ایران سرآمد بانکداری الکترونیکی در غرب آسیا/ قوانین بانک مرکزی دامنه فعالیت شرکت‌های فناوری مالی را محدود می‌کند | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

ایران سرآمد بانکداری الکترونیکی در غرب آسیا/ قوانین بانک مرکزی دامنه فعالیت شرکت‌های فناوری مالی را محدود می‌کند

  • شنبه 20 دی 1399 23:52
  • شناسه 49127
ایران سرآمد بانکداری الکترونیکی در غرب آسیا/ قوانین بانک مرکزی دامنه فعالیت شرکت‌های فناوری مالی را محدود می‌کند

یک کارشناس ارشد بانکداری الکترونیک گفت: ساختار بانکداری الکترونیکی در ایران وضعیت مطلوبی دارد و مردم ماه‌ها می‌توانند بدون نیاز به پول نقد عملیات‌های مالی روزانه خود را انجام دهند.

کریم خمسه، یک کارشناس ارشد بانکداری الکترونیک در برنامه چشم‌انداز شبکه ایران کالا گفت: فناوری مالی پدیده‌ای اجتماعی است که در جامعه شروع به رشد کرده و به تدریج جای خود را باز کرده است. اکنون در ایران تراکنش‌های مالی بیش از حد الکترونیکی شده است. در بعضی از فرایندها استفاده از تراکنش الکترونیکی مقرون به صرفه نیست. 

وی افزود: باید تعادلی بین هزینه و فایده سیستم مورد استفاده در کشور باشد. در حال حاضر ساختار بانکداری الکترونیکی در ایران وضعیت مطلوبی دارد و مردم ماه‌ها می‌توانند بدون نیاز به پول نقد عملیات‌های مالی روزانه خود را انجام دهند. ایران از لحاظ بانکداری الکترونیکی در منطقه غرب آسیا سرآمد است.

صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات گفت: مهندسان و نخبگان ایرانی در حوزه فناوری‌های مالی به خوبی کار می‌کنند و اکنون در این حوزه خدمات مناسبی به مردم ارائه می‌شود. سیستم بانکی کشور برای حضور در عرصه‌های خدمات بین‌المللی باید هرچه بیشتر از گذشته با فناوری‌های نوین پرداخت هماهنگ شود.

وی افزود: انعطاف‌پذیری قابلیت بسیار مهمی است که در سیستم سنتی بانکداری وجود نداشته ولی در بانکداری الکترونیکی یکی از اجزای مهم همه فرایندها است. مشتری در بانکداری الکترونیکی هنگام استفاده از خدمات بانکی تجربه‌ای را به‌دست می‌آورد که امکان کسب آن در گذشته وجود نداشت.

ضیا ظریفی، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو گفت:  بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی تعداد تراکنش‌های مالی مبتنی بر اینترنت در سال 99 دو برابر سال 98 بوده است. استارتاپ‌ها همواره زادگاه نوآوری در سیستم بانکداری بوده‌اند.

وی افزود: بانکداری مبتنی بر تلفن همراه پیش از شیوع بیماری کرونا از نظر تعداد کاربران وضعیت مطلوبی نداشت ولی پس از همه‌گیری این بیماری و الزام به قرنطینه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد کاربران این حوزه افزایش چشمگیری داشت.

مرتضی ترک تبریزی، عضو هیئت مدیره بانک تجارت گفت: بانک‌ها در ایران زودتر از سازمان‌های دیگر فناوری اطلاعات را در کسب‌وکار خود استفاده کردند. فناوری به طور دائم در حال توسعه است و در دوهه گذشته بانک‌های داخل کشور تلاش کرده‌اند خدمات خود را با جدیدترین فناوری‌ها هماهنگ کنند.

وی افزود: اخیراً به دلیل توسعه خدمات تلفن همراه و افزایش پهنای باند اینترنت تلفن همراه بانک‌ها نیز فعالیت خود در این حوزه را بیشتر از گذشته کردند و امروز خدمات مختلف بانکی از طریق گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

عبدالحمید منصوری، رئیس هیئت مدیر پرداخت نوین آرین گفت: نمایشگاه تراکنش ایران فرصت خوبی برای معرفی جدیدترین خدمات حوزه فناوری مالی است و امسال اولین تجربه برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی است. تمامی صنعتگران و بازیگران حوزه فناوری مالی در این نمایشگاه کنار هم جمع شده و تبادل نظر می‌کنند.

وی افزود: از نمایشگاه امسال استقبال خوبی شده و بسیار از شرکت‌های فناوری مالی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. حتی با وجود محدودیت‌های کرونا استقبال خوب است. قوانین ابلاغی از سوی بانک مرکزی دامنه فعالیت شرکت‌های حوزه فناوری مالی را محدود می‌کند و دست این شرکت‌ها برای ارائه خدمات متنوع باز نیست.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «پولی و مالی، بانک، بیمه»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها