نقش مهم صنعت نمایشگاهی در ارتقاء صادرات | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

نقش مهم صنعت نمایشگاهی در ارتقاء صادرات

  • جمعه 21 دی 1397 17:24
  • شناسه 36665
نقش مهم صنعت نمایشگاهی در ارتقاء صادرات

معاون شرکت نمایشگاه های­ بین المللی: با حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های ایرانی، ­­امیدواریم­ صنعت نمایشگاهی کشور بتواند نقش مهمی در ارتقاء صادرات داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، قنبری افزود: در سه نمایشگاهی که امروز در نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت ­600 شرکت داخلی حضور دارند و این نشان می دهد که شرکت نمایشگاه ها به تولیدات داخلی اهمیت زیادی می دهد.
وی با بیان اینکه ­در نمایشگاه لوستر،​ 170 شرکت­ داخلی حضور​ دارد­ گفت:​­ در نمایشگاه مبلمان اداری و معماری داخلی هم شرکت های ایرانی حضور دارند که در هر کدام از این شرکتهای تولیدی،​​ نیروهای زیادی مشغول به کار هستند.
قنبری افزود: این نمایشگاه از امروز به مدت 4 روز در نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود و تولیدات داخل را به نمایش می گذارد و فرصت خوبی است که ما به صادر کننده ها بیشتر بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه ­ما بیش از 400 کارخانه لوستر در سطح کشور داریم گفت: ­­این کارخانه ها­ اشتغالی حدود 140 هزار نفر را به همراه داشته و­ ظرفیت های بسیار خوبی در این صنعت وجود دارد و ما امیدواریم که بتوانیم در این زمینه به تولید داخل تکیه کنیم.
قنبری با بیان این که کشورهای اطراف به لحاظ نزدیکی فرهنگی با کشور ما،­ بازار هدف ما برای صادرات محسوب می شود، افزود: تکیه بر بازارهای همسایه،​ کمک فراوانی به صادر کنندگان می کند چون ما در حوزه صادرات،­ ظرفیت های زیادی داریم.
وی گفت: در صنعت مبلمان نیز 60 هزار واحد تولیدی وجود دارد که­­ هزاران نفر در این صنعت مشغول به کار هستند و ­­8 درصد ظرفیت اشتغال در کشور به این صنعت اختصاص دارد.
معاون شرکت نمایشگاههای­ بین المللی افزود: با ساماندهی فعالیت های نمایشگاهی،­ می توانیم کالاهای خود را به صورت هدفمند­ صادر کنیم.
قنبری گفت: با عقد قرارداد نمایشگاه های جدید با کشورهای همسایه،​ فرصت خوبی ایجاد شده ­که ما حمایت خود را از بخش خصوصی و شرکت های ایرانی افزایش دهیم تا در این شرایط حساس اقتصادی،​­ صنعت نمایشگاهی کشور بتواند نقش مهم خود را در ارتقاء صادرات داشته باشد.
گفتنی است؛​ در نهمین نمایشگاه بین المللی معماری، دکوراسیون داخلی و خانه مدرن 165 شرکت داخلی ­و 20 شرکت خارجی از کشورهای هلند، چین و ترکیه جدیدترین طرح ها، برنامه ها، صنایع، تجهیزات، تولیدات و خدمات خود را به نمایش می گذارند.
در نهمین نمایشگاه بین المللی معماری، دکوراسیون داخلی و خانه مدرن که تلفیقی از دانش، هنر و صنعت است، علاوه بر شرکت های خصوصی، برخی سازمان ها، مراکز علمی و دانشگاهی و دستگاه های دولتی و خصولتی هم توانمندی های خود در حوزه های مختلف طراحی و مشاوره معماری و دکوراسیون داخلی و همچنین آخرین دستاوردها و تولیدات حوزه های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی را ارائه و در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.
در این نمایشگاه همچنین انواع خانه پیش ساخته، نورپردازی و هوشمندسازی، تکنولوژی های نوین تأسیسات، مبلمان و تجهیزات مربوط به فضای باز، تجهیزات دکوراسیون داخلی، انواع پرده، کاغذ دیواری، پوشش های تزئینی، دیوارپوشی، لوازم ویژه دکوراسیون و تزئینی، مبلمان ورزشی و تفریحی، انواع لوازم الکترونیکی شامل هوشمند سازی، سیستم های کنترل از راه دور، سیستم های ایمنی ساختمان، سیستم های پالایشی مواد و دیگر محصولات و طرح ها به نمایش گذاشته شده است.نمایشگاه لوستر و وسایل تزئینی، مبلمان اداری و معماری و دکوراسیون داخلی به مدت 4 روز (​ 21 تا 24 دیماه)­ از ساعت 9 تا 17­پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «نمایشگاه»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

  • پیشنهاد پلکانی شدن افزایش دستمزد کارگران

    پیشنهاد پلکانی شدن افزایش دستمزد کارگران

    یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای منطقه‌ای شدن دستمزد باید به سمت یکسان‌سازی دستمزد و برقراری عدالت در مناطق روستایی و شهری رفت. وی پلکانی شدن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را پیشنهاد کرد.

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها