آسیب شناسی کاهش تولید تلویزیون کشور | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

 آسیب شناسی کاهش تولید تلویزیون کشور

  • سه شنبه 28 دی 1400 16:47
  • شناسه 89101
 آسیب شناسی کاهش تولید تلویزیون کشور

آقایان ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و حمید رضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفتگو با شبکه ایران کالا در خصوص کاهش تولید تلویزیون به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: باید باور داشته باشیم تثبیت قیمت دلار روی بیشتر کالاها تاثیر گذار است. در بخش تلویزیون و تلفن همراه بازار اشباع است و لوازم خانگی بخشنامه ای برای آن صادر شده است. بحث ما این است که باید نظرسنجی کنیم که اگر کالایی وارد نشود آیا نیاز مصرف کننده را برآورده می کند یا نه که اگر نیاز مصرف‌کننده را برآورده نکرد افزایش قیمت خواهیم داشت.
وی افزود: اگر کالایی که ورود آن ممنوع است اگر تولید کنیم خوب است و اگر نتوانیم تامین کنیم باید کارشناسی بیشتر بشود که از چه روشی باید نیاز بازار را تامین کرد. 
آقای حمید رضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی هم در ادامه برنامه گفت: در بحث لوازم خانگی و تولید یخچال ساید بای ساید، ماشین لباسشویی و اجاق گاز به اندازه نیاز داخل تولید داریم و حتی صادرات هم داریم و سال آینده هم صادرات خواهیم داشت.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: بازار تلویزیون بخشی از آن قاچاق (بیش از 30 درصد) است و بخشی هم دست برندهاست.
وی گفت: در تلویزیون کاهش تولید داشتیم که مربوط به کل دنیا هست به علت اینکه چند اتفاق افتاده در دوسالی که کرونا بوده تولیدات آی سی کاهش یافته است. بعد از واکسیناسیون تولید در همه عرصه ها افزایش یافت. مواد اولیه قیمتش فوق‌العاده بالا رفت و قیمت حمل و نقل و کشتیرانی زیاد شد. 
همه اینها باعث افزایش هزینه و بالارفتن قیمت شد.
غزنوی درباره روند تولید هم گفت: شرکت های بزرگی که سرمایه زیادی دارند بخش عمده ای از بازار آی سی را پیش خرید کرده اند. حجم تولید آی سی آنقدر زیاد نیست که نیاز بازار را پوشش دهد. عرضه به اندازه سال های قبل است ولی تقاضا بالاست و الان با مشکل آی سی روبرو هستیم. 
ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری درباره قاچاق گفت: باید ببینیم چقدر واردات شده است مصرف کننده باید خریدش را انجام دهد و چرا قطره چکانی اجناس وارد بازار می کنیم. همیشه باید رقابت در بازار باشد. امروز در بازار لوازم خانگی و تلویزیون اگر افزایش قیمت هست همه گرفتاری را به گردن فروشنده می اندازند.
کالا از چند شرکت عبوری می گذرد بعد انبار و بعد توزیع است باید گلوگاه ها را بگیرند و اگر جنس تامین بشود قاچاق جایگاهی ندارد.
چطور یخچال و سای بای ساید وارد می شود کالای کوچکی نیست که راحت وارد بشود. تولید باید نیاز داخلی هم برآورده کند و صادرات هم باید داشته باشیم.
آقای غزنوی هم گفت: تا قبل از تحریم ها که برندهای خارجی و کره ای که بازار را گذاشتند و رفتند چرا حرف از رقابت نمی زدند و چرا از شرکت های ایرانی و حمایت از آن سخن نمی گفتند. الان تعداد زیادی از تولیدکنندگان داخلی وارد عرصه شده اند و چرا آن موقع کسی حرف از رقابت نزد. 
صدها تولیدکننده داخلی پا به عرصه میدان گذاشته اند و نگذاشتند به خریداران فشار وارد بشود.
بسیاری از تولیدکنندگان تلویزیون سه شیفت مشغول کار هستند و تولیدش را نسبت به سال 96 افزایش داشته اما سال 99 تولید کم شده است.

کلیدواژه‌ها

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر از «خبر ویژه»

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها