آوانتاژ | شبکه تلویزیونی ایران ‌کالا

آوانتاژ

آوانتاژ

  • چهارشنبه 02 تیر 1400 12:24
آوانتاژ

دریافت ویدیو

شماره قسمت: 1

نریشن اقتصاد ورزش

سایر قسمت‌ها

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (20)

    نقش توریست وگردشگری ورزشی در توسعه اقتصاد ورزش: با حضور جناب آقا ی پوریا سهرابی و دکتر مرتضی اسمعیلی با مجری گری صبحان اکرامی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (19)

    آوانتاژ موضوع(19): صنعت قوتبال تاریخ پخش: 01/05/1400 مهمان اول: مجید کوهستانی خبرنگار و سردبیر روزنامه گل و سایت خبری ، تحلیلی تابناک مهمان دوم: محمد مومنی، دکترای مدیریت ورزش و بازیکن سابق استقلال و فوتبال جزء دسته فعالیت‌هایی است که علاوه بر هیجان و ایجاد انگیزه، جذابیت‌های خاصی دارد؛ جذابیتی که نه تنها در جوانان و ورزشکاران ایجاد انگیزه می‌کند، بلکه سرمایه‌گذاران و افراد ثروتمند را نیز به خود جذب می‌کند. این ورزش، به عنوان یکی از پرطرفداران‌ترین ورزش‌ها، همواره در کانون توجه سرمایه‌گذاران است و هر ساله سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این صنعت صورت می‌گیرد. درآمد‌های فوتبال، به طور کامل هزینه‌های آن را پوشش می‌دهد. بلیط فروشی، پخش تلویزیونی، اسپانسرینگ و تبلیغات مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی تیم‌های فوتبال هستند. با وجود این راه‌های کسب درآمد، مشکلات اقتصادی زیادی در این صنعت وجود دارد و سالانه بسیاری از تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی از ادامه فعالیت در این صنعت منصرف می‌شوند.حال با این مقدمه وارد بحث جذاب فوتبال از نگاه اقتصادی ورزش می شویم.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (18)

    نقش بازی های الکترونیک و اقتصاد ورزش با حضو رمهمانان دکتر فرید فرید فتحی نایب رئیس ورزشهای الکترونیک وزارت علوم و آقای لقمان شاورانی ریئس ورزشهای الکترونیک وزارت ورزش و جوانان

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (16)

    برنامه شانزدهم-المپیک و نقش آن درتوسعه اقتصادی ورزش ، 11/04/1400 دکتر فرشاد تجاری، دکتر حسن جعفری کشورهاي جهان آوردگاه المپیک را فرصت مناسبی براي بروز و ظهور خود و توانایی جوانان شان در نظر می گیرند. اگر چه جایگاه کشورها در جدول مدال بازي هاي المپیک دلیل قاطعی براي برتري یک کشور بر کشور دیگرنیست اما واقعیت امراین است که کشورها با تلاش فراوان و سرمایه گذاري زیاد علاقه مند هستند تا با کسب مدالهاي خوش رنگ در ردهي بالایی در جدول رده بندي کشورها در بازيهاي المپیک قرار گیرند تا بدین ترتیب کشور خود را نه تنها به عنوان یک قدرت ورزشی بلکه به عنوان کشوري موفق در بعد اقتصادي جلوه دهند

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (15)

    موضوع دیپلماسی ورزشی رویداد های بزرگ ورزشی برای ملت میزبان فرصت های مهم دیپلماتیک عمومی را مهیا می کنند. دیپلماس رشته های ورزشی به حکومت های اجازه می دهند تا انعطاف پذیری شایان توجهی را از خودنشان دهند

  • کار آفرینی در ورزش

    کار آفرینی در ورزش (14)

    کار آفرینی در ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (14)

    -نقش دولت در توسعه اقتصادی ورزش (برنامه چهاردهم) کشورهای دنیا با ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری رویدادهای جهانی و قاره ای ، زمینه را برای ایجاد رشد اقتصادی خود هموار کرده اند. با توجه به اینکه در اقتصاد ایران دولت نقش اساسی دارد، در ورزش نیز حضور پررنگی دارد معمولاً بودجه دولت به مثابه سند نشان دهنده برنامه ها و اهداف دولت باید متناسب با وظایف دولت باشد که می تواند اندازه مطلوب را نشان دهد

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (13)

    ها در توسعه ورزش) (برنامه سیزدهم) سیاست های پولی و مالی از مهم‌ترین سیاست های کلان اقتصادی کشورها بوده و در رشد و توسعه اقتصادی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. تأثیر سیاستهای پولی و مالی بر ارزش افزوده بخش صنعت در کوتاه مدت مثبت و از لحاظ آماری معنی‌دار است. سیاستهای پولی در بلندمدت، تأثیر منفی و معنی‌داری بر ارزش افزوده صنعت دارند.

  • گزارش کارشناسی

    گزارش کارشناسی (12)

    گزارش کارشناسی

  • گزارش کارشناسی

    گزارش کارشناسی (11)

    گزارش کارشناسی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (11)

    -بررسی ساختار ورزش با تاکید بر مولفه های اقتصادی( برنامه یازدهم) بررسی ساختار اقتصادی ورزشی در کشورهای توسعه یافته از دولتی بودن بسمت خصوصی سازی و سبک سازی ساختار عریض و طویل ورزش پیش رفته و بخش خصوصی با نگاه درآمدزایی در ورزش در جهت سرمایه گذاری و توجه به ورزش قهرمانی در حال حرکت است.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (10)

    -نقش استعدادیابی در توسعه اقتصاد ورزش (برنامه دهم) استعدادیابی چیست و نقشش در توسعه ورزش و اقتصاد این حوزه چیست؟ برای رسیدن به یک جواب درست ابتدا باید درباره استعدادیابی به صورت جزئی بدانیم. کاهش زمان رسیدن ورزشکار برگزیده به حداکثر اجرای ورزشی ، کمک به مربی در صرفه جویی زمان و هزینه در انتخاب ورزشکار مستعد ، ایجاد پشتوانه و تقویت تیم های ملی و منتخب ، افزایش انگیزه مربی در به کار بردن تمرینات پیشرفته با توجه به توانایی ورزشکاران. هر یک از این فواید را که در نظر بگیرید خود به تنهایی یک تاثیر کامل و دقیق بر توسعه ورزش و اقتصاد ورزش است. همین استعدادیابی ساده اگر دقیق اجرا شود، نه تنها می تواند از میزان هزینه ها بکاهد بلکه می تواند باعث ایجاد درآمد هم بشود. دم دستی ترین مثال فوتبال است.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (9)

    -نقش مجلس در توسعه اقتصاد ورزش (برنامه نهم) قدم برداشتن در راه پیشرفت و توسعه ورزش یکی از مهم‌ترین وظایف و دغدقه های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و باید مجلس در زمینه ورزش مانند موضوعات مهم دیگر کشور از جمله مشکلات و اتفاقات در این حوزه دقیق و حساس باشد. ورزش باید برای نمایندگان به عنوان یک ضرورت تلقی کنند و با وجود پتانسیل بالا در ورزشی در جهت سلامت جامعه و بعنوان دیپلماسی در بعد قهرمانی مورد توجه قرار دهد.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (8)

    -فرصت های جدید سرمایه گذاری در اقتصاد ورزش(برنامه هشتم) یک میزبانی ساده در یک رقابت مهم می تواند فرصت های جدید سرمایه گذاری فراوانی را برای ورزش یک کشور به وجود بیاورد. فروش بلیط رقابت ها، رونق دادن به صنعت گردشگری از جمله در بخش رستوران ها، هتلداری، حوزه حمل و نقل، فروش لوازم و نمادهای جنبی، رونق بازار تجهیزات، کفش ها و لباس های ورزشی و… نشان می دهد که تاکنون ورزش ایران چقدر به جهان پیرامون خود بی اعتنا بوده است.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (7)

    -راهکارهای توسعه اقتصاد ورزش (برنامه هفتم) طبیعی است که توسعه ورزش ایران و به طبع آن اقتصادش می تواند بر اشتغال زایی کشورمان بیفزاید. در شرایط فعلی به نظر می رسد باید راهکارهایی یافت تا با توسعه اقتصاد ورزش ، کمک شایانی به کل اقتصاد بشود اما این مهم زمانی می تواند تحقق یابد که یک اراده ملی قوی برای تقویت ورزش در کشور وجود داشته باشد با برای موفقیت و درآمدزایی راهکارهای اقتصادی متعددی در ورزش وجود دارد که می توان آن را مورد نقد و بررسی قرار داد.

  • کار آفرینی در ورزش ( دنا اسپرت)

    کار آفرینی در ورزش ( دنا اسپرت) (7)

    کار آفرینی در ورزش ( دنا اسپرت)

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (6)

    -نقش آموزش در اقتصاد ورزش( برنامه ششم) کارشناسان معتقدند که بی توجهی به امر تحقیق، آموزش و بروز رسانی دانش مورد نیاز برای طی کردن مسیر توسعه صنعتی ورزش، یکی از دلایل اصلی رکود، از رونق افتادن و نداشتن توان رقابت واحدهاي صنعتی به ویژه در بازارهاي بین المللی است. در این بین طبیعتاً صنایعی که نتوانند تغییرات دنیا را تشخیص داده و آموزشهاي لازم را براي انطباق با تغییرات و همچنین خلق نوآوري فرا بگیرند، محکوم به فنا خواهند بود. به همین علت طی سالیان اخیر شاهد تعطیلی صنایع مختلف از واحدهاي کوچک و متوسط گرفته تا کارخانجات بزرگ و نام و نشان دار صنعت ورزش بوده ایم که نشانگر غفلت این واحدها به موضوع آموزش و نادیده گرفتن شتاب روزافزون تکنولوژي و نداشتن ایده هاي خلاقانه به منظور جلب رضایت مشتري و فروش بیشتر، است.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (5)

    -صنعت ورزش (برنامه پنجم) صنعت ورزش واژه‌ای است که برای سرمایه گذران، ثروتمندان و صاحبان کار و کسب‌ها جذاب بوده و همین امر سبب توسعه بی‌نظیری آن شده است، در کشورهای توسعه‌یافته صنعت ورزشی در رتبه چهارم هست. به‌صورت کلی این حوزه یکی از قوی‌ترین و البته زودبازده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های تاریخ بشر شده است. 35 سال پیش جیمز مولین براي اولين بار ورزش را به‌عنوان يك صنعت یادکرد. به عقیده مولین هر فعاليت ورزشي غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای كه باعث افزايش ارزش‌افزوده تولیدات و خدمات ورزشي را فراهم كند، صنعت ورزش نامیده می‌شود.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (4)

    -کارآفرینی و اشتغال زایی در ورزش (برنامه چهارم) اثر ورزش در اشتغالزایی، توسعه رفاه و شاداب سازی جامعه انکارناپذیر است. برای برجسته کردن این نقش و جلب حمایت سیاستگذران توسه کشور برای توجه بیشتر به این بخش مهم و افزایش اثربخشی آن در هدف های توسعه ملی از طریق توسعه زیرساخت های ورزشی و فرهنگ سازی برای ترویج و همگانی کردن ورزش، به توسعه دانش لازم در مورد نقش و اهمیت اقتصادی ورزش نیاز می باشد.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (4)

    -کارآفرینی و اشتغال زایی در ورزش (برنامه چهارم) اثر ورزش در اشتغالزایی، توسعه رفاه و شاداب سازی جامعه انکارناپذیر است. برای برجسته کردن این نقش و جلب حمایت سیاستگذران توسه کشور برای توجه بیشتر به این بخش مهم و افزایش اثربخشی آن در هدف های توسعه ملی از طریق توسعه زیرساخت های ورزشی و فرهنگ سازی برای ترویج و همگانی کردن ورزش، به توسعه دانش لازم در مورد نقش و اهمیت اقتصادی ورزش نیاز می باشد.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (3)

    -برند شناسی و بررسی گردشگری مالی اقتصاد ورزش (برنامه سوم) در عصر حاضر گردشگری ورزشی به عنوان سومین صنعت رایج در جهان، اثرات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی- فرهنگی بسیاری برای جوامع میزبان دارد. همچنین برندسازی مقصد از استراتژی های نوظهور در جذب گردشگر می باشد که گردشگری ورزشی می تواند از آن به عنوان وسیله ای برای انتقال پیام اثرگذار به مخاطب و ترغیب او جهت سفر به مقصد استفاده نماید. لذا با توجه به مزایای متعدد برندسازی مقصد برای کشورها و ظرفیت های بالای ایران در صنعت گردشگری ورزشی، همچنین نبود کشور در جایگاه مطلوب خود در دیدگاه جهانیان؛

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (3)

    -برند شناسی و بررسی گردشگری مالی اقتصاد ورزش (برنامه سوم) در عصر حاضر گردشگری ورزشی به عنوان سومین صنعت رایج در جهان، اثرات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی- فرهنگی بسیاری برای جوامع میزبان دارد. همچنین برندسازی مقصد از استراتژی های نوظهور در جذب گردشگر می باشد که گردشگری ورزشی می تواند از آن به عنوان وسیله ای برای انتقال پیام اثرگذار به مخاطب و ترغیب او جهت سفر به مقصد استفاده نماید. لذا با توجه به مزایای متعدد برندسازی مقصد برای کشورها و ظرفیت های بالای ایران در صنعت گردشگری ورزشی، همچنین نبود کشور در جایگاه مطلوب خود در دیدگاه جهانیان؛

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (2)

    ترتیب موضوعات برنامه آوانتاژ -کلیات اقتصاد ورزش (تاریخچه، تعاریف، مفاهیم) جهان و ایران ( برنامه دوم) ورزش یکی از بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی است. ورزش جزئی از زندگی روزمره انسان هاست و بسیاری از رویدادهای مهم اجتماعی در این حوزه شکل می گیرد. نقش اقتصادی ورزش، چه بطور مستقیم از طریق تولید و فروش کالاها و خدمات ورزشی و چه بطور غیرمستقیم از طریق تاثیر بر زنجیره تامین و کارآیی نیروی انسانی، بسیار برجسته و مهم است. امروزه ورزش از فعالیتی تفریحی و تفننی به صنعتی پررونق و سودآور تبدیل شده؛ به طوري که در کشورهاي توسعه یافته، بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی، از طریق سرمایه گذاری های کلان در این عرصه حاصل میشود.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    ترتیب موضوعات برنامه آوانتاژ -کلیات اقتصاد ورزش (تاریخچه، تعاریف، مفاهیم) جهان و ایران ( برنامه اول و دوم) ورزش یکی از بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی است. ورزش جزئی از زندگی روزمره انسان هاست و بسیاری از رویدادهای مهم اجتماعی در این حوزه شکل می گیرد. نقش اقتصادی ورزش، چه بطور مستقیم از طریق تولید و فروش کالاها و خدمات ورزشی و چه بطور غیرمستقیم از طریق تاثیر بر زنجیره تامین و کارآیی نیروی انسانی، بسیار برجسته و مهم است. امروزه ورزش از فعالیتی تفریحی و تفننی به صنعتی پررونق و سودآور تبدیل شده؛ به طوري که در کشورهاي توسعه یافته، بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی، از طریق سرمایه گذاری های کلان در این عرصه حاصل میشود.

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش مخاطبین

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش ورزشی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش ورزشی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش کار آفرینی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش کار آفرینی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش کار آفرینی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش کار آفرینی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش کار آفرینی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصادی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصادی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصادی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصادی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصادی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصادی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش کار آفرینی ( تصاویر ارسالی)

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    مدال آوری جواد فروغی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    ساخت ساز در المپیک

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصاد ورزش

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصادی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریشن اقتصاد

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصادی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش کار آفرینی

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    نریش اقتصاد

  • آوانتاژ

    آوانتاژ (1)

    گزارش اقتصادی

نظر شما

شما در حال ارسال پاسخ به نظر «» می‌باشید.

نظرات بینندگان

جدید ترین برنامه ها

آخرین خبرها