فراخوان طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری منتشر شد | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

فراخوان طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری منتشر شد

  • چهارشنبه 02 بهمن 1398 05:41
  • شناسه 40979
فراخوان طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری منتشر شد

فراخوان عمومی طراحی هویت بصری برند ملی گردشگری از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا در متن این فراخوان آمده است، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای اجرای پروژه طراحی و توسعه برند ملی گردشگری در نظر دارد با مشارکت حداکثری صاحبنظران این امر مهم را به بهترین نحو به سرانجام برساند، لذا باتوجه به پایان مرحله شناخت و طراحی راهبردهای برند ملی گردشگری، از کلیه متخصصان و هنرمندان دعوت بعمل می‌آید در فراخوان طراحی «هویت بصری برند ملی گردشگری»  شرکت کنند. در این زمینه انتظار می‌رود، طرح‌های ارائه شده در برگیرنده مشخصات ذیل باشد.

ویژگی‌های طرح ارسالی:

موضوع: طراحی نماد (لوگوی) برند ملی گردشگری ایران

جوهره برند: اصالت

ایده محوری: معرفی ایران باشکوه با تکیه بر وحدت بخشی به کثرت و تنوع جاذبه‌های گردشگری ایران

عنصر بصری اختصاصی برند: سیمرغ

کهن الگوهای مطلوب در مورد برند:

کهن الگوهای اصلی: حکیم (خردمند)،  حامی (پرستار)، کیمیاگر

کهن الگوهای فرعی: معصوم، خلاق، عاشق

صفات برجسته شخصیت برند: اصالت، هوشمندی، صمیمیت، مهربانی و مهمان نوازی، روشن اندیشی، آزادمنشی

طیف رنگی پیشنهادی: فیروزه‌ای، خاکی، طلایی (ایده از خاک به افلاک)

شرایط و مقررات/ توضیحات و تذکرات ضروری:

شرکت برای عموم آزاد است.

هر طراح می‌تواند حداکثر با ارایه ۳ اثر در این رویداد هنری شرکت کند.

خلق آثار ارسالی می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد. در صورت انجام کار گروهی، نام تمامی افراد باید ذکر شود. در صورت برگزیده شدن این گونه آثار، جایزه به صورت مشترک به صاحبان اثر تعلق دارد.

لازم است طرح مورد نظر به ‌صورت آیکونیک  یا تصویری (شمایلی) باشد. نوشتار نماد می‌تواند به صورت‌های زیر طراحی شود: کالیگرافیک یا خوشنویسانه/تایپوگرافیک یا حروفچینانه (منطق حروفچینی) / هند رایتینگ یا دست‌نویسانه.

آثار ارسالی باید بصورت لوح فشرده در قالب فایل دیجیتالی با فُرمت جی پگ و در قطع بزرگترین ضلع ۳۵ سانتی‌متر و با کیفیت ۳۰۰ دی. پی. آی، باشد.

ضروری است به ­همراه لوح فشرده، مشخصات هنرمند (شامل: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، تحصیلات، آدرس پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، خلاصه­ سوابق علمی، هنری، پژوهشی  و یک قطعه عکس پرسنلی) و توضیحات تکمیلی ارسال شود.

مسئولیت اصالت آثار و رعایت قوانین کپی­رایت به عهده ارسال کنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال‌کنندگان آثار، مسئول بوده و هیچ­گونه مسئولیتی متوجه دبیرخانۀ فراخوان نیست.

این وزارت تمام حقوق چاپ، تکثیر و همچنین نشر الکترونیک و ارائه نمایشگاهی و هرگونه بهره‌برداری از طرح برگزیده را برای خود محفوظ دانسته و دبیرخانه مجاز خواهد بود از تصاویر آثار ارسالی در تبلیغات فرهنگی خود و پروژه برند ملی گردشگری ایران استفاده کند.

به بهترین طرح انتخابی توسط هیات داوران جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. مهلت ارسال آثار: مهلت ارسال آثار ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ اعلام شده است.

برند گردشگری چیست

وقتی صحبت از برند می شود، معمولا تصویر و نام تجاری کالاها، محصولات یا خدمات به یاد می‌ آید. چنانکه در مبحث بازاریابی، برند نام تجاری و ترکیبی از اصطلاح، علامت، نام، طرح و سمبل است که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک فروشنده به کار می روند و برای تمایزبخشی بین کالاها و یا خدمات با محصولات رقبا استفاده می شود.
با این حال امروزه در عرصه گردشگری نیز کشورها و شهرها متناسب با ظرفیت هایشان یک برند گردشگری مخصوص به خود را دارند. یک لوگو یا شعار منحصر به فرد برای مقاصد گردشگری را می توان در تمامی محصولات فرهنگی اعم بصری و تصویری در فیلم و سینما یا انواع و اقسام کالاها مثل سوغاتی ها و اشیای به یادماندگی مشاهده کرد. برای تصور این وضعیت می توان به برج ایفل اشاره کرد که در بیشتر سوغاتی ها، فیلم ها و دیگر محصولات فرهنگی، این اِلمان ذهن را به یاد فرانسه می اندازد. چنانکه شعار و لوگوی شهر پاریس تصویر شماتیکی از برج ایفل با شعار پاریس منبع الهام بخش، که در جهان با آن شناسایی و شناخته می شود.
در واقع، برند یا تصویری از شهر و کشور می تواند در شهرت و آوازه آن موثر باشد. در این صورت شهرها و کشورها به آسانی نزد افکار عمومی جهان شناخته می شوند و می توانند سهم زیادی از گردشگری را داشته باشند. با این حساب، برندها در کنار هر ظرفیت گردشگری، جزو با ارزش ترین دارایی ها تلقی می شوند زیرا می تواند برای هر منطقه‌ ای منابع مالی بزرگی را جذب کند.

انتهای پیام/

کلیدواژه‌ها

مطالب بیشتر از «گردشگری»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها