عدم آشنایی مدیران بانکی با بانکداری الکترونیکی/ کسب‌و کارهایی که مردم را بانکدار می‌کند | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

عدم آشنایی مدیران بانکی با بانکداری الکترونیکی/ کسب‌و کارهایی که مردم را بانکدار می‌کند

  • دوشنبه 22 دی 1399 23:49
  • شناسه 49190
عدم آشنایی مدیران بانکی با بانکداری الکترونیکی/ کسب‌و کارهایی که مردم را بانکدار می‌کند

مدیرعامل شرکت ورز جویا گفت: متأسفانه مشکلی که کشور در نظام بانکی سالهاست با آن درگیر است عدم آشنایی هئیت مدیره با اصول بانکداری مدرن است.

مسعود شکرانی، مدیرعامل شرکت ورز جویا در برنامه چشم‌انداز شبکه ایران کالا گفت: متأسفانه مشکلی که کشور در نظام بانکی سالهاست با آن درگیر است عدم آشنایی هئیت مدیره با اصول بانکداری مدرن است. البته اکنون وضعیت بسیار بهتر شده و در تعدادی از بانک‌ها افراد متخصص در حوزه بانکداری دیجیتال مسئولیت‌های مدیریتی را بر عهده گرفته‌اند. 

وی افزود: داده‌کاوی به صورت عمیق موضوع بسیار مهمی است و باید مدیران بانک‌ها به آن اهمیت دهند. بانک باید دانش داده‌کاوی عمیق را جدی گرفته و اصول آن را به‌کارگیری کنند. شیوه‌های مرسوم در بسیاری از بانک‌ها به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و باید تغییر کند.

کریم خمسه، یک کارشناس ارشد بانکداری الکترونیک گفت: برخی از کارشناسان تصور می‌کنند مشکلات موجود در نظام بانکی با تغییر اعضای هیئت مدیر بانک‌ها تغییر می‌کند ولی این ذهنیت درست نیست. در واقع ساختار بانکی باید به گونه‌ای باشد که هیچ مدیری نتواند با نوآوری مخالفت کند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که هر نوآوری الزاماً منجر به پیشرفت نیست و گاهی نیز موفقیت به‌دست نمی‌آید. در واقع هنر یک مدیر زمانی تجلی پیدا می‌کند که بهترین فناوری را انتخاب کرده و برای توسعه کسب‌وکار خود از آن استفاده کند.

امیر رضا لیلازی، معاونت راهبردی گروه بهسازان فردا گفت: جهان کنونی مدام در حال تغییر است و همین دگرگونی‌ها ابهامات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورد. فعالان حوزه فناوری‌های مالی همواره به دنبال این هستند که شناخت بیشتری از  مشتریان پیدا کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی بانک‌ها و همه فعالان حوزه فناوری مالی باید از کانال‌های مشخصی اطلاعات مورد نظر خود در مورد مردم را به‌دست آورند. بانک‌ها به دلیل هزینه بالای جمع‌آوری داده‌های انبوه ترجیح می‌دهند اطلاعات اندک و محدودی را دریافت کرده و سپس پردازش کنند. در نهایت نیز بر اساس همین اطلاعات محدود به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و به آن‌ها مشاوره می‌دهند.

محمد حسین واقف زاده، مدیرعامل رهیاب پیام گستران گفت: ساختارهای بانکداری سنتی در کشور در حال فرو ریختن است. اکنون فعالان حوزه فناوری‌های مالی در حال ایجاد ساختاری هستند که اختیارات مردم در بانکداری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: کمتر از یک دهه پیش وقتی وارد بانک می‌شدیم در هر باجه فعالیت مشخصی انجام می‌شد و کارمندان خدمات معینی را ارائه می‌دادند. به مرور زمان بانکداری الکترونیکی به این ساختار جامعیت بخشید و امکان انجام چند فعالیت به طور همزمان فراهم شد. این روند به جایی منتهی می‌شود که در آینده فین‌تک‌ها مردم را به طور مستقیم به خدمات بانکی متصل می‌کنند.

محسن ابویی مهریزی، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان اتصال صنعت میانه گفت: در اکوسیستم هوشمندسازی بازیگران مختلفی وجود دارد. امنیت، تحلیل داده‌ها و تجهیزات مورد استفاده در نظام بانکی باید در کنار هم قرار گرفته و به صورت یکپارچه بررسی شوند.

وی افزود: شبکه بانکی در اکوسیستم هوشمندسازی جایگاه ویژه‌ای دارد. دلیل دستیابی به چنین جایگاهی این است که نظام بانکی ارتباط مستقیم با کاربران دارد و بسیار از داده‌های اولیه در دسترس بانک‌ها است. بدون شک هرچه تسهیلات بانک‌ها به مشتریان بیشتر شود مردم با انگیزه بالاتری به استفاده از بانکداری الکترونیک روی می‌آورند.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «پولی و مالی، بانک، بیمه»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها