بهره‌وری نیروی‌ انسانی عامل ارتقای سودآوری در صنعت بیمه است | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

بهره‌وری نیروی‌ انسانی عامل ارتقای سودآوری در صنعت بیمه است

  • چهارشنبه 01 بهمن 1399 23:37
  • شناسه 49524
بهره‌وری نیروی‌ انسانی عامل ارتقای سودآوری در صنعت بیمه است

مدیران شرکت‌های بیمه با ارتقای بهره‌وری نیروی‌ انسانی می‌توانند زمینه‌های ارتقای سودآوری شرکت را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد منابع انسانی، ضمن بیان مطلب فوق، خاطرنشان کرد: بهره‌وری نیروی‌ انسانی در صنعت بیمه با استفاده از چرخه مدیریت بهره‌وری؛ برنامه‌ریزی برای تغییر، اجرای برنامه، نظارت و اصلاح مستمر و پیوسته امکان‌پذیر است.

حمید کردبچه با بیان اینکه برای محاسبه بهره وری چه در شکل بهره وری کلی عوامل تولید و چه بهره وری جزئی عوامل تولید مانند بهره‌ وری سرمایه به اطلاعاتی مورد نیاز است که متأسفانه تولید نمی‌شود و در اختیار نیست، گفت: اطلاعاتی که امروز در شرکت‌ها برای تحلیل عملکرد استفاده می‌ شود مبتنی بر نماگرهای مالی هستند. اگرچه این اطلاعات بسیار مهم بوده و برای ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند، اما برای محاسبه بهره‌ وری کفایت نمی‌ کنند.

وی از انتشار نماگرهای ۲۵ شرکت بازار سرمایه در چند سال اخیر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: تولید و انتشار نماگرهای اقتصادی که می‌توانند مجموعه اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بهره وری شرکت‌های بیمه‌ای را در اختیار قرار دهند، در دستور کار همکاران پژوهشکده بیمه قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود: اطلاعات ستانده و ارزش افزوده شرکت‌ها، هزینه‌های واسطه و جریان وجوه مهم‌ترین اطلاعات در این رابطه هستند که با استفاده از آنها محاسبه شاخص‌هایی مانند بهره وری امکان‌پذیر خواهند بود.

حمید کردبچه در ادامه تصویری از بهره وری نیروی انسانی شرکت‌های بیمه که بر اساس برآوردهای اولیه از نتایج اطلاعات به دست آمده، محاسبه شده بود را ارائه و اظهار کرد: براساس این نتایج بهره وری نیروی انسانی پایین بوده است که امید است و با ارائه راهکارهای لازم شاهد بهبود بهره‌وری نیروی انسانی در صنعت بیمه باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته است شرکت‌های بیمه با راه‌اندازی چرخه بهره‌وری بسترهای ارتقای بهره‌وری و در نهایت افزایش سوداوری را مهیا کنند.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «پولی و مالی، بانک، بیمه»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

  • سوم اسفند ماه 99

    پیش گشایش

    سوم اسفند ماه 99 (85)

    معاملات دیروز بازار هم چنگی به دل نمی زد و با وجود اینکه ما پنج شنبه جمعه صعود و رشد شارپ را در قیمت کالا ها در بازار های جهانی داشتیم ولی معاملات دیروز آنچنان که باید انتظار داشت نبود. کارشناس ها آقایان رستمی، بهمنش و فقرایی

  • چهارم اسفند ماه 99

    پیش گشایش

    چهارم اسفند ماه 99 (86)

    معاملات دیروز به نظر می رسد که بعد از آخرین سری که ارزش معاملات به محدوده 2700 میلیارد تومان رسید امروز دومین روز کسل بازار در سال 99 بود. کارشناس ها آقایان صادقی و قاسمی

  • پنجم اسفند ماه 99

    پیش گشایش

    پنجم اسفند ماه 99 (87)

    متاسفانه ارزش معاملات به شدت پایین اومده و خب دلایل متعددی را میتوان به آن نسبت داد و یکی از مواردی که باعث شده بازار نتونه واکنش بده به این حمایت ها بحث نوسان است. کارشناس ها آقایان نائینیان،سماوی و اسداللهی

  • ششم اسفند ماه 99

    پیش گشایش

    ششم اسفند ماه 99 (88)

    در معاملات دیروز به نظر می رسید تحرکاتی در بازار دیده شد و از میانه دوم بازار با لیدری گروه فلزات اساسی و شرکت ملی مس ایران بازار رنگ و بوی بهتری داشت

  • نان تمیجانی حاج رسول علیزاده

    پیشران

    نان تمیجانی حاج رسول علیزاده (6)

    نان تمیجان از آرد برنج محلی و بدون هیچ گونه افزودنی مانند جوش شیرین پخته می شود، آنها برنج خردشده یا برنج ریزه را می گیرندو آرد می کنند و با آبجوش تبدیل به خمیر می کنند، خمیر بعد از عمل آوری روی ساچ پهن شده و مدت زمانی طول نمی کشد که نان خوش طعم تمیجانی حاضر و آماده خوردن می شود.

آخرین خبرها