نهادی برای رسیدگی به مشکلات رانندگان در کشور وجود ندارد/ مهم‌ترین چالش‌های صنعت حمل‌ونقل چیست؟ | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

چشم انداز اقتصاد

نهادی برای رسیدگی به مشکلات رانندگان در کشور وجود ندارد/ مهم‌ترین چالش‌های صنعت حمل‌ونقل چیست؟

  • دوشنبه 27 بهمن 1399 10:47
نهادی برای رسیدگی به مشکلات رانندگان در کشور وجود ندارد/ مهم‌ترین چالش‌های صنعت حمل‌ونقل چیست؟

دریافت ویدیو

شماره قسمت: 242

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت وسایل نقلیه سنگین در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است و از طرفی در بحث لوازم یدکی و قطعات آن این فاصله بیشتر هم می‌شود.

فرید زاوه کارشناس صنعت خودرو در برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا در مورد وضعیت خودروهای سنگین و مشکلات مربوط به این حوزه گفت: آنچه که ما در ایران در بحث خودروهای سنگین با آن روبرو هستیم دو برابر بودن متوسط قیمت در ایران نسبت به قیمت جهانی آن است و از طرفی در بحث لوازم یدکی و قطعات آن این فاصله بیشتر هم می شود و این خود فشار سنگینی است که روی دوش رانندگان ما وجود دارد که راه اندازی ناوگان و سرمایه گذاری در این بخش هزینه های بسیار بالایی دارد. وی افزود: اما مشکل بزرگتری وجود دارد و آن درآمد است یعنی نسبت درآمد یک کامیون به نسبت سرمایه ای که باید در این راه وارد کند با هم همخوانی ندارد در این بین در بحث درآمد معضلاتی وجود دارد بعضی از این معضل ها قانونی است که در این چندسال به آن بی توجهی شده و رفع نشده است و بخشی هم مشکل مدیریت است. این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: خود راننده به تنهایی باید پیگیر بار گرفتن و حمل و نقل باشد و مدیریت حمل و نقل به صورت متمرکز انجام نمیشود و شرکت هایی که در این حوزه وجود دارند بیشتر نقش بارنامه فروش دارند نه مدیریت ناوگان حمل و نقل که همین باعث شده است نسبت درآمدی یک ماشین سنگین در ایران به نسبت به یک ماشین مثلا در اروپا دارد خیلی پایین باشد چرا که مدیریت بار را یک سازمانی طبق یک سری الگوها و الگوریتم های ریاضی انجام میدهد اما در ایران متاسفانه راننده باید خودش شخصا بر مبنای تجربه کار کند و خیلی هم به مقصد بارش مطمئن نیست و متاسفانه این مشکل سالهاست که رفع نشده است. دل انگیزان راننده تریلی گفت: بزرگترین دغدغه ما جاده و راه است که یک مسیر 6 ساعته را ما بخاطر دست اندازها، چاله ها و فرسوده بودن راه ها مجبور هستیم 10 ساعته و با سرعت کم بیاییم که باعث ترافیک در جاده ها میشویم. از طرفی گرانی قطعه ها بسیار برای ما سنگین است به طور مثال ما برای تعویض یک لاستیک باید 30 میلیون تومان هزینه کنیم و با اینکه ما بیشتر کارمان در مسیرهای بیابانی و سخت جاده ای است اما شغل ما جزء سختی کار حساب نمیشود. وی افزود: ما در بحث کمیسیون گرفتن هم مشکلات عدیده ای داریم؛ طبق آمار دقیق که من گرفته ام یک باربری در مجموع با مالیات و ارزش افزوده و حق خودش نهایتا 20درصد باید کمیسیون بگیرد اما گاهی یعنی بیشتر مواقع پیش می آید باری که 5 میلیون تومان است 2 میلیون آن را کمیسیون میگیرند که نمیدانیم چرا، و چند درصد و به چه شکل حساب شده، به اتحادیه که مراجعه میکنیم میگویند پیگیری میکنیم اما صدای ما به جایی نمیرسد و با کمال تعجب متوجه می بینیم که همان فردی که این مقدار کمیسیون گرفته در اتحادیه سمتی هم دارد. صدرالله بمانی، مدیر نوسازی ناوگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ما چون ارتباطمان با ناوگان حمل و نقل و رانندگان بسیار زیاد است با بیشتر این مشکلات آشنا هستیم اما آنچه که وجود دارد این است که مشکلات عدیده این بخش مربوط به یک دستگاه نیست و در حدود 17 تا 18 دستگاه مرتبط وجود دارد که متاسفانه تشکلی جامع برای رفع این مشکلات وجود ندارد و پراکندگی دستگاه های ذیربط حل این مشکلات را سخت تر کرده است. وی افزود: ما به دنبال ایجاد ستادی هستیم که بتواند مشکلات رانندگان را به تمامی این مسئولان مرتبط منتقل کنند تا شاهد حل این مشکلات باشیم. عبدالله خانعلی رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار استان تهران گفت: متاسفانه ما در حمل و نقل یک نقشه راه نداریم ما در 42 سال بعد از انقلاب اصلا هیچ تئوری جامع، کلان و نقشه راهی از هیچ ارگانی برای حمل و نقل ندیدیم همینطوری به حال خودش رها شده تا به امروز و بعد ازاین هم رها میشود. وی افزود: صحبت ما این است در حمل و نقل ما باید یک ستادی وجود داشته باشد که کلیه این 18 - 17 ارگان را که در مسئله حمل و نقل دخیل هستند با قدرت اجرایی بالا دنبال حل مشکلات و رساندن مشکلات به این ارگان ها باشند تا بتواند برای روانسازی و رفع مشکلات موجود کاری انجام دهد. ئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار استان تهران ادامه داد: مثلا در بحث ترانزیت وزارت خارجه هم دخیل و متولی امر است که حضور کمرنگی دارد یا اگر ما در مرزها ترافیک داریم مشکل مربوط به وزارت نفت است اما ما فقط در این حوزه وزارت راه را به عنوان متولی میشناسیم که آن هم آنقدر دستش بسته است که عملا هیچ کاری نمی تواند در مقابل بخشنامه های زیادی که وجود دارد و قوانین ضد و نقیض انجام بدهد چرا که تنها یک حوزه درگیر نیست.

سایر قسمت‌ها

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

  • عدم توجه دولت به تبعات دو نرخی بودن ارز/ مرغ مسئله‌ای نیست که در جامعه به معضل تبدیل شود/ مرغ 10 هزارتومانی باید به دست مردم برسد!

    چشم انداز اقتصاد

    عدم توجه دولت به تبعات دو نرخی بودن ارز/ مرغ مسئله‌ای نیست که در جامعه به معضل تبدیل شود/ مرغ 10 هزارتومانی باید به دست مردم برسد! (280)

    مدرس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دولت شخصیت حقوقی است ، اموراتی که تصدی آن بر عهده دولت است ، مشکلاتی را به وجود می‌آورد، دولت تمشیت امور بازار را نباید بر عهده بگیرد.

  • کارخانجات طاها البرز

    پیشران

    کارخانجات طاها البرز (29)

    کارخانجات طاها البرز نزدیک یک دهه هست که در زمینه تولید هود / اجاق گاز رومیزی/ سینک ظرفشویی وشیرالات دراستان البرز و کمال شهر کرج مشغول بکار هست چگونگی شروع فعالیت این کسب و کار و گسترش روز افزون اون رو بشنویم از آقای طباطبایی موسس و بنیان گذار طاها البرز مدیریت کارخانجات طاها البرز در نظر داره تا حضورمؤثر در بازار رو با افزايش توان رقابت پذيري محصولات و خدمات ممتاز پس از فروش رقم بزنه در این راستا تمامی محصولات داری گارانتی بی قید وشرط برای مشتریان و خریداران تعویض خواهد شد

  • تولید کننده هود و گاز آشپزخانه

    پیشران

    تولید کننده هود و گاز آشپزخانه (14)

    گروه تولیدی صنعتی ﺷﺎﯾﻨﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﺖ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ و ﻣﺘﺨﺼﺼﯿﻦ ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﻟﻮازم ﺧﺎﻧﮕﯽ ﺑﺎ ﻫﺪف ﻧﻮع آوری و ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎزی و اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی روز درﻃﺮاﺣﯽ و ﺗﻮﻟﯿﺪ ، و ارﺗﻘﺎ ﮐﯿﻔﯽ ﻟﻮازم ﺧﺎﻧﮕﯽ آﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ اﻋﻢ از اﻧﻮاع اﺟﺎق ﮔﺎز ، هود، ﻓﺮ، ﺳﯿﻨﮏ و …. . ازدﯾﻤﺎه ﺳﺎل 1391 ﺗﺎﺳﯿﺲ ﮔﺮدﯾﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در آﺑﺎﻧﻤﺎه ﻫﻤﺎن ﺳﺎل ﺑﺎ اﯾﺠﺎد زﯾﺮﺳﺎﺧﺘﻬﺎ مجوزهای قانونی لازم را اخد نموده وهم چنین اﺳﺘﺎﻧﺪارﻫﺎ ﻣﻠﯽ ﻻزم را در ﺧﺮداد ﻣﺎه ﺳﺎل 1392 از ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪارد اﯾﺮان برای گروه کالایی اجاق گاز و هود شومینه اشپزخانه اﺧﺬ ﮔﺮدﯾﺪ . ﮔﺮوه ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺷﺎﯾﻨﺎ ﺟﻬﺖ ﺣﻀﻮر در ﺳﻄﺢ ﺑﺎزارداﺧﻠﯽ و ﺟﻬﺎﻧﯽ و دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ با اﺳﺘﻔﺎده از ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﺳﯿﺴﺘﻤﻬﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ و آموزشی و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﻮﻟﻮزی وﻓﻦ آوری نوین ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎی طراحی ، ﺳﺎﺧﺖ و ﻣﻮﻧﺘﺎژ ﺑﺮ روﻧﺪ رو ﺑﻪ رﺷﺪ ﺧﻮد اﻓﺰوده و با ایجاد واﺣﺪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺗﻮﺳﻌﻪ وﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮی از ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﺪﯾﺮان وﻣﺘﺨﺼﺼﯿﻦ ﻣﺠﺮب و ﻣﺘﻌﻬﺪ ﮐﺸﻮر گامی بزرگ را درنیل به اهداف برداشته است .

  • شرکت پیشگامان اقتصاد جام جم(ایر تاکسی ، تاکسی هوایی)

    کارآفرینان

    شرکت پیشگامان اقتصاد جام جم(ایر تاکسی ، تاکسی هوایی) (490)

    شرکت پیشگامان اقتصاد جام جم(ایر تاکسی ، تاکسی هوایی) - مهمان : احمد بیرانوند ، مدیرعامل شرکت پیشگامان اقتصاد جام جم

  • شرکت صنایع اتاق تمیز بهار

    پیشران

    شرکت صنایع اتاق تمیز بهار (37)

    شرکت صنایع اتاق تمیز بهار تولیدکننده اتاق تمیز ایزوله و تجهیزات جانبی و فیلتراسیون اتاق های عمل مورد مصرف در مراکز درمانی – صنایع غذایی – صنایع دارویی و های تک high teck دارنده تایید از وزارت صمت و بهداشت نشانی : استان تهران - شهرک صنعتی پرند راه تماس : 021 – 22380727

آخرین خبرها