افزایش مطالبات، نتیجه نرخ‌شکنی در صنعت بیمه | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

افزایش مطالبات، نتیجه نرخ‌شکنی در صنعت بیمه

  • پنجشنبه 30 خرداد 1398 12:44
  • شناسه 38739
افزایش مطالبات، نتیجه نرخ‌شکنی در صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نرخ‌شکنی‌ها در صنعت بیمه، نتیجه‌ای جز افزایش مطالبات ندارد، گفت: قصد بنگاهداری نداریم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی، در پیامی به مناسبت چهل و هشتمین سالروز تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در علم اقتصاد موضوع «سهم بازار» بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای مالی و اعتباری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به این معنا که اگر صنعت یا تجارت و بازرگانی از منابع موجود، سهم چشمگیری داشته باشد در بازار سرمایه می‌ماند؛ در غیر این صورت، به سادگی حذف خواهد شد. در این میان صنعت بیمه شرایط استثنایی و خاصی دارد که با این معادلات اقتصادی قابل بررسی نیست.

در این پیام آمده است: سهم صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور چندان نیست اما با نگاهی به مأموریت‌های حساس آن همواره از بازیگران و بازیگردانان برجسته صحنه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور به شمار می‌رود. نقش غیر قابل انکار صنعت بیمه در تأمین آرامش بازارهای پولی و مالی، ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات، اهالی صنعت و در نهایت مصرف کنندگان این صنعت را به یک شبکه استراتژیک اقتصادی _ اجتماعی مبدل کرده است.

چهل و هشت سال است که از تأسیس بیمه مرکزی می‌گذرد و در تمامی این سال‌ها نگاه نگران بخش‌های گوناگون اقتصادی کشور به بیمه مرکزی دوخته شده است. از نوسانات ارزی تا التهابات پولی، بحران اشتغال و رونق تولید و پوشش ریسک‌های عظیم و تأمین امنیت روانی کارکنان بخش اقتصادی کشور در گرو عملکرد صحیح، سریع و دقیق صنعت بیمه است.

ناگفته پیدا است که بخشی از عملکرد نهاد ناظر به سیاستگذاری مدیران ارشد آن بستگی دارد؛ اما در طول چهل و هشت سال اخیر، بیمه مرکزی روی سه ریل اجرای سیاست‌های کلان، حمایت از بیمه گران و بیمه گذارن، هدایت صنعت بیمه و صیانت از سرمایه‌های آن حرکت کرده و همچنان این مسیر را خواهد پیمود.

همانگونه که پیش از این نیز بارها به این نکته مهم پرداخته شده که بیمه مرکزی نه قصد بنگاه داری دارد و نه با نظارت سنتی، فعالان این صنعت را در تنگنا قرار خواهد داد؛ بلکه استراتژی مشخص ما تعامل با تمامی ارکان صنعت بیمه کشور و بهره گیری از تمام پتانسیل آن در بخش‌های گوناگون است.

استفاده از توان علمی و فنی شرکت‌های بیمه در امر اصلاح قوانین و تدوین آئین نامه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های سندیکای بیمه گران ایران در رده‌های مختلف نظارتی و به کارگیری نیروهای ماهر پژوهشکده در امر آموزش و پژوهش از برنامه‌های جدی نهاد ناظر در سال پیش رو محسوب می‌شود.

در سال‌های فعالیت صنعت بیمه و نظارتی در حدود نیم قرن به این موقعیت حساس رسیده‌ایم که با کاهش تخلفات و تقلبات، پرهیز از رقابت‌های غیرفنی و نرخ شکنی هایی که ثمره‌ای جز مطالبات معوقه و بدهی انباشته در پی نخواهد داشت به مرحله تازه ای گام بگذاریم که ضریب نفوذ بیمه در جامعه به استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

با امید خداوند متعال و همت تمامی دلسوزان و نخبگان صنعت بیمه، رسیدن به افق‌های روشن فردا و چشم اندازهای پیش بینی شده برای صنعت بیمه دور از دسترس نخواهد بود. چهل و هشتمین سالروز تأسیس بیمه مرکزی را به تمامی همکاران گرامی در نهاد نظارتی و خانواده بزرگ صنعت بیمه تبریک می‌گویم و سلامتی و توفیق شما را از خداوند بلند مرتبه خواستارم.

 

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «پولی و مالی، بانک، بورس، بیمه»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

موضوع داغ هفته

  • پیشنهاد پلکانی شدن افزایش دستمزد کارگران

    پیشنهاد پلکانی شدن افزایش دستمزد کارگران

    یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای منطقه‌ای شدن دستمزد باید به سمت یکسان‌سازی دستمزد و برقراری عدالت در مناطق روستایی و شهری رفت. وی پلکانی شدن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را پیشنهاد کرد.

خبر آگهی

  • هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هاپیر تایر، خدمتی ویژه در کسب و کار آنلاین

    هایپرتایر با ایده‌ای خلاقانه برای ارایه خدماتی متفاوت در عرصه فروش آنلاین تایر بوجود آمد؛ ویژگی اصلی این مجموعه ارایه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به صورت سیار است‌.

آخرین خبرها