رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان گفت: بازرگانان ایرانی به دلیل سیاستهای نادرست بانک مرکزی برای فعالیت تجاری با مشکلات زیادی درگیر هستند. چشم انداز یکشنبه 9 آذر
هروئیک یاریجانیان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان در گفتگوی زنده در برنامه چشمانداز شبکه ایران کالا گفت: ارمنستان تنها کشوری است که به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اوراسیا با ایران مرز مشترک خاکی دارد. از طرفی ارمنستان به عنوان کشوری با مذهب میسحیت میتواند دروازهای برای صادرات کالاهای ایرانی به سایر کشورهای مسیحی اتحادیه اوراسیا باشد. وی افزود: متأسفانه قوانین دستوپاگیر صادرات در ایران شرایطی را به وجود آورده که صادرات کالاهای ایرانی به ارمنستان وضع مطلوبی ندارد و اجناس تولید داخل در فروشگاههای ارمنستان دیده نمیشوند. اکنون بیشترین مشکل صادرکنندگان ایرانی با بانک مرکزی است. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان بیان کرد: بانک مرکزی با بخش خصوصی همگرایی لازم را ندارد و از همین رو بخش خصوصی نمیتواند ارتباط خود با کشورهای و بازارهای حوزه اوراسیا را براقرار کند. تجارت بخش خصوصی امروز در ایران متأثر از تصمیمات نادرست بانک مرکزی است. از طرفی وزارت صمت نیز هنوز سازوکار دقیقی برای بازرگانان تعریف نکرده است و تجار ایرانی نمیدانند به پشتوانه کمک قانون و سیاست دادوستدهای بینالمللی خود را ادامه دهند. داود تفتی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: هم اکنون در ناوگان دریایی ایران در دریای خزر 44 کشتی اقیانوسپیما وجود دارد و از این تعداد 23 کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر است. عمر متوسط کشتیهای این شرکت حدود 20 سال است و با این کشتیها هر ماه 2.2 سفر به کشورهای مختلف حوزه دریای خرز انجام میشود. وی افزود: در سالهای اخیر کشتیهای ایرانی بهرورسانی شدهاند و به تجهیراتی مجهز هستند که امکان جابهجایی کانتینرهای یخچالی را نیز دارند. جابهجایی کالا با کشتی از تمامی بنادر دریایی ایران به بندرگاههای روسیه، قزاقستان و سایر کشورهای به طور منظم انجام میشود. بنادر ایرانی دریای خزر هنوز سنتی هستند ولی اخیراً تلاشهایی برای تجهیز این پایگاههای تجاری آغاز شده است. محسن رحیمی، رایزن سابق بازرگانی در کشور ارمنستان گفت: با وجو اینکه ارمنستان کشور کوچکی است و در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اوراسیا جمعیتی کمی دارد ولی مهمترین شریک تجاری ایران پس از روسیه محسوب میشود. این کشور بیشترین واردات را از ایران و روسیه دارد. وی افزود: خوشبختانه در سال 2018 رکورد واردات ارمنستان از ایران شکسته شد. در سال 2019 ارزش واردات ارمنستان از ایران بالغ بر 324 میلیون دلار بود. در سال 2020 ایران بعد از روسیه و چین سومین صادر کننده عمده کالا به کشور ارمنستان است. به دلیل اینکه عمده صادرات ایران به ارمنستان را کالاهای واسطهای تشکیل میدهند حضور برندهای ایرانی در این کشور کمرنگ است. یعنی بیشتر صادرات به مواد اولیه اختصاص دارد. رحمان سعادت، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه سمنان گفت: قطعاً منطقه اوراسیا ناحیه جذاب برای اقتصاد ایران است و ایران باید بیشترین استفاده را از حضور در اتحادیه اوراسیا داشته باشد. باتوجه به اینکه هدفگذاری اقتصادی کشور جهش صادرات غیرنفتی است این منطقه برای چنین جهشی ظرفیت مناسبی دارد. وی افزود: تحقیقات نشان میدهد ایران برای صادرات به کشورهای این منطقه با کمترین مقاومت روبهرو است. متأسفانه به دلیل وجود درآمد نفتی در کشور مسئولان دیدگاه درستی نسبت به صادرات غیرنفتی ندارند و همین عامل باعث شده به صورت تشریفاتی از کنار فرصتهای تجاری اتحادیه اوراسیا عبور کنیم.
یک عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر به دنبال جهش تولید هستیم باید از نیروی انسانی نوآور حمایت کرده و شرایط فعالیت کسبوکارها را تسهیل کنیم.
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشکاه تهران گفت: بعد از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید انتظار این بود که دولت در همان وهله اول به دنبال هدف گذاری باشد که ما در هر بخشی چه میزان رشد و جهش داشته باشیم که متاسفانه چنین اقداماتی را مشاهده نکردیم
مدیرعامل صرافی اکسیر گفت: در دوران تحریم رمز ارزها به راحتی میتواند شرایط لازم برای تراکنشهای بینالمللی را فراهم کرده و مشکلات مربوط به پرداخت هزینه واردات و صادرات را حل کند.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در مورد مصرف برق برای استخراج رمز ارزها در کشور شایعات زیادی پخش شد که هیچ کدام از آنها واقعیت نداشت. علت قطعیهای اخیر برق مصرف بالای انرژی در بخش خانگی است.
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق در برنامه چشم انداز گفت: بی ثباتی اقتصادی و به دنبال آن بی ثباتی مدیریتی برای شرایط فعلی و آینده اقتصاد زیان های بی شماری در پی خواهد داشت و براساس محاسبات صورت گرفته هر یکروز بیثباتی اقتصادی هزار میلیار تومان ضرر خواهد بود.
یک عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: تا زمانی که فعالیتهای دولت باعث رشد نقدینگی شود امکان کنترل تورم وجود ندارد. چشم انداز چهارشنبه 1بهمن
یک عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با کاهش نرخ ارز هزینه تولیدکنندگان کاهش نمییابد و برای بهبود وضعیت اقتصاد قیمتها در بازار باید برای طولانی مدت ثبات داشته باشد. چشم انداز دوشنبه 29 دی
یک عضو هیت عملی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: عوامل بنیادی در تغییر قیمت ارز به هیج عنوان دراین بازه زمانی نمی تواند صورت بگیرد و تغییراتی نداشته ایم که ناشی از مدیریت بانک مرکزی باشد. چشم انداز شنبه 27 دی
عضو هیت علمی اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مهمترین نکته در تعیین نرخ ارز در بودجه دولت این است نرخ ارز اعلام نمیشود و تصویب هم نمیشود و مجلس میخواهد یک نرخ اعلام و تصویت کند. چشم انداز جهارشنبه 24 دی
یک عضو هیت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: افزایش نرخ ارز محرک اصلی تورم است و اگر هر سال نرخ ارز را افزایش پیدا کند همین افزایش بلافاصله به تورم اضافه میشود. چشم انداز پنج شنبه 25 دی
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دولت باخوش بینی به درآمد نفتی سال آینده قسمت عمده ای از این بودجه را تنظیم کرده است. چشم انداز سه شنبه 23 دی
مدیرعامل شرکت ورز جویا گفت: متأسفانه مشکلی که کشور در نظام بانکی سالهاست با آن درگیر است عدم آشنایی هئیت مدیره با اصول بانکداری مدرن است. چشم انداز دوشنبه 22 دی
مدیرعامل مرکز فابا گفت: در برخی از حوزههای فناوری مالی کشورهای همسایه به خوبی عمل کرده و از ایران پیشی گرفتهاند ولی فعالان صنعت فناوری مالی در کشور تلاش میکنند تا جایگاه خود را بهدست آورند.
یک کارشناس ارشد بانکداری الکترونیک گفت: ساختار بانکداری الکترونیکی در ایران وضعیت مطلوبی دارد و مردم ماهها میتوانند بدون نیاز به پول نقد عملیاتهای مالی روزانه خود را انجام دهند. چشم انداز شنبه 20 دی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکتهای دانشبنیان صنایع دستی استان را به بازار داخل شرکت و حتی بازارهای بینالمللی معرفی میکند. چشم انداز پنج شنبه 18 دی
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: مردم سیستان و بلوچستان از دیرباز به واسطه منطقه جغرافیایی که در آن زندگی میکنند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد ملی داشتند
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: ظرفیتهای تجاری موجود در چابهار تنها محدود به منطقهای خاص نیست و میتواند موجب توسعه اقتصاد ملی شود. چشم انداز دوشنبه 15 دی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: توجه به ظرفیتهای تجاری و معدنی در سیستان و بلوچستان میتواند فرصت توسعه این استان را فراهم کند.چشم انداز یکشنبه 14 دی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت جوان سیستان و بلوچستان میتواند به عنوان محور توسعه همه جانبه استان در نظر گرفته شود. چشم انداز شنبه 13 دی
عضو هئیت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دولت با وجود سهم اندکی که در صنعت خودروسازی بیشترین دخالت را در این صنعت دارد.چشم انداز پنجشنبه 11 دی
نایب رئیس انجمن همگن قطعه سازان خودرو گفت: قطعهسازان مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت جهانی خریداری میکنند ولی در نهایت خودرو با قیمت دستوری به فروش میرسد. چشم انداز سه شنبه 9 دی
مدیر نظارت بر نهادهای مالی بورس گفت: سازمان بورس پیش از اعطای هرگونه مجوزی سوابق تحصیلی، کیفری و توانایی مالی افراد را بررسی میکند. چشم انداز دوشنبه 8 دی
مدیرعامل تأمین سرمایه ملت و عضو شورای عالی بورس گفت: سهامداران با افزایش دانش خود از نوع معاملات در بورس میتوانند از رفتارهای هیجانی جلوگیری کنند. چشم انداز یکشنبه 7 دی
مدیر فنی سهام عدالت گفت: سود بازار سرمایه در بلند مدت محقق میشود و در شرایط کنونی بهتر است سهامداران داراییهای خود را حفظ کنند. چشم انداز پنج شنبه 4 آذر
رئیس اداره دیدهبان سلامت سازمان بورس گفت: گزارشهای سوتزنان و سهامداران تأثیر بهسزایی در کشف جرایم انجام شده در بازار سرمایه دارد. چشم انداز چهارشنبه 3 آذر
دبیرکل کانون نهادهای سرمایهگذاری ایران گفت: آموزش همگانی و ایجاد فضای رقابتی در بازار سرمایه باید مورد توجه مسئولان سازمان بورس باشد. چشم انداز دوشنبه 1 آذر
مدیرکل دفتر سرمایهگذاری خارجی سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت: سیاستگذاران باید به امنیت سرمایهگذاری و ایجاد شرایط سودآوری در کشور توجه ویژهای کنند. چشم انداز یکشنبه 30 آذر
مدیرکل تجاریسازی و تشکلهای وزارت راهوشهرسازی گفت: با توسعه شبکههای حملونقل در کشور توسعهپذیری اقتصادی بیشتر ایجاد خواهد شد. چشم انداز چهارشنبه 26 آذر
رئیس مرکز دائم صادرات و سرمایهگذاری ایران گفت: واگذاری صادرات و واردات بینالمللی به بخش خصوصی میتواند عاملی برای گسترش ارتباطات جهانی باشد. چشم انداز دوشنبه 24 آذر
دبیرکل اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: بازرگانان ایرانی باید سرمایهگذاری بیشتری در بخشهای مختلف اقتصادی افغانستان انجام دهند. چشم انداز یکشنبه 23 آذر
رئیس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای عضو اکو گفت: اتصال راهآهن ایران به خطوط ریلی کشورهای همسایه فرصتهای تجاری زیادی را برای بازرگانان فراهم میکند و میتواند عاملی برای ورود کالای ایرانی به بازار جهانی باشد. چشم انداز شنبه 22 آذر
رئیس اتحادیه چاپخانهداران تهران گفت: چاپ و بستهبندی به هرکالایی 20 تا 25 درصد ارزش افزوده میدهد ولی متأسفانه صنعت چاپ جایگاهی در صادرات کشور ندارد. چشم انداز پنج شنبه 20 آذر
یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صادرات موفق در هنگام کاهش ارزش پولی با کالاهایی صورت میگیرد که کشش بالایی نسبت به تغییر قیمت دارند. چشم انداز چهارشنبه 19 آذر
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پس از تأمین بودجه لازم برای اعزام رایزنهای بازرگانی فوراً افراد مناسب انتخاب و به کشورهای مختلف فرستاده میشوند. چشم انداز سه شنبه 18 آذر
معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات ایران به روسیه پس از امضای موافقتنامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا 31 درصد رشد داشته است. چشم انداز دوشنبه 17 آذر
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از افتتاح شبکه ریلی ایران به افغانستان تا هفته آینده خبر داد. چشم انداز یکشنبه 16 آذر
کاپیتان داود تفتی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در گفتگوی زنده در برنامه چشمانداز شبکه ایران کالا گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار بسته است که جابهجایی کالا برای صادرکنندگان ایرانی مقرون به صرفه باشد. وی افزود: اکنون نرخ جابهجایی کالا چه با کانتینر یخچالی و چه با کانتینر معمولی از بندر آستارا تا بندر آستارا خان هزار و 500 دلار است. بیشترین مدت زمان سفر کشتی بین این دو بندر نیز سه روز و نیم است. در بنادر کشور برنامه هفتگی برای حمل کالا و جابهجایی آن به کشور مقصد وجود دارد و به محض اینکه بازرگان کانتینر خود را به یکی از بنادر بیاورد و امور گمرکی را انجام دهد فوراً کانتینر ثبت شده بارگیری میشود و فرایند حمل آن با کشتی آغاز میگردد. مصطفی اقدم، رئیس سابق کمیسیون حملونقل اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: قسمت عمده صادرات ایران به روسیه به صورت زمینی یا ریلی صورت میگیرد. در زمینه حماونقل کالا کشور ما درگیر مشکلات زیادی است و اکنون بیش از 600 دستگاه از کامیونهای حامل کالاهای بازرگانان ایرانی در کشور آذربایجان متوقف شدهاند. وی افزود: پتانسیل دریایی جابهجایی کالا با کشتی در ایران جوابگوی میزان صادرات بازرگانان ایرانی نیست. مدت زمان حمل کالا با کشتی یکی از مشکلات تجار در زمینه صادرات است. حداقل مدت ارسال اجناس با کشتی 5 روز است و از همین روز بازرگانان ترجیح میدهند محصولات خود از روشهای ریلی و زمینی که سریعتر هستند ارسال کنند. حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: متأسفانه حملونقل دریایی در دریای خزر برای صادرکنندگان ایرانی بسیار غریبه است. در ایران باید شرکتهای چند ملیتی فعال شوند که تمام امور حملونقل را بر عهده گرفته و تصور اینکه صادرکننده خود باید فرایند حملونقل را مدیریت و هماهنگ کند تغییر دهند. وی افزود: به علت عدم استفاده گسترده تجار ایرانی از حملونقل دریایی مقداری کرایههای این نوع روش جابهجایی کالا در ایران گران است. اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای تشویق بازرگانان به استفاده از حملونقل دریایی تخفیفات مناسبی را در نظر گرفته است. در صورتی که میزان حجم جابهجایی کالا با استفاده از کشتی بیشتر شود قطعاً هزینههای حملونقل دریایی نیز کاهش مییابد. سید روحاله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: تجارت ایران تجارتی تکبعدی است و هرکدام از حلقههای تجارت به صورت تکبعدی عمل میکنند و همین موضوع باعث بیشتر شدن هزینه تجارت و صادرات کالا میشود. وی افزود: عمده بازارهای صادراتی ایران در کشورهای همسایه قرار دارد و علت این موضوع عدم نیاز به هماهنگیهای گسترده برای ارسال کالا به کشورهای مقصد است. ایران در زمینه حملونقل چند وجهی از مدتی پیش فعالیتهایی را آغاز کرده است. اکنون در ایران برای حملونقل چند وجهی مشکلات قانونی وجود دارد که مسائلی را برای توسعه این روش حملونقل به وجود میآورد. رحمان سعادت، عضور هیئت علمی دانشگاه سمنان گفت: در حوزه تجارت بینالمللی حملونقل دریایی بیش از روشهای دیگر صرفه اقتصادی دارد. در حوزه اقتصادی صرفههای به مقیاس اهمیت زیادی دارد. اگر کشوری مثل چین میتواند کالاهای خود را با هزینه پایین به سراسر دنیا صادر کند استفاده از صرفههای به مقیاس است. محمدرضا ایزدیان، مدرس دانشگاه و کارشناس تجارت خارجی گفت: مشکل حملونقل در تجارت آزاد وجود دارد و کشورهای زیادی با آن درگیر هستند. استفاده از ضوابط موافقتنامه تجاری اکو میتواند به حل مشکلات تجاری ایران در منطقه اوراسیا کمک کند.
رئیس دپارتمان همکاری بازارهای خارجی سازمان توسعه تجارت جمهوری تاتارستان گفت: بازرگانان کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از مسیر ایران برای حضور در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده میکنند. چشم انداز پنج شنبه 13 آذر
کارشناس ارشد وزارت امور خارجه در حوزه موافقتنامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: بازرگانان ایرانی با توجه به قیمت و کیفیت مناسب میتوانند سهم خوبی از بازار اوراسیا کسب کنند.چشم انداز چهارشنبه 12 آذر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: بازرگانان ایرانی باید جایگاه خود را حوزه اوراسیا شناسایی کرده و میزان صادرات را افزایش دهند. چشم انداز سه شنبه 11
سفیر ایران در ارمنستان گفت: ایران برای تقویت جایگاه تجاری خود در اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید برخی از قوانین تجاری را اصلاح کند. چشم انداز دوشنبه 10 آذر
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان گفت: بازرگانان ایرانی به دلیل سیاستهای نادرست بانک مرکزی برای فعالیت تجاری با مشکلات زیادی درگیر هستند. چشم انداز یکشنبه 9 آذر
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بازرگان ایرانی باید بازار کشورهای مقصد تجاری را شناخته و کالاهای متناسب با سلیقه مصرف کنندگان تولید کنند. چشم انداز شنبه 8 آذر
سه تولید کننده صنایع ریلی و معاون وزیر صنعت در برنامه چشمانداز شبکه ایران کالا با دکتر پرویزیان درباره چالشهای صنعت ریلی گفتگو کردند. چشم انداز چارشنبه 02 مهر
استاد دانشگاه امام صادق، دبیر انجمن تولیدکنندگان، کارشناس اقتصاد خودرو و یکی از طراحان خودرو در گفتگو با دکتر پرویزیان، چالش های تولید و بازار خودرو را بررسی کردند
میهمانان برنامه آقایان محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه ساز، فربد زاوه کارشناس اقتصاد خودرو، روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با دکتر پرویزیان در خصوص مشکلات و چالشهای صنعت خودرو به گفتگو پرداختند.
مسئولان و افراد صاحب نظر در امور پزشکی و اقتصادی در گفت و گو با برنامه «چشم انداز» دلایل بروز نابسامانی در تامین نهاده های دام و طیور و راهکارهای برون رفت از این مشکل را تشریح کردند. چشم انداز پنج شنبه 22 خرداد
ابزار های مشتقه در واقع یکسری دارایی های مالی هستند که به خودی خود هیچ ارزشی ندارند بلکه ارزششون را از یک دارایی پایه مانند سهام، کالا یا شاخص سهام یا ارز میگیرند
در معاملات دیروز شاهد این بودیم که روند مثبتی که از روز شنبه تقریبا به صورت نیمه جان در بازار شروع شده بود ادامه پیدا کرد و انگار بازار دست انداز هایی در مسیر خودش دارد و از اینها کم کم عبور میکنه. کارشناس ها خانم بابادی و آقایان سماوی و اسداللهی
امروز اولین روز فعالیت ریاست محترم سازمان بورس بود به هر حال امروز بازار داشت به سمت منفی میرفت که بعد حقوقی ها از بازار کمی حمایت کردند و شاخص تا 8 هزار رسیده بود
با توجه به درخواست اتاق اصناف ایران از وزارت صمت، الزام و اجبار نگهداری و عرضه تخم مرغ بسته بندی در شرایط یخچالی با موافقت معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو شد.
رئیس سازمان امور عشایر گفت:۲۰درصد گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر تولید می شود و با توجه به جایگاه آنها در تولید گوشت قرمز توجه به ارائه خدمات دامپزشکی و سلامت دام آنها حائز اهمیت است.
معاون مسافری شرکت راهآهن با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی ترابری مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطارها، اظهار کرد: افرادی که بلیت کوپه دربست خریداری کردهاند مشمول این افزایش قیمت نمیشوند.
مدیرعامل شرکت دانشبنیان قالبهای پیشرفته ایران خودرو، از پیشرفت پروژه طراحی و ساخت قالبهای بدنه تارا طبق برنامه زمانبندی خبر داد و گفت: داخلیسازی طراحی و ساخت قالبهای بدنه این خودرو صرفهجویی ارزی چهار میلیون دلاری را به دنبال داشته است.
مدیرعامل شرکت بهدانه میرود (بالوانه) در مورد محصولات ارائه شده در این شرکت گفت: محصولات ما در قالب گیاهان دارویی، انواع چیپس میوه، گز میوه، سوهان میوه دسته بندی می شود و به صورت دمنوش یا نوشیدنی های گرم هم قابلیت استفاده دارند.
دو هفته پس از بازگشت قیمت خودرو و مسکن به سایتهای آگهی اینترنتی؛ آثار مثبت آن روی بازار دیده شد. در همین بازه زمانی کوتاه، قیمت خودروها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد عقبنشینی کرد و مسکن عقبگرد محسوسی داشت.
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران گفت:اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار بسیار کم شده و کاهش قیمتها در بازار به گونهای است که بسیاری به فکر پس گرفتن پولهای خود از خودروسازان هستند.
تسهیلات پرداختی بانکها طی ۹ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ به بخشهای اقتصادی مبلغ ۱۲۱۹۹.۴ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۵۹۳۶.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۹۴.۸ درصد افزایش داشته است.
نظر شما