کلاف سردرگم مشکلات رانندگان خودروهای سنگین/ لزوم بازنگری در سند حمل و نقل کشور | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

چشم انداز اقتصاد

کلاف سردرگم مشکلات رانندگان خودروهای سنگین/ لزوم بازنگری در سند حمل و نقل کشور

  • شنبه 02 اسفند 1399 12:35
کلاف سردرگم مشکلات رانندگان خودروهای سنگین/ لزوم بازنگری در سند حمل و نقل کشور

دریافت ویدیو

شماره قسمت: 246

یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید حق و حقوق راننده محفوظ باشد و بازنگری در سند حمل و نقل صورت گیرد، گفت: مجلس و کمیسیون صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی نسبت به این سند اهتمام دارد و با وزارتخانه های صمت و راه در حال بررسی این موضوع هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا، برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا امشب با موضوع بهترین عامل در بهبود سطح درآمد رانندگان خودروهای سنگین برگزار شد، مصطفی دارابی نژاد رئیس اتحادیه میدان مرکری میوه و تره بار طی ارتباط تلفنی درباره آخرین وضعیت رانندگان درگیر با میادین تره بار اظهار کرد: حلقه واسطه بین کشاورزان و تره بار رانندگان هستند ما چطور به خانواده خودمان که بار حمل میکند آسیب بزنیم؛ در میادین جای خواب در نظر گرفته شده و به حجره داران اعلام کردیم. شورای حل اختلاف برای اتحادیه درست ایجاد شده و میدان مرکزی 170 هکتار است. وی افزود: داخل میدان اگر درگیری حاصل شود کلانتری و تعزیرات حضور دارند،اما رانندگان محترم در صورت هر گونه مشکل با شماره تماس 55029329 تماس بگیرند. فرید زاوه کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: انگیزه برای افزایش بازدهی رانندگان وجود ندارد، آیا اگر راننده تمام وقت کار کند خواسته هایی ایجاد نمیشود؟ چرا بارنامه را هر کسی نمی تواند صادر کند؟ بیش از 2000 شرکت حمل و نقل داریم که فقط بارنامه می فروشند. وی افزود:چرا شرکت حمل و نقل باید بعد از یک سال کامیون ها را بفروشد؟این بارنامه که شرکت حمل و نقل صادر میکند و پول میگیرد بابت چیست؟ آیا معنای غیر از بارنامه فروشی دارد؟ وی اضافه کرد:بازار شفاف نیست و یک ساختاری را شکل می دهد که شکل دادن ساختارها هزینه اش بر روی ضعیف ترین قشر است که در حوزه حمل و نقل بر دوش راننده است. در ادامه عادل نجف زاده نماینده مجلس بیان کرد: دفاتر باربری قدیمی که خودرو ندارند و فقط بارنامه می دهند و ارقامی را می گیرند و نارضایتی راننده شده است آیا اینها نظارت نباید باشد؟با توجه به صحبت هایی که در برنامه ها شد،یکی از حلقه های مشکل دار بحث عدم تمرکز وظایفی است که برای احصای بار و متمرکز عمل شود. وی با تاکید بر اینکه الکترونیک کردن سامانه بار و متمرکز کردن سیستم مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: شرکت هایی مشخص داریم از قدیم فعالیت می کنند و امروز در نحوه مدیریت بار مشکلی ایجاد می شود و مجدد ما نتوانستیم چرخه را به نحو مطلوب مدیریت کنیم،سامانه بار متمرکز نیاز مند بازنگری جدی است. نجف زاده با اشاره به اینکه باید حق و حقوق راننده محفوظ باشد و بازنگری در سند حمل و نقل صورت گیرد،خاطر نشان کرد: مجلس و کمیسیون صنعت،معدن و تجارت به صورت جدی نسبت به این سند اهتمام دارد و با وزارتخانه های صمت و راه در حال بررسی این موضوع هستیم. در ادامه زاوه خطاب به نجف زاده گفت: چرا پایش سالیانه اتفاق نمی افتد؛ چرا کامیون ها رها هستند،در حال حاضر فضایی وجود دارد که باید توقف کرد تا منابع مالی ایجاد شود این خودش 20 سال طول میکشد! چرا حمل و نقل بازدهی کامیون را به عدد قابل توجهی نمی رساند و این نیاز به سند جامع نیست و تمدید جواز شرکت ها منوط به خدمات دهی به رانندگان باشد؟ نجف زاده بیان کرد: روند دوسویه باشد ما روندی را از گذشته دور ادامه دادیم این جلسه آسیب شناسی است هم دولت و هم مجلس باید ریل گزاری را درست انجام دهد.مطالبه عموم بدنه راننده کشور را در مجلس قرار دادیم و از شرکت های حمل ونقل حمایت می کنیم تا ماشین ها را راه اندازی کنند. در هفته جلسه ای با حضور اصناف مختلف داریم و ما امیدواریم یا حضور کارشناسان و با تجربه جهانی به رویکرد معنادارس برسیم. وی در پایان از حمایت تمام نمایندگان یاد کرد و با اشاره به مشکلات رانندگان،تصریح کرد : نمایندگان در تمام حوزه های انتخابیه با آغوش باز در کمیسیون عمران از رانندگان خودروهای سنگین حمایت می کند

سایر قسمت‌ها

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها