

 احداث دباغ‌خانه نوین چرم در چرم‌شهر ورامین

یوسفی‌فر با اظهار اینکه یکی از محاسن این اقدام، تولید چرمی خاص و متناسب با ذائقه مشتریان است، می‌گوید: با جدیت به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای دباغی و تولید چرم تا محصول نهایی هستیم. مدیرعامل و موسس نوین چرم با اشاره به اینکه تولید چرم پروسه‌ای کوتاه‌مدت و زودبازده نیست و نیازمند انجام اقدامات زمینه‌ای و مطالعات لازم است، اظهار می‌کند:‌ مذاکرات خود را با بهترین کشتارگاه‌ها برای خرید پوست باکیفیت و همچنین با شرکت‌های واردکننده معتبر مواد شیمیایی آغاز کرده‌ایم. وی با اشاره به اینکه دباغ‌خانه نوین چرم را در چرم‌شهر ورامین به وسعت یک هکتار با ۵ هزار مترمربع سالن ایجاد کرده‌اند، اعلام می‌کند:‌ از اواخر فروردین ۱۴۰۰ نیز تولید محصول چرم را در دباغ‌خانه نوین چرم آغاز خواهیم کرد. یوسفی‌فر با یادآوری اینکه تاکنون چرم مورد نیاز خود را به کارخانه‌های چرم‌شهر تهران، تبریز و مشهد متناسب با استاندارد مدنظر واحد تضمین کیفیت نوین چرم سفارش می‌داده‌اند، تصریح می‌کند: از این پس با حذف این حلقه،‌ به صورت مستقیم چرم مورد نیاز خطوط تولید نوین چرم را تولید خواهیم کرد.

 افتتاح کارخانه جدید نوین چرم تا پایان خرداد ۱۴۰۰

وی همچنین با اظهار اینکه همان‌طور که وظیفه بازاریابی جذب مشتری است، برند نیز در راستای نگاه داشتن و حفظ مشتریان تلاش می‌کند، می‌گوید: بنابراین بازاریابی و برندسازی دو بال موفقیت یک شرکت به‌شمار می‌روند و برند نوین چرم نیز در تلاش برای حفظ مشتریان وفادار خود است. یوسفی‌فر با تاکید بر اینکه جذب و حفظ مشتریان وفادار امکان‌پذیر نیست مگر اینکه حافظ منافع آنها بود، اضافه می‌کند: برای ارتقای کیفیت تولیدات نوین چرم تلاش می‌کنیم؛ زیرا کیفیت اتفاقی نیست و نیازمند تلاش، صرف هزینه و جذب نیروهای متخصص است. مدیرعامل و موسس نوین چرم با اعلام اینکه در راستای ارتقای کیفیت، برندسازی و جذب مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار، اقدام به خرید و راه‌اندازی کارخانه‌ای ۵ هکتاری در قرچک ورامین کرده‌اند، تاکید می‌کند: این کارخانه واحدی مجهز است که خط تولید آن چند محصول قابل رقابت با تولیدات خارجی را تولید خواهد کرد و تا پایان خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مشغول نیازسنجی برای نیازهای خط تولید، ماشین‌آلات، چیدمان خط و جذب و آموزش خیاط،‌ دوزنده و طراح هستند، می‌گوید: بناست کارخانه در سه فاز توسعه یابد و جذب نیرو داشته باشد که در مجموع ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶۰۰ نیروی جدید ظرف یک سال را دارد. یوسفی‌فر درباره ظرفیت و جزئیات خط تولید این کارخانه نیز تصریح می‌کند: این خط تولید هنوز آغاز به کار نکرده و با تامین و جانمایی ماشین‌آلات و شروع کار توانمندی‌های آن سنجیده و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «نشانهای تجاری»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها