مایشگاه‌های بهاره ابزار تعدیل قیمت‌ها/ چه مشاغلی در ایام نوروز بخاطر کرونا تعطیل خواهد شد؟ | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

چشم انداز اقتصاد

مایشگاه‌های بهاره ابزار تعدیل قیمت‌ها/ چه مشاغلی در ایام نوروز بخاطر کرونا تعطیل خواهد شد؟

  • چهارشنبه 13 اسفند 1399 20:59
مایشگاه‌های بهاره ابزار تعدیل قیمت‌ها/ چه مشاغلی در ایام نوروز بخاطر کرونا تعطیل خواهد شد؟

دریافت ویدیو

شماره قسمت: 254

برنامه چشم انداز در ادامه برنامه شب گذشته به موضوع برپایی نمایشگاه های بهاره پرداخت؛ اینکه به علت شیوع کرونا و کسادی بازار، نمایشگاه های بهاره می توانند کمک کننده باشند یا شرایط خرید و عرضه را سخت تر میکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا درمورد نکات بهداشتی که مربوط به خرید شب عید است و این که آیا باید اجیل را گرم کرد یا نه گفت: در شرایط شیوع کرونا تا الان هیچ ماده غذایی اثبات نشده است که ویروس را منتقل میکند و ما از روز اول اعلام کردیم که غذای بیرون بر منعی در خرید و مصرفش نیست. اما به طور کلی باید میوه ها بعد از خرید شسته شوند و اجناسی مثل خشکبار و آجیل و غذای سفارشی اگر داغ نباشد باید در ماکروفر و یا اجاق گاز به طور ملایم حرارت ببنید و در دمای 70-60 درجه گرم شود، درمورد شیرنی بهتر این است که ظرفش تغییر کند و نان هم بهتر است مختصر حرارتی ببیند. خرید اینترنتی بهترین گزینه در پیشگیری از کرونا وی ادامه داد: درمورد پوشاک و پرو لباس چون ممکن است فردی که قبلا لباس را پوشیده آلوده به ویروس باشد هرچه این کار کمتر انجام شود خطر انتقال ویروس کمتر می شود و در خرید آنلاین و یا حضوری بهتراست لباس یکی دو روز دست نخورده باقی بماند و یا شسته شود که انتقال ویروس به صفر برسد البته نظر من این است که در این شرایط خرید پوشاک به صورت اینترنتی انجام شود. فرهادی در پایان سخنانش گفت: تا این لحظه هیچ تصمیمی مبنی بر اعمال محدودیت ها برای سفر و دیدی و بازدید و خرید توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ نشده است و ما هم دوست داریم که خرید به روش ایمن در جریان باشد. نمایشگاه بهاره جوابگو 370 هزار واحد صنفی نمی تواند باشد ابراهیم دوستی نایب رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه این برنامه درمورد برپایی نمایشگاه ها واین که آیا در شرایط فعلی اقدامی مثبت است یا خیر گفت: ما هر سال این زمان نمایشگاه های بهاره داشتیم که در همین شهر تهران اگر 370 هزار واحد صنفی داریم در 6-5 نقطه شهر نمایشگاه برپا می کردیم که حدود 5 هزار متقاضی داشت که واقعا این کار به واحدهای صنفی ضرر وارد می کرد و الان با شرایط کرونایی که نمایشگاه ها برگزار نمی شود بهترین فرصت برای واحد های صنفی است که از آن استفاده ببرند و 14 ماه تعطیلی و رکود بازار را جبران کنند. وی ادامه داد: امسال به جای نمایشگاه های بهاره تصمیم بر این شده است که هر واحد صنفی یک نمایشگاه فوق العاده باشد که تخفیف بگذارد و مشتری را راضی نگه دارد. ما باید این را قبول کنیم که در نمایشگاه ها بیشتر افراد خاص می آمدند و با این فروش فوق العاده و شرایط کرونایی هر واحد صنفی می تواند بهترین عرضه کننده با قیمت مناسب اجناس مورد نیاز مردم باشد که امکان مرجوع شدن هم دارد و در نمایشگاه این امکان وجود نداشت. برای فروش فوق العاده ما به واحدهایی که پروانه کسب دارند امکان این فروش را می دهیم اما در نمایشگاه ها کسانی می آمدند که پروانه کسب نداشتند و همین پروانه کسب داشتند جلوی تخلف فروشنده را می گیرد. و نکته مهم درمورد نمایشگاه ها این است که با توجه به 370 هزار واحد صنفی در شهر تهران 5 یا 6 نمایشگاه بهاره جوابگو نبود و معظلات خودش را داشت. به نظر بنده امسال نمایشگاه ها برگزار نشود تا واحد های صنفی بعد از یک سال و نیم تعطیلی و کسادی به خاطر شرایط کرونا بتواند فروش داشته باشد و ما هم باید شرایطی را ایجاد کنیم که با نظارت جدی جلوی هرگونه تخلف را بگیریم و مشتری راضی به خانه برود. نمایشگاه های بهاره ترمز تعدیل قیمت ها بهرام حیدری مدیر برگزار کننده نمایشگاه های تخصصی و عرضه مستقیم نیز در مورد نمایشگاه های عرضه مستقیم گفت: ما در سال های گذشته زمانی را برای فروش بهاره در نظر می گرفتیم که لطمه ای به بازار و اصناف وارد نشود و کسانی دراین نمایشگاه ها شرکت می کردند که همه جوازدار بودند و تنها 10-5 درصد امکان داشت تولید کننده ای در نمایشگاه باشد که جواز نداشته باشد که آن هم در حال گرفتن جواز بود و ما خدمات پس از فروش در نمایشگاه ارائه می دادیم چرا که تمامی مشخصات و آدرس غرفه داران ثبت می شد و به همه شکایات رسیدگی می شد. وی اظهار داشت: 14 ماه ضرر واحد های صنفی درست است اما نظر من این است که از جیب مرد نباید هزینه کرد. نمایشگاه یک ترمز برای تعدیل و تثبیت قیمت ها است. ما سال های پیش هم فروش بهاره داشته ایم و قضاوت با مردم . نمایشگاه به علت قیمت های مناسبی که داشت بیشتر برای کسانی بود که امکان خرید از پاساژ ها را نداشتند و با نظارتی که بر قیمت ها میشد می توانست شوک به بازار بدهد و قیمت ها را نگه دارد. حمایت اگر باشد جنس ایرانی مرغوب تر از ترک ابراهیم محمدی تولید کننده پوشاک (نیلوک) در ادامه این برنامه درمورد برگزاری نمایشگاه از دید یک تولید کننده و مشکلات این بخش با توجه به شیوع کرونا گفت: کرونا یک بلاتکلیفی در بازار ایجاد کرده است در کل باعث کساد بازار شده است. در مورد نمایشگاه های بهاره به نظر من اجناسی که در این نمایشگاه ها عرضه میشد از کیفیت خوبی برخوردار نبودند و قیمت نسبتا پایین هم داشتند که مواد اولیه که استفاده شده بود 100 درصد مرغوبیت نداشت و به نظر من تولید کننده برپایی نمایشگاه ها اقدامی خوبی نبود و فروش ویژه بهتر است چرا که واحد های فروش می توانند بهتر کالای خود را عرضه کند و رقابت سالمتری است و نظارت بهتری به آن می شود داشت و کالای ارائه شده می تواند تنوع بیشتری در کیفیت و قیمت داشته باشد. وی در مورد مشکلات این بخش گفت: ما در بحث مواد اولیه تامین و هزینه های مشکل اساسی داریم که هزینه های آن بسیار بالا رفته است و به طور میانگین نسبت به پارسال حدودا سه برابر شده است که اگر ما بتوانیم این مواد اولیه مثل نخ و پارچه را با هزینه کمتری تهیه کنیم می توانیم با کشورهای همسایه مثل ترکیه رقابت کنیم و حتی از آنها کالاهای بهتری را ارائه بدهیم و حتی در خاورمیانه حرف اول را بزنیم. موضوع دیگر سختگیری در ارگان هاست که ما تولید کنندگان را حمایت نمی کنند من الان برای ثبت برند تولیدی خودم بیشتر از یک سال است که در صف هستم و تا زمانی که ثبت برند نداشته باشم نمی توانم صادرات داشته باشم که همین الان جنس تولیدی من را از ترکیه میخواهند که با نام خودشان به فروش برسانند.

سایر قسمت‌ها

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها