تجربه‌های مدیریت ریسک بیمه تعاون در اختیار سایپا | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

تجربه‌های مدیریت ریسک بیمه تعاون در اختیار سایپا

  • پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 17:53
  • شناسه 63073
تجربه‌های مدیریت ریسک بیمه تعاون در اختیار سایپا

برای پیاده‌سازی سیستم مدیریت ریسک، شرکت بیمه تعاون به‌عنوان سازمان الگو، تجربیات خود را در اختیار گروه خودروسازی سایپا قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، این شرکت توانسته است سال گذشته استاندارد ISO۳۱۰۰۰:۲۰۱۸ در مدیریت ریسک را اخذ کند و به همین دلیل پیرو درخواست گروه خودروسازی سایپا، شرکت بیمه تعاون به عنوان سازمان الگو تجربیات خود را در زمینه پیاده‌سازی سیستم مدیریت ریسک با ارزیابان ارشد و ارزیابان تعالی فعال در مجموعه شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا به اشتراک گذاشت.

به گفته مریم سلماسی، مدیر ریسک شرکت بیمه تعاون، براساس این درخواست دانش موجود در زمینه مفاهیم مدیریت ریسک، انواع مدل‌های جامع مدیریت ریسک (ERM) و تفاوت‌های آنها، روش‌ها و ابزارهای مختلف شناسایی و تحلیل ریسک‌ها، روش‌های مختلف پاسخ به ریسک و همچنین ساختار سازمانی مدیریت ریسک و انواع گزارش‌های خروجی مدیریت ریسک در بیمه تعاون با شرکت سایپا تسهیم شد.

وی در این باره افزود: بهینه کاوی، الگوبرداری، مقایسه یا Benckmark (بنچ مارک) در سازمان‌ها، اقداماتی است که در آن یک سازمان فرآیندها، رویکردها یا حتی نتایج خود را به تناسب با فرآیندها، رویکردها و نتایج سازمان‌های مشابه یا پیشرو در آن موضوع مقایسه می‌کند و هدف آن به دست آوردن اطلاعاتی است که به سازمان کمک می‌کند ایده‌های جدیدی کسب یا نواحی قابل بهبود خود را شناسایی کند.

سلماسی تاکید کرد: همان‌طور که مشخص است در این فرآیند بهینه‌کاوی دو طرف وجود دارد، سازمان متقاضی و سازمان الگو و معمولا به این صورت است که اطلاعات سازمان الگو به صورت عمومی در دسترس نیست و بنابراین سازمان متقاضی باید بتواند رضایت سازمان الگو را در به اشتراک‌گذاری تجربیات خود جلب کند.

سازمان‌هایی که در مسیر تعالی سازمانی گام برمی‌دارند با مزایای بهینه‌کاوی کاملا آشنا هستند و حاضر هستند تا ضمن ایفای نقشی در مسوولیت اجتماعی، اطلاعاتی را با سایر سازمان‌ها تبادل کنند و علاوه بر تسهیم تجربیات از دانش و نتایج عملکرد دیگر سازمان‌ها در حوزه‌های دیگر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «نشانهای تجاری»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها